וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: אובמה קוף ביער טרופי; ננקום על הפצת הסרט

27.12.2014 / 9:00

המשטר בפיונגיאנג טוען שנשיא ארה"ב הסית את בתי הקולנוע להקרין את "ריאיון סוף" שעוסק בהתנקשות במנהיג קים ומאיים ב"נקמה הרסנית". המדינה גם מאשימה את וושינגטון בהפלת האינטרנט: "משחקת במחבואים כמו ילדים מנוזלים"

קים ג'ונג און שליט קוריאה הצפונית בסיור עם קצינים – פיונגיאנג, 25 באוקטובר 2014. רויטרס
"ארצות הברית שיבשה את פעילות האינטרנט של כלי תקשורת במדינה". מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און/רויטרס

קוריאה הצפונית תקפה הבוקר (שבת) בחריפות את נשיא ארצות הברית ברק אובמה וכינתה אותו "קוף" שהסית את בתי הקולנוע להקרין את סרט הקומדיה "ריאיון סוף" שעוסק בהתנקשות במנהיג קים ג'ונג און. הוועידה להגנה לאומית של המשטר איימה ב"נקמה הרסנית" בשל הפצת הסרט וטענה שוושינגטון אחראית להפלת רשת האינטרנט במדינה בשבוע האחרון.

"אובמה תמיד בוחר להשתמש במילים חסרות אחריות ומתנהג כמו קוף ביער טרופי", נמסר בהצהרה מטעם הוועידה שפרסמה סוכנות הידיעות הרשמית בקוריאה הצפונית. "אם ארה"ב תתעקש לנהוג בשחצנות אמריקנית טיפוסית ובבריונות שרירותית חרף האזהרות החוזרות, היא צריכה לדעת שיחסי החוץ הכושלים שלה יעמדו בפני מכות קטלניות שלא ניתן לברוח מהן".

ממשרד ההגנה נמסר כי "ארצות הברית, עם כל גודלה הפיזי, משחקת במחבואים כמו ילדים מנוזלים. היא החלה לשבש את פעילות האינטרנט של כלי התקשורת העיקריים במדינה". עוד נמסר כי "למען האמת, מדובר בדבר מצחיק".

עוד בוואלה! חדשות:
עריקאת: ההצבעה על מדינה פלסטינית - ביום שני הקרוב
"סיסי מפר את חירויות האזרח במצרים יותר מכל נשיא שקדם לו"
חשד: אם דקרה את בנה בארוחת שישי - ופצעה אותו בינוני

פוסטר הסרט ראיון סוף.
גרף יותר ממיליון דולר בקופות מאז חג המולד. פוסטר הסרט "ראיון סוף"

דובר המשרד אף הכחיש את טענות על כך שקוריאה הצפונית עומדת מאחורי מתקפת הסייבר על מחשבי חברת סוני וקרא לארצות הברית לספק הוכחות לטענותיה. לטענת ה-FBI, ההאקרים שפרצו למחשבי סוני השתמשו בתוכנות זדוניות שבהן השתמשה קוריאה הצפונית נגד חברות תקשורת ובנקים בקוריאה הדרומית בשנה שעברה. "הצטבר מספיק מידע כדי לקבוע שממשלת קוריאה הצפונית אחראית לפעולות הללו", נאמר בהודעת הבולשת בשבוע שעבר.

רשת האינטרנט בקוריאה הצפונית הושבתה בשלישי האחרון בפעם השנייה בתוך יומיים. לפי הדיווח של מכון Dyn המנטר את תפקוד האינטרנט בעולם, הקריסה נמשכה במשך שעה. ביום ראשון נפלה רשת האינטרנט במדינה למשך תשע שעות. גורמים אמריקניים הכישו את הטענות שלפיהן וושינגטון אחראית להשבתת האינטרנט.

בתוך כך, הסרט "ראיון סוף" הצליח לגרוף יותר ממיליון דולר בקופות. זאת, לאחר שהחברה החליטה להוציא את הסרט לאקרנים במהלך חג המולד בהפצה מוגבלת בכ-300 בתי קולנוע עצמאיים ברחבי ארצות הברית ובשירותי ה-VOD באינטרנט. "לדעתי מדובר באחת ההצלחות הגדולות אי פעם של סרט ב-VOD", אמר ג'ף בוק, מומחה לסרטים שוברי קופות.

(עדכון ראשון: 6:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully