וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: נער שהעליב את ארדואן עלול להיכלא ל-4 שנים

בן 16 שקרא לארדואן "גנב" נלקח מבית הספר ביום רביעי ונעצר. אחרי עצומה שהגישו עשרות עורכי דין הוא שוחרר היום, אולם הוא עדיין יעמוד בפני משפט וייתכן שיזכה בעונש כבד. הנער הבטיח לא להתקפל

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן במהלך ביקורו באפגניסטן, 18 באוקטובר 2014. רויטרס
החוק הפלילי אוסר על העלבת הנשיא. רג'פ טייפ ארדואן/רויטרס

נער טורקי שנעצר ביום רביעי אחרי שהעליב את הנשיא רג'פ טייפ ארדואן שוחרר היום (שישי) ממעצר. עם זאת, הנער, בן 16, עדיין יעמוד בפני משפט ואם יימצא אשם הוא עלול להישלח לארבע שנות מאסר. החוק הפלילי בטורקיה אוסר על העלבת הנשיא.

הנער נעצר בבית הספר אחרי שביקר את מפלגת השלטון במהלך נאום שנשא בעיר קונייה. עם זאת, הנער מסרב לוותר. אחרי שיצא מאולם בית המשפט, הבהיר: "אין שאלה בכלל, לא ניקח צעד אחורה מהדרך שלנו ונמשיך בה". האופוזיציה גינתה את מעצרו, אולם ראש הממשלה אחמט דאווטולו הגן על הצעד ואמר כי חייבים להפגין כבוד. "כולם חייבים להפגין כבוד כלפי מוסד הנשיאות, לא משנה מי עומד בראשו", הבהיר ראש הממשלה.

דיווח: קטאר הודיעה לחמאס על הפסקת תמיכתה בארגון
חשד להצתה בשוודיה: חמישה נפצעו בשריפה במסגד
חג המולד ב"מדינה האיסלאמית": "כמו בית קברות"

הנאום של הנער, שנערך לזכרו של חייל טורקי שנרצח על ידי איסלאמיסטים בשנות ה-20', הוקלט ושודר על ידי סוכנות הידיעות דוגאן. בדבריו הגן הנער על עקרונות החילוניות של המדינה, שאותן הנהיג מייסד טורקיה המודרנית כאמל אתא טורק. הוא כינה את ארדואן "הבעלים הגנב של הארמון הבלתי-חוקי", בהתייחסותו למבנה המגורים אדיר הממדים של הנשיא שנחנך באוקטובר.

בחקירתו אמר הנער כי הוא לא התכוון להעליב את הנשיא והכחיש כי הוא קשור לתנועה פוליטית כלשהי. הוא שוחרר אחרי שעשרות עורכי דין חתמו על עצומה למען שחרורו.

בתקופה האחרונה הגבירו את השלטונות באנקרה את הפגיעה בחופש הביטוי. בתחילת החודש נעצרו 20 עיתונאים הקשורים לכלי תקשורת המזוהים עם פטהוללה גילן, איש דת הגולה בארצות הברית. ארדואן מאשים אותו בניסיונות לארגן הפיכה נגדו ולהדיח אותו משלטונו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully