וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: פעילי ימין קיצוני תכננו פיגועים נגד מוסלמים ומהגרים

בפשיטה של כוחות הביטחון נעצרו ארבעה חשודים שתכננו לתקוף מסגדים ומקלטי מהגרים. ברשותם נמצאו אמצעי לחימה. זאת, על רקע התגברות ההגירה למדינה, שצפויה להגיע לשיא חדש השנה

הפגנת ניאו נאצים בגרמניה. GettyImages
הפגנה נגד ההגירה לגרמניה, דרזדן/GettyImages

גרמניה חשפה היום (רביעי) כי פעילי ימין קיצוני תכננו לבצע פיגועים נגד מוסלמים ומהגרים במדינה. הארבעה – שלושה גברים ואישה – חשודים כי הקימו ארגון מחתרתי והשיגו חומרי נפץ. הם נעצרו בפשיטות שנערכו בחמש מדינות ברחבי גרמניה במבצע שכלל 250 חוקרים. הארבעה יובאו מחר בפני בית משפט פדרלי.

"בחיפושים הוחרמו אמצעי לחימה לצד חומר נפץ רב, וכן ראיות נוספות", נמסר מהתביעה במדינה. מספר מבקשי המקלט ברחבי גרמניה עלה בדרמטיות במהלך השנה האחרונה, עם יותר מ-200 אלף בקשות למקלט. אתמול אמרה הממשלה שם כי היא מצפה שהמספר יעלה ל-400 אלף השנה. התביעה הוסיפה כי היא עדיין מנסה לגלות אם לקבוצה היו מטרות או תאריכים מדויקים למתקפות שתכננה נגד מסגדים ומקלטי מהגרים.

המתיחות סביב ההגירה לגרמניה התגברה בחודשים האחרונים, במיוחד במדינת סקסוניה, שם התגורר אחד מהארבעה. אלפי בני אדם השתתפו מוקדם יותר השנה במצעדים בעיר דרזדן שערכה תנועת פגידה, המתנגדת לאיסלאמיזציה של אירופה. עם זאת, התמיכה בתנועה צנחה בתקופה האחרונה בשל מחלוקת פנימיות בתוך הנהגתה ושערוריות שנקשרו סביב מנהיגיה, שחלקם הואשמו בקשרים עם ארגונים נאו-נאציים.

  • עוד באותו נושא:
  • גרמניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully