וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון של הונגריה להגירה ולפשיעה: מחנות עבודה ועונש מוות

ראש הממשלה אורבן, הידוע כמתנגד נחרץ למדיניות הרב-תרבותיות של האיחוד, השווה את המהגרים המגיעים ליבשת לטרוריסטים וקרא לדון בחידוש עונש המוות ביבשת. בבריסל מאיימים בעיצומים נגד בודפשט

ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן. בודפשט, 7 באפריל. רויטרס
ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן/רויטרס

ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן איים אתמול (רביעי) לחדש את עונש המוות במדינה, שהוצא אל מחוץ לחוק באיחוד האירופי. כמו כן, אורבן הלאומן, שנחשב לראש המדינה הנצי ביותר בקרב מדינות האיחוד, השווה את המהגרים המגיעים ליבשת לטרוריסטים וטען שהם לוקחים את מקומות העבודה של ההונגרים. הוא המליץ להקים מחנות מעצר למהגרים הבלתי-חוקיים שיאולצו לעבוד. זאת על רקע גלי ההגירה הבלתי-פוסקים לאירופה והאסון שפקד לאחרונה ספינת מהגרים שיצאה מלוב ועורר דיון נוקב באיחוד על המדיניות הדרושה כדי להתמודד עם הסוגיה.

דבריו הקשים של אורבן, שהכריז לא פעם כי המודל לחיקוי שלו הוא נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הגיעו בתגובה לרצח של אישה בדרום המדינה שלשום. "שאלת עונש המוות צריכה לעלות על סדר היום בהונגריה", הסביר אורבן. "שום דבר לא יעצור את הונגריה מהגנה על אזרחיה". הונגריה, שהצטרפה לאיחוד ב-2004, ביטלה את עונש המוות עם התמוטטות המשטר הקומוניסטי במדינה ב-1989. בתגובה לדברים מסר האיחוד כי חידוש עונש המוות במדינה עלול לפגוע בזכויותיה של הונגריה בתוך האיחוד ובמוסדותיו.

לקריאה נוספת
אירופה מעדיפה הרפתקה צבאית מסוכנת מלהתמודד עם המהגרים
האיחוד האירופי מתכנן: פעולה צבאית נגד מבריחי המהגרים

מהגרים מאריתריאה יושבים במחנה מאולתרת מתחת לגשר בפריז, אפריל 2015. רויטרס
השווה אותם לטרוריסטים. מהגרים מאריתריאה/רויטרס

כמו כן, אורבן, שידוע כמתנגד נחרץ למדיניות הרב-תרבותיות של אירופה ביחס להגירה, יפיץ שמונה מיליון "שאלונים" במדינה, במטרה לזכות בתמיכה במדיניות הנוקשה שלו כלפי המהגרים. בין 12 השאלות שייכללו ב"שאלון", יהיו: "האם אתה מסכים לכך שמבחינה כלכלית, המהגרים מסכנים את עבודותיהם ואת אורח חייו של העם ההונגרי?", "האם תתמוך בכליאת מהגרים בלתי-חוקיים במחנות מעצר?" ו"האם אתה מסכים עם הקביעה שמדיניות הגירה שגויה תורמת להפצת טרור?".

מפלגת השלטון פידז', שבראשה עומד אורבן, נהנית מרוב בפרלמנט, אולם לאחרונה איבדה מושב בבחירות מיוחדות לטובת מפלגת הימין הקיצוני "יוביק". לדברי פרשנים, מטרת הצהרותיו האחרונות של אורבן היא לפזול לעבר תומכי הימין הקיצוני במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully