וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי מתכנן: פעולה צבאית נגד מבריחי המהגרים

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי האיחוד שוקל להטביע את הספינות שעליהן נדחסים הפליטים בטרם הן יוצאות מחופי אפריקה. הגרדיאן דיווח כי האיחוד יאפשר רק ל-5,000 פליטים להישאר

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

האיחוד האירופי יפתח בפעולה צבאית נגד מבריחי המהגרים לנוכח האסונות האחרונים שאירעו בים התיכון, ובמהלכם טבעו למוות מאות בני אדם – כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. לפי טיוטת ההצהרה שצפויה להתפרסם היום (חמישי) בתום מפגש הפסגה של מנהיגי האיחוד האירופי, מנהיגי אירופה יתחייבו "לנקוט במאמצים מתמשכים כדי לזהות, לתפוס ולהרוס כלי שיט שמיועדים להברחת מהגרים" בטרם יצאו לעבר חופי אירופה.

כמו כן, דווח כי שרת החוץ של האיחוד, פדריקה מוגריני, תפעל באופן מידי ליישום המדיניות הביטחונית החדשה בהתאם לחוק הבינלאומי. כמו כן, האיחוד צפוי להגביר את תמיכתו במאמצי האו"ם להקים ממשלת אחדות בלוב, שכן לטענת איטליה, 90% מהספינות הנושאות מהגרים בלתי-חוקיים המגיעות לחופיה יוצאות מהמדינה, שבה שורר כאוס מאז שהוקמו שתי ממשלות יריבות בשנה שעברה.

במקביל, הבוקר דיווח הגרדיאן הבריטי כי רק 5,000 מהגרים בלתי-חוקיים יורשו להישאר באירופה בכל שנה, והיתר יגורשו. העיתון הבריטי, שאף הוא התבסס על טיוטת ההצהרה, דיווח כי רוב האנשים שיצליחו לשרוד את המסע ליבשת יישלחו בחזרה למקום שממנו יצאו במסגרת כוח משימה חדש של סוכנות הגבולות של האיחוד. יותר מ-36 אלף אנשים שצלחו את הדרך בספינות הרעועות הצליחו להגיע לאיטליה, למלטה וליוון במהלך ארבעת החודשים הראשונים של השנה.

מהגרים מאפריקה במסעם לאיחוד האירופי דרך הבלקן, פברואר 2015. AP
רק 5,000 יורשו להישאר. מהגרים בדרכם לאירופה/AP

מפגש הפסגה בין מנהיגי האיחוד בבריסל מגיע בעקבות טביעת ספינת מהגרים שטבעה ביום ראשון בסמוך לחופי לוב, שעליה היו יותר מ-800 בני אדם. מאז תחילת השנה נהרגו 1,750 מהגרים בלתי-חוקיים שקיוו להגיע לאירופה ולהתחיל בחיים חדשים. ראש ממשלת איטליה מתיאו רנצי תיאר את מבריחי המהגרים כ"סוחרי העבדים" של המאה ה-21.

אתמול אמר נציב האו"ם לפליטים אנטוניו גוטיירס כי יש לפעול בשיתוף פעולה כדי להציל חיים ולמנוע אסונות נוספים. "אנו חייבים להבטיח את היכולת שלנו להציל חיים בים, משום שהמצב הנוכחי הוא טרגדיה עצומה", אמר גוטיירס במסיבת עיתונאים בוושינגטון. הוא הוסיף כי "עלינו לנקוט קו תקיף כלפי סוחרי האנשים, שמפרים זכויות אדם".

לדברי הארגון הבינלאומי להגירה, מספר המהגרים שנהרגו השנה בדרכם לאירופה גדול פי 30 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לטענתו, המספר עלול להגיע עד ל-30 אלף בני אדם עד תום השנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שיחות הגרעין: גובשו הבנות בין איראן למעצמות. רויטרס
שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully