וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין הציג אסטרטגיה חדשה: "האויב המרכזי – נאט"ו"

נשיא רוסיה חתם על מסמך המגדיר את האיומים העיקריים על המדינה, ובראשם התרחבות הברית ובניית הכוח הצבאי שלה. עוד נקבע כי רוסיה תוכל להשתמש בנשק קונבנציונלי כאמצעי להרתעה. נאט"ו: "רוסיה היא זו שמהווה סכנה לאירופה"

ולדימיר פוטין יושב בראש מועצת הביטחון בקרמלין, בישיבה לרגל הצגת הדוקטרינה הצבאית החדשה. רויטרס
נשיא רוסיה מציג את הדוקטרינה הצבאית החדשה בפני הממשלה, היום/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם אתמול (שישי) על מסמך המגדיר מחדש את האסטרטגיה הצבאית של המדינה – כך נמסר מהקרמלין. במסמך נכתב כי התרחבות ברית נאט"ו היא אחד האיומים החיצוניים הגדולים ביותר על רוסיה. זאת, לנוכח הצעדים הנוספים שנקטה השבוע אוקראינה לקראת הצטרפותה לברית. גם במסמך הקודם, שנחתם על פי פוטין ב-2010, הוזכרה התפשטות נאט"ו כאחת הסכנות המרכזיות ביותר, אולם האסטרטגיה החדשה מייחסת חשיבות גדולה בהרבה לאיום זה.

עוד נקבע בדוקטרינה החדשה כי רוסיה תוכל להשתמש בנשק קונבנציונלי מדויק כאמצעי ל"הרתעה אסטרטגית", אולם המסמך לא פירט באילו תפעיל מוסקבה אמצעי לחימה מסוג זה והשאיר את הנושא עמום. הדוקטרינה הותירה על כנה את היחס לשימוש בנשק גרעיני. במסך נכתב כי "רוסיה תשתמש יכולה להשתמש בנשק גרעיני בתגובה לשימוש בנשק גרעיני או נשק להשמדה המונית אחר שיופעל נגדה או נגד בעלי בריתה, כמו גם במקרה של שימוש בנשק קונבנציונלי שיהווה איום קיומי על המדינה".

עוד ידיעות מהעולם
פקיסטן: "חיסלנו את מתכנן הטבח בבית הספר"
עשור לאסון הצונאמי בדרום-מזרח אסיה: "לקח לכולנו"
טורקיה: נער שהעליב את ארדואן עלול להיכלא ל-4 שנים

נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו במסיבת עיתונאים בסיום יום הבחירות. רויטרס
ברוסיה חוששים מהצטרפות של קייב לנאט"ו. נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו/רויטרס

בראש רשימת האיומים על רוסיה עומדת על פי המסמך "בניית הכוח הצבאי של נאט"ו והתרחבות התשתית הצבאית של הברית אל גבולות רוסיה". כמו כן, הדוקטרינה מציינת כי נוכחות של כוחות צבא זרים על אדמת שכנותיה עלולה לשמש לשם "הפעלת לחץ צבאי או פוליטי" על רוסיה.

בנאט"ו מיהרו להכחיש כי הברית מהווה איום כלשהו על רוסיה והאשימו אותה בפגיעה בביטחון של אירופה. דוברת נאט"ו אונה לונגסקו מסרה כי הברית "לא מהוה איום לרוסיה או לכל מדינה אחרת". לדבריה, "כל צעד שנוקטת נאט"ו כדי להבטיח את ביטחון חברותיה הוא הגנתי באופיו, פרופורציונאלי ותואם את החוק הבינלאומי". היא הוסיפה כי "למעשה, צעדיה של רוסיה, כולל התערבותה באוקראינה, הם אלו שמפרים את החוק הבינלאומי ופוגעים בביטחון יבשת אירופה".

יחסיה של רוסיה עם המערב הגיעו בשנה האחרונה לשפל הגדול ביותר מאז תקופת המלחמה הקרה. נאט"ו הפסיקה את קשריה עם רוסיה בעקבות סיפוח חצי האי קרים בחודש מרץ האחרון. כמו כן, אוקראינה והמערב מאשימים את מוסקבה בתמיכה במורדים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה, הן באמצעות אספקת נשק והן באמצעות שליחת חיילים הלוחמים לצד הבדלנים. רוסיה, מצדה, מכחישה כל העת את הטענות הללו.

(עדכון ראשון: 22:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully