וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד יציג בפני האו"ם תכנית למלחמה במבריחי המהגרים בלוב

בריטניה צפויה להעלות מחר במועצת הביטחון את התכנית שתהיה בהובלת איטליה ושבמסגרתה יותקפו מטרות של המבריחים. עם זאת, לא ברור אם רוסיה וסין ישתמשו בזכות הווטו שלהן כדי לחסום את היוזמה

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

האיחוד האירופי הכין תכנית לתקיפת מטרות בלוב במטרה לעצור את זרם המגרים הבלתי-חוקיים שמנסים להגיע ליבשת דרך הים התיכון – כך דווח היום (ראשון) בגרדיאן. לדברי גורמים בכירים בבריסל, בריטניה תעלה את הצעת החלטה למועצת הביטחון של האו"ם כדי לקבל אישור לפעולה הצבאית, שתהיה בפיקודה של איטליה. עוד דווח כי כעשר מדינות מהאיחוד צפויות להשתתף במשימה, בהן בריטניה, צרפת, ספרד ואיטליה. כמו כן, גם נאט"ו עשויה להשתתף בהמשך המבצע, אם כי כרגע אין תכניות לכך. התכנית למבצע הצבאי תעלה לדיון בשבוע הבא במפגש בין שרי החוץ של האיחוד ולאחר מכן בוועידה של האיחוד, שתתקיים בחודש הבא.

לקריאה נוספת בנושא
גרמניה: פעילי ימין קיצוני תכננו פיגועים נגד מוסלמים ומהגרים
המאמצים האירופיים נכשלו? מאות מהגרים נתפסו בים, עשרות טבעו
הפתרון של הונגריה להגירה ולפשיעה: מחנות עבודה ועונש מוות

מהגרים מגיעים לחוף קטניה, סיציליה, איטליה, מאי 2015. רויטרס
מהגרים בחופי סיציליה, בשבוע שעבר/רויטרס

מחר צפויה שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני, שאחראית גם המדיניות הביטחונית של האיחוד, לתדרך את מועצת הביטחון על ההחלטה, שתהיה על בסיס פרק 7 במגילת האו"ם, המאשר שימוש בכוח. החלטת ההצעה הבריטית צפויה לקרוא ל"שימוש בכל האמצעים כדי להשמיד את המודל העסקי של מבריחי המהגרים". במסגרת המבצע, יישלחו כלי שיט של האיחוד למים הטריטוריאליים של לוב ומסוקים שינטרלו ספינות מהגרים שעל סיפונן נשלחים עשרות אלפי מהגרים מאפריקה ומהמזרח התיכון.

לוב נמצאת בכאוס מוחלט מאז הודח הרודן מועמר קדאפי בשנת 2011 כחלק מ"האביב הערבי" ששטף את מדינות המזרח התיכון. המיליציות השונות במדינה, בהן ארגונים המקושרים לדאעש, משתפים פעולה עם רשתות ההברחה, שמחזיקות בארטילריה ובסוללות נ"מ. תקיפת כלי שיט וטיס של האיחוד עלולה לגרום להסלמה של המבצע צבאי, שתגרור חברות נוספות בברית נאט"ו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ראש ממשלת איטליה מתיאו רנצי במסיבת עיתונאים בעקבות טביעת ספינת מהגרים בים התיכון, 19 באפריל 2015. רויטרס
המבצע יהיה בפיקודו. ראש ממשלת איטליה רנצי/רויטרס

כמו כן, נותרה עדיין השאלה אם סין ורוסיה, שמחזיקות בזכות וטו במועצת הביטחון, לא יתנגדו למבצע. מוגריני ביקרה בשבוע שעבר בבייג'ינג ולטענתה סין לא תבלום את הצעת ההחלטה. יועציה גם בטוחים שניתן לשכנע את רוסיה שלא להשתמש בזכות הווטו שלה, על אף המחלוקות שלה עם המערב סביב המשבר באוקראינה. איטליה, שמניעה את המאמצים לצאת למבצע צבאי, טענה בסוף השבוע כי רוסיה "מוכנה לשתף פעולה".

עם זאת, לדברי שגריר לוב באו"ם, לא התייעצו עם ממשלתו בנושא, שמתנגדת למבצע. בלוב פועלות מאז השנה שעברה שתי ממשלות ורק אחת מהן – שגלתה מהבירה טריפולי והתיישבה בעיר טוברוק – מוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית. הדחף לפעולה צבאית התעורר לאחרונה בעקבות כמה אסונות ימיים, שבמהלכם טבעו מאות מהגרים שניסו להגיע לחופי איטליה.

לוחמי דאעש בעיר סירת, שבלוב, 18 בפברואר 2015. טוויטר, צילום מסך
משתפים פעולה עם מבריחי המהגרים. כוחות דאעש בלוב/צילום מסך, טוויטר

במקביל לפעולה הצבאית, בריסל קוראת גם ליישם מערכת חדשה לקליטת הגירה, שתקבע מכסה לכל אחת מ-28 המדינות. זאת כדי להקל על המדינות שנושאות בנטל העיקרי של המהגרים. למרות זאת, בניגוד לתמימות הדעים בין מדינות האיחוד סביב המבצע הצבאי, התכנית לקביעת מכסה עבור 28 החברות נתקלת בהתנגדות מצד בריטניה ומדינות במזרח אירופה, בראשון הונגריה. ראש הממשלה ויקטור אורבן הבהיר ביום שישי כי הוא יתנגד לתכנית של בריסל וכינה אותה "משוגעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully