וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה על הצפיפות נמשכת: שיבושים בלימודים ברחבי הארץ

בירושלים השביתו הורים בשכונת גוננים את הלימודים בגני ילדים ובבית ספר בין 9:00-8:00 במחאה על צפיפות התלמידים. בשלושה בתי ספר בגבעתיים ובעוד כמה באשדוד הושבתו הלימודים בין 10:00-8:00. דיווח מאולפן וואלה!NEWS

צילום: דוד קורן, עריכה: ניר חן

מחאת ההורים על הצפיפות בכיתות נמשכת: הורי ילדים בבתי ספר בירושלים, באשדוד ובגבעתיים השביתו היום (שני) חלקית את הלימודים במחאה על עומס התלמידים בכיתות הלימוד. בירושלים השביתו הורי ילדים בגנים ובבית ספר בשכונת גוננים את הלימודים בין השעות 8:00 ל-9:00 במחאה על מחסור בכיתות לימוד וכן בגין סירובה של העירייה, לטענם, להכשיר כיתות חדשות כדי להקל על הצפיפות. במקביל, הם קיימו הפגנה תחת הכותרת: "אם אין כיתות נלמד באוהלים".

בגבעתיים, הושבתו הלימודים בין השעות 10:00-8:00 בבתי הספר כצנלסון, שמעוני וברנר ובאותן השעות גם בכמה בית ספר באשדוד.

עוד בוואלה!NEWS:
המפלה הכואבת של ארדואן: האם באמת יש לו "תכנית ב"?
חשד ל"פגע וברח" בדרום הר חברון: פקח בן 46 נהרג
המדינה: כך מחושבת המשכורת החודשית של חיילי החובה

בגרות במתמטיקה, מאי 2015. נועם מושקוביץ
המחאה על הצפיפות נמשכת/נועם מושקוביץ

המחאה החלה כבר אתמול, ובמסגרתה השביתו את הלימודים תלמידי כיתה ג' בבית ספר ערמונים שברמת גן. נוסף על כך, במועצה האזורית ברנר קיימו ההורים עצרת מחאה בהשתתפות הורים ותלמידים ביישוב קדרון. מחר צפויים להצטרף לשיבושים המתוכננים בלימודים בתי ספר בעפולה ובעומר. בגדרה ובמועצה האזורית גבעת ברנר יצטרפו לשביתה ביום שישי הקרוב, כאשר בגדרה ישביתו את השעתיים הראשונות ללימודים בבתי ספר פינס, גוונים, רעות, רימונים, הבילויים ואוהל שלום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שי פירון יש עתיד, אפריל 2015. טלי מאייר
שר החינוך לשעבר, שי פירון/טלי מאייר

מחאת ההורים נפתחה על רקע בעיית הצפיפות בכיתות והתנגדות לתקן המיושן של משרד החינוך שקובע כי בכיתה תקנית צריכים לשבת עד 40 תלמידים. בקיץ שעבר פרצה "מחאת הסרדינים" של הורי תלמידים נגד הצפיפות הקשה בכיתות הלימוד. הורים וילדים הצטלמו עם שלטים "גם אני סרדין של משרד החינוך" ודרשו להפחית את מספר התלמידים בכיתות ל-32 בהתאם להחלטת הממשלה משנת 2008, החלטה אשר אינה מיושמת עד היום במשרד החינוך.

שר החינוך לשעבר שי פירון הקים ועדה מקצועית שבחנה את יחס "מורה-תלמיד" בכלל הכיתות בארץ, ומסקנותיה העיקריות היו לצמצם את מספר התלמידים ל-32 בכיתה וכן להוסיף פרחי הוראה בכיתות הנמוכות בכדי לצמצם את היחס. עד להגשת דוח המסקנות, החליט פירון לשבץ מורות חיילות ובנות שירות לאומי בכיתות א' ו-ב' שבהן סובלים התלמידים מצפיפות גבוהה, אך גם שם נתקלו בקשיים והתלוננו כי העזרה נוספה בצורה לא אחידה ביישובים בארץ וגרמה לאי שוויון בין בתי ספר.

בדצמבר האחרון הגישה הוועדה את מסקנותיה למנכ"לית משרד החינוך. על אף בקשות הוועדה, שמונה נציגים ממשרד החינוך, נציגי הורים נציגי מורים ונציגי רשויות ומועצות אזוריות, משרד החינוך סירב לפרסם את מסקנות הדוח ונותר בסירובו עד היום. הטענה הייתה כי במשרד החינוך מחכים לשר חדש שיאלץ להחליט אם לאמץ את מסקנות הוועדה או לאו.

הפגישה עם מנכ"לית משרד החינוך לא הניבה תוצאות

ביום חמישי האחרון נפגשו נציגי הפורום עם מנכ"לית משרד החינוך בנושא הצפיפות בכיתות. "פגישה זו לא הניבה שום תוצאה אופרטיבית בנושא צפיפות התלמידים בכיתות הלימוד לשנת הלימודים הקרובה תשע"ו", נכתב בהודעה רשמית שהפיצו חברי הפורום.

"מעבר לכך, ולמרות המלצות ועדת שמחון, הודתה המנכ"לית בישיבה כי כבר הנחתה את מנהלות בתי הספר להתחיל תהליך של איחוד כיתות קיימות על בסיס התקן הקיים של 40 תלמידים בכיתה, בניגוד מוחלט לעמדת הפורום. המנכ"לית הדגישה שהנושא נמצא לפתחו של שר החינוך נפתלי בנט שעדיין לא קיבל החלטה בנושא. פורום ועדי ההורים היישוביים מצפה משר החינוך להיכנס לעובי הקורה בהקדם האפשרי ולהפגין מנהיגות בנושא כה מהותי לחינוך ילדי ישראל. הפורום רואה בנושא הצפיפות כנושא שעומד בראש הסדר העדיפויות במערכת החינוך בישראל".

(עדכון ראשון: 9:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully