וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהחרימה את המצעד: מרקל נפגשה עם פוטין במוסקבה

בצעד מפויס השתתפה קנצלרית גרמניה בטקס לזכרם של קורבנות מלחמת העולם השנייה ברוסיה לצדו של הנשיא. הם התייחסו למשבר באוקראינה, שגרם להרעה ביחסים בין המדינות. מרקל: "יש לעשות הכול כדי לפתור משברים בדרכי שלום"

צילום: רויטרס עריכה: שניר דבוש

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל השתתפה היום (ראשון) לצדו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בטקס במוסקבה לזכרם של קורבנות מלחמת העולם השנייה. זאת אחרי שהחרימה, יחד עם מנהיגים מערביים אחרים, את המצעד הצבאי שנערך אתמול בכיכר האדומה במוסקבה לציון 70 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית בשל המשבר באוקראינה.

כחלק מהצעד המפויס, הניחה מרקל זר על קבר החייל האלמוני הסמוך לקרמלין. לאחר מכן היא נפגשה עם פוטין ודנה עמו על התקדמות הפסקת האש באוקראינה. במסיבת עיתונאים שהתקיימה לאחר הפגישה, טען פוטין כי יישום ההסכם שנחתם במינסק בחודש פברואר הולך ומתקדם. "המצב הפך לרגוע יותר, אולם עדיין נותרו בעיות", הבהיר נשיא רוסיה.

עוד ידיעות מהעולם
האיחוד יציג בפני האו"ם תכנית למלחמה במבריחי המהגרים בלוב
מקדוניה: יותר מ-20 שוטרים וחמושים נהרגו בקרבות בצפון המדינה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מניחים זר בקבר החייל האלמוני במוסקבה, 10 במאי 2015. רויטרס
מרקל ופוטין מניחים זר בקבר החייל האלמוני, היום/רויטרס

מרקל, מצדה, התייחסה לסיפוח חצי האי קרים מצד רוסיה אשתקד ואמרה כי הוא גרם "לפגיעה קשה ביחסים בין המדינות". עם זאת, היא הבהירה כי "ההיסטוריה מלמדת אותנו כי עלינו לעשות כל שביכולתנו כדי לפתור משברים – קשים ככל שיהיו – בדרכי שלום ודרך דו-שיח".

המערב מאשים את מוסקבה בחימוש הבדלנים במזרח אוקראינה ובשליחת כוחות צבא לאזור, אולם הקרמלין מכחיש זאת. בשל המשבר, המערב הטיל סנקציות על רוסיה והיחסים בין הצדדים הגיעו לשפל הנמוך ביותר מאז המלחמה הקרה. גרמניה שיחקה תפקיד חשוב במשא ומתן שבסיומו נחתם הסכם מינסק, שקבע כי יש לפתוח בהפסקת אש מידית וכי על שני הצדדים להסיג את כלי הנשק הכבדים מאזורי הלחימה. למרות זאת, הפסקת האש הופרה מאז פעמים רבות. יותר מ-6,000 איש נהרגו מאז החלה הלחימה באפריל אשתקד במחוזות לוהנסק ודונייצק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במסיבת עיתונאים במוסקבה, 10 במאי 2015. רויטרס
"סיפוח קרים גרם להרעת יחסי המדינות". מרקל ופוטין במסיבת העיתונאים, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully