וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין קבע: כל מוות של חייל רוסי – סוד מדינה

28.5.2015 / 22:25

נשיא רוסיה חתם על הצו המסתורי על רקע הטענות כי מוסקבה שולחת כוחות למזרח אוקראינה. דוברו סירב להסביר את ההחלטה. בעבר נפילתם של אנשי כוחות הביטחון סווגה כסודית רק בזמן מלחמה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 28 במאי 2015. רויטרס
החלטה מסתורית. נשיא רוסיה פוטין, היום/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז היום (חמישי) כי מותם של חיילים במהלך מבצעים מיוחדים יסווגו כסוד מדינה. זאת על רקע הטענות של המערב ושל קייב כי מוסקבה שולחת כוחות למזרח אוקראינה שמסייעים לבדלנים. פוטין, שמכחיש באופן קבוע כי קיימת נוכחות צבאית של ארצו על אדמת אוקראינה, שינה צו שבעבר סיווג את מותם של אנשי כוחות הביטחון כסוד מדינה רק בזמן מלחמה. דוברו של פוטין, דמיטרי פסקוב, לא הגיב באשר להיגיון שעומד מאחורי ההחלטה.

לאחרונה פרסמו פעילי אופוזיציה ברוסיה דוח שבו נטען כי 220 חיילים נהרגו במהלך הלחימה בשני מוקדים עיקריים באוקראינה בקיץ האחרון ומוקדם יותר השנה. כמו כן, שני מחוקקים אמריקנים שביקרו באוקראינה מסרו כי הגיע אליהם מידע ממקורות אמינים שלפיו רוסיה עושה שימוש במשרפות ניידות במטרה להסוות את מעורבותה בלחימה באוקראינה.

לקריאה נוספת בנושא
אחרי שהחרימה את המצעד: מרקל נפגשה עם פוטין במוסקבה
פוטין מודה: הוריתי על סיפוח קרים חודש לפני משאל העם

כוחות רוסיים באזור הגבול עם אוקראינה, מאי 2015. רויטרס
כוחות צבא רוסיים בסמוך לגבול עם אוקראינה, השבוע/רויטרס

רוסיה סיפחה את חצי האי קרים מאוקראינה במרץ 2014, אך בתחילה הכחישה כי כוחותיה הם אלו שהשתלטו על האזור. רק חודש לאחר שצו רשמי אישר את סיפוח קרים לרוסיה, אישר פוטין כי היו אלו חיילים רוסים שנשלחו לאדמת חצי האי. מאז עברה הלחימה למזרח אוקראינה, שם נהרגו יתר מ-6,100 איש מאז פרצה ההתקוממות לפני קצת יותר משנה.

על אף הפסקת אש שנחתמה בין קייב לבין המורדים בחודש פברואר האחרון, הלחימה נמשכת בעצימות נמוכה, כשהחשש הוא שהבדלנים מתכוננים למתקפה חדשה סביב עיר הנמל האסטרטגית מריופול. כתב של סוכנות הידיעות רויטרס דיווח מוקדם יותר השבוע על כך שרוסיה מכנסת כוחות גדולים לא-מזוהים ומאות כלים ארטילריים לא-מסומנים באזור הגבול עם אוקראינה. עם זאת, בקרמלין ממשיכים להכחיש מעורבות ישירה במלחמה והכחישו כי אלו הכנות לקראת פלישה נרחבת לשכנה ממערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully