וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: חילופי שבויים המוניים בין הממשלה לבדלנים

המורדים הפרו-רוסים והשלטונות שחררו אתמול מאות אסירים - 222 בדלנים ו-146 חיילים - כחלק מהסכם הפסקת האש בין הצדדים. היום אמורים להשתחרר שבויים נוספים. בתוך כך, חסמה קייב את דרכי הגישה לחצי האי קרים

שוטרים אוקראינים מאבטחים אוטובוס ובו מורדים פרו-רוסים, לקראת חילופי אסירים בדונייצק, דצמבר 2014. רויטרס
חיילים מאבטחים אוטובוס שהוביל בדלנים, אתמול/רויטרס

לקראת סוף הלחימה? אוקראינה והבדלנים הפרו-רוסים החליפו אתמול מאות שבויים והיום (שבת) הצדדים אמורים לשחרר אסירים נוספים. זאת, חלק מההסכם להפסקת אש שנחתם עוד בחודש ספטמבר במטרה להביא לסיום הלחימה במזרח המדינה, שגבתה עד כה את חייהם של כ-4,700 בני אדם.

קייב מסרה אתמול כי 146 חיילים שוחררו בתמורה ל-222 מורדים. חילופי השבויים בוצעו בעיירה אבדייוקה, שנמצאת כ-35 קילומטרים מצפון לדונייצק, מעוז הבדלנים. בתקשורת המקומית וברוסיה נראו שורות של גברים, הלבושים בבגדים אזרחיים, עומדים בכביש כשברקע מפטרלים חיילים חמושים. השלטונות באוקראינה מקווים שהיום ישוחררו ארבעה חיילים נוספים, אך לא ידוע מספר הבדלנים שיימסרו תמורתם.

עוד ידיעות מהעולם
צפון קוריאה: אובמה קוף ביער טרופי; ננקום על הפצת הסרט
פקיסטן: "חיסלנו את מתכנן הטבח בבית הספר"
פוטין הציג אסטרטגיה חדשה: "האויב המרכזי – נאט"ו"

אסירים אוקראינים לקראת חילופי אסירים בדונייצק, דצמבר 2014. רויטרס
שבויים עומדים בשורה לקראת שחרורם, אתמול/רויטרס

"רק אמרו לנו שזה עומד לקרות", סיפר ארטם סיוריק, חייל אוקראיני ששב אתמול לביתו, לסוכנות הידיעות אי-פי. "אני מצפה לפגוש כבר את הוריי ואת אשתי. הם לא יודעים שאני מגיע". דניס בלבוקוב, מורד שקיבל את החופש שלו בחזרה, אמר כי הוא רוצה לאכול צ'יפס ולדבר עם קרובי משפחתו, אך הבהיר: "אני אחזור להילחם".

השבוע התקיים סבב שיחות נוסף במינסק, בירת בלארוס, בין נציגי הבדלנים לנציגי השלטון המרכזי באוקראינה, אך אתמול הוא הופסק במפתיע ולא ברור מתי יחודש. על אף שהיקף הלחימה פחת מאז הסכם הפסקת האש, יותר מ-1,300 חיילים, בדלנים ואזרחים נהרגו מאז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
כוחות רוסיים ליד סימפרופול, חצי האי קרים. 21 במרץ 2014. רויטרס
חיילים רוסים בחצי האי קרים, בחודש מרץ/רויטרס

בתוך כך, הקפיאה אתמול אוקראינה את קשרי התחבורה לחצי האי קרים, שסופח על ידי רוסיה בחודש מרץ. מעתה, קווי האוטובוס והרכבת לא יגיעו לחצי האי, שלא מחובר יבשתית לרוסיה ונשען על מעבורות שיוצאות מים אזוב ועל טיסות לרוסיה.

כמו כן, חצי האי, שתלוי באספקת חשמל מאוקראינה, חווה בימים האחרונים הפסקות חשמל נרחבות. אוקראינה טוענת כי היא חייבת להגביל את האספקה לקרים, משום שהיא חווה בעצמה מחסור באנרגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully