וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: "רק אדם לא שפוי יכול לדמיין שרוסיה תתקוף את נאט"ו"

נשיא רוסיה התייחס בריאיון לעיתון איטלקי ליחסיו עם המערב, וטען: "אין צורך לחשוש מרוסיה". לדבריו, ההידרדרות ביחסים עם האיחוד האירופי ועם ארה"ב "לא הייתה הבחירה שלנו, והוכתבה על ידי השותפות שלנו"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בריאיון לעיתון "איל קוריירה דלה סרה", מוסקבה, יוני 2016. אתר רשמי, הקרמלין,
"אין לי על מה להתחרט בחיים". פוטין במהלך הריאיון/אתר רשמי, הקרמלין

"אין שום צורך לחשוש מרוסיה" – כך אמר הנשיא ולדימיר פוטין בריאיון לעיתון האיטלקי "איל קוריירה דלה סרה" שפורסם היום (שבת). בדברים שאמר לעיתונאים לוסיאנו פונטנה ופאולו ולנטינו בקרמלין, התייחס נשיא רוסיה למשבר באוקראינה, ליחסים עם האיחוד האירופי וארצות הברית ולסוגיות נוספות.

"אני מאמין שרוסיה אינה אחראית להידרדרות היחסים בין מדינתנו למדינות האיחוד האירופי", טען. "זו לא הייתה הבחירה שלנו, אלא משהו שהוכתב על ידי שותפותינו. לא אנחנו פתחנו בהגבלות על סחר ועל פעילויות כלכליות. להפך, אנחנו היינו המטרה, ונאלצנו להגיב בצעדים הגנתיים". לדבריו, "כל אדם עם מעט היגיון בריא לא יכול אפילו לדמיין סכסוך צבאי בקנה מידה גדול היום. יש לנו דברים אחרים לדאוג לגביהם". הוא הוסיף: "רק אדם לא שפוי יכול לדמיין שרוסיה תתקוף את נאט"ו".

עוד בוואלה חדשות:
נשיא אוקראינה: "על הצבא להיערך לקראת פלישה רוסית מלאה"
פוטין קבע: כל מוות של חייל רוסי – סוד מדינה
"רוסיה משתמשת במשרפות ניידות להסוואת מעורבותה באוקראינה"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בריאיון לעיתון "איל קוריירה דלה סרה", מוסקבה, יוני 2016. אתר רשמי, הקרמלין,
"אירופה ניסתה לבסס יחסים חומריים אתנו, לטובתה בלבד"/אתר רשמי, הקרמלין
"אין צורך לאיים עלינו בסנקציות. אין לנו שום קשר לזה"

"מה הצית את המשבר באוקראינה?", תהה פוטין, "הנשיא לשעבר ויקטור ינוקוביץ' אמר שהוא צריך לחשוב על החתימה של הסכם הקישור של אוקראינה עם האיחוד האירופי ואולי לשנותו ולהתייעץ עם רוסיה, השותפה הכלכלית הגדולה ביותר שלה. תחת התירוץ הזה, מהומות פרצו בקייב, בתמיכה אירופית ואמריקנית. ואז הגיעה הפיכה, מעשה שמנוגד לחלוטין לחוקה".

לטענתו של פוטין, עמיתיו באירופה ובארצות הברית הודו ש"המצב יצא מכלל שליטה". הוא טען כי ארצות הברית ואירופה היו צריכות להבהיר לגורמים שעלו לשלטון לאחר ההפיכה כי הן לא יתמכו בהם בנסיבות האלה, אלא רק לאחר קיום בחירות. הנשיא הוסיף כי למרות שעדיין יש חילופי אש בין הצדדים, המצב נרגע וכעת יש ליישם את הסכם השלום שנחתם במינסק, הכולל לדבריו מתן אוטונומיה למיעוטים במזרח אוקראינה.

"הבעיה היא שהממשל הנוכחי בקייב אפילו לא מוכן לשבת ולדבר איתם, ואין מה שאפשר לעשות לגבי זה", טען. "רק השותפים האירופים והאמריקנים שלנו יכולים לעשות משהו כדי להשפיע על המצב. אין צורך לאיים עלינו בסנקציות. אין לנו שום קשר לזה. אנחנו רוצים שהסכמי מינסק ייושמו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני במהלך פסגה שבה אושרה פעולה צבאית נגד מבריחי המהגרים, 18 במאי 2015. רויטרס
"אירופה ניסתה לבסס יחסים חומריים אתנו לטובתה בלבד". שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני/רויטרס

פוטין נשאל על התבטאויותיו בנושא, לאחר שאמר כי "רוסיה חשה נבגדת, כמו מאהב שפילגשתו נטשה אותו". לדבריו, "מעולם לא ראינו את אירופה כפילגש. תמיד הצענו יחסים רציניים, אבל כעת אני תחת הרושם שאירופה ניסתה לבסס יחסים חומריים אתנו, לטובתה בלבד".

הוא הבהיר כי בנושאים מסוימים, כמו שיחות הגרעין עם איראן, ארצות הברית והמערב הם בעלי בריתה של רוסיה, אך אולי בנושאים אחרים אם לא יותר מ"שותפים". לסיום, נשאל הנשיא אם הוא מתחרט על משהו בחייו. "אני לא יכול להיזכר בדבר כזה", ענה פוטין. "אין לי על מה להתחרט בחיים", הבהיר.

מחר תיפתח בגרמניה ועידת G7, בהשתתפות מנהיגי ארצות הברית, בריטניה, צרפת, גרמניה, יפן, קנדה ואיטליה. בעבר רוסיה הייתה חלק מהפורום היוקרתי של הכלכלות המובילות בעולם, אולם הודחה בעקבות מעורבותה במשבר באוקראינה. בין הנושאים שצפויים לדון בהם הנציגים נמצאת האפשרות של החרפת הסנקציות שהוטלו על רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully