וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין מודה: הוריתי על סיפוח קרים חודש לפני משאל העם

בקטע מתוך סרט דוקומנטרי ששודר ברשת "רוסיה 1", חשף נשיא רוסיה כי בפגישה שכינס ב-22 בפברואר 2014 הורה לבכירי ממשלו: "אנחנו חייבים להתחיל לעבוד על השבת חצי האי קרים לרוסיה"

ולדימיר פוטין בביקור בסבסטופול, חצי האי קרים. רויטרס
פוטין בביקור בחצי האי קרים, אוגוסט/רויטרס

אף שרוסיה סיפחה את חצי האי קרים רק ב-18 במרץ 2014, הנשיא ולדימיר פוטין הורה על "התחלת העבודה להשיב את קרים" כבר בפגישה שזימן ב-22 בפברואר – כך חשף פוטין בריאיון לסרט דוקומנטרי, שהקדימון שלו שודר אמש (ראשון) ברשת "רוסיה 1". בהצהרות שמסר עד כה טען פוטין כי ההחלטה הסופית בנוגע לחצי האי התקבלה רק לאחר קיום משאל העם, שתוצאותיו פורסמו ב-16 במרץ.

על פי הדיווח ב"אינדיפנדנט" הבריטי, ארבעה ימים לאחר אותה פגישה לילית במוסקבה, החלו להופיע בחצי האי קרים הלוחמים שזכו לכינוי "אנשים ירוקים קטנים", והניפו את דגל רוסיה על מבנה הממשל המקומי. למרות הכחשות מהקרמלין בעבר, פוטין הודה כי כוחות רוסיים אחראים להשתלטות על קרים.

עוד בוואלה חדשות:
אוקראינה: חילופי שבויים המוניים בין הממשלה לבדלנים
בצל המשבר ברוסיה: ארה"ב הטילה סנקציות נוספות על קרים
תצלומי הלווין חשפו: צבא רוסיה נותר בגבול אוקראינה

צפו בקדימון לסרט "חזרה הביתה":

הפגישה שבה נפלה ההחלטה ההיסטורית זומנה בתחילה על מנת לדון במבצע לחילוצו של נשיא אוקראינה המודח ויקטור ינוקוביץ', הנחשב מקורב למוסקבה. "התכוננו לחלץ אותו מדונייצק באופן מידי, דרך היבשה, הים או האוויר", סיפר פוטין בריאיון לסרט, שכותרתו "חזרה הביתה".

"הזמנתי את ראשי השירותים המיוחדים ואת בכירי משרד ההגנה לקרמלין והטלתי עליהם את המשימה של הצלת חייו של נשיא אוקראינה, שפשוט היה מחוסל", הוסיף הנשיא. "סיימנו בערך ב-7:00 בבוקר. כשנפרדנו לשלום אמרתי לכל השותפים: 'אנחנו חייבים להתחיל לעבוד על השבת קרים לרוסיה".

סיפוח חצי האי קרים עורר סערה במזרח אוקראינה, ובעקבותיו השתלטו בדלנים פרו-רוסים על מבני ממשל בדונייצק, בלוהנסק ובחרקיב, בדרישה דומה לאוטונומיה. הרשויות בקייב הגיבו בפתיחת "מבצע אנטי-טרוריסטי" במזרח המדינה. על פי נתוני האו"ם, יותר מ-6,000 בני אדם נהרגו בלחימה באוקראינה, ויותר ממיליון פונו מבתיהם.

עוד באותו נושא

פוטין בחצי האי הכבוש: "רוסיה חזקה יותר עם קרים"

לכתבה המלאה
נשיא אוקראינה לשעבר ויקטור ינוקוביץ' והשתקפותו מגיע לראיון בעיר רוסטוב. רוסיה, 2 באפריל 2014. AP
"הוא היה מחוסל". ינוקוביץ' ברוסיה, אפריל/AP

ממשלת אוקראינה, כמו גם מנהיגי מדינות המערב ובכירי נאט"ו, טענו פעמים רבות כי קיימות ראיות לכך שרוסיה מסייעת לבדלנים, בעיקר באספקת נשק וכוחות צבא. מוסקבה הכחישה בעקביות את הטענות האלה, וטענה כי גם אם אזרחי רוסיה פועלים במזרח אוקראינה, הם "מתנדבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully