וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוסיה משתמשת במשרפות ניידות להסוואת מעורבותה באוקראינה"

שני חברי קונגרס אמריקנים שביקרו באוקראינה סיפרו לרשת "בלומברג" כי הגיע לידיהם מידע מהימן על שריפת גופות החיילים הרוסים הלוחמים במזרח אוקראינה באמצעות משרפות ניידות. "הם מנסים להסוות את מעורבותם מאזרחי רוסיה ומהעולם"

חבר בית הנבחרים האמריקני, הרפובליקני מאק תורנברי. AP
"הרוסים מנסים להסתיר את הרוגיהם". חבר בית הנבחרים מאק תורנברי/AP

שני מחוקקים אמריקנים שביקרו לאחרונה באוקראינה אמרו בריאיון לרשת "בלומברג" האמריקנית כי הגיע אליהם מידע ממקורות אמינים שלפיו רוסיה עושה שימוש במשרפות ניידות במטרה להסוות את מעורבותה במלחמת האזרחים המתחוללת במזרח אוקראינה.

חבר בית הנבחרים הרפובליקני, מאק תורנברי, יו"ר ועדת השירותים המזויינים של בית הנבחרים האמריקני, אמר בריאיון כי "הרוסים מנסים להסתיר את הרוגיהם, והם עושים זאת על ידי נשיאת משרפות ניידות. הם מנסים להסוות את מעורבותם לא רק מהעולם, אלא גם מאזרחי רוסיה".

עמיתו הדמוקרטי סת' מולטון, החבר גם הוא בוועדת השירותים המזויינים, חיזק את דבריו של תורנבי ואמר: "אנו שומעים על כך ממגוון מקורות באוקראינה, מספיק מקורות שיגרמו לי להיות בטוח באמיתות הדברים. העובדה שהם שורפים את גופות חייליהם מזעזעת ומבישה".

עוד כתבות מהעולם:
דיווח: טוני בלייר, שליח הקוורטט למזרח התיכון, התפטר מתפקידו
צפו: יצאה לרכיבת אופנוע - עם הכלב קשור על הגב
אחרי מצוד של 30 שנה: נלכד מאפיונר איטלקי שהורשע ב-26 מעשי רצח

רכב חולף על פני טנק נטוש במזרח אוקראינה, מרץ 2015. AP
טנק נטוש במזרח אוקראינה/AP

המערב מאשים את מוסקבה בחימוש הבדלנים במזרח אוקראינה ובשליחת כוחות צבא לאזור, אולם הקרמלין מכחיש זאת. בשל המשבר, המערב הטיל סנקציות על רוסיה והיחסים בין הצדדים הגיעו לשפל הנמוך ביותר מאז המלחמה הקרה. מפקד צבא ארצות הברית באירופה, בן הודג'ס, אמר במרץ האחרון כי הוא מעריך שכ-12 אלף חיילים רוסים פועלים במזרח אוקראינה.

ב-15 בפברואר נכנסה לתוקפה הפסקת האש באוקראינה אשר נחתמה בין הצדדים במינסק שבבלארוס. עם זאת, הלחימה לא פסקה. היום דווח כי חייל אוקראיני נהרג ושמונה אחרים נפצעו בתקיפה של הבדלנים הפרו-רוסים במזרח המדינה. דובר צבא אוקראינה, אלכסנדר מוטוזיאניק, אמר כי הבדלנים ממשיכים לתקוף את כוחות הצבא מחוץ לעיר דונייצק, הנמצאת בשליטת המורדים, ובדרום-מזרח המדינה, ליד עיר הנמל מריופול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין – מוסקבה, 26 במאי 2015. AP
מכחיש מעורבות רוסית באוקראינה. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין/AP

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל נפגשה לפני כשבועיים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ודנה עמו בהתקדמות הפסקת האש באוקראינה. במסיבת עיתונאים שהתקיימה לאחר הפגישה, טען פוטין כי יישום ההסכם שנחתם במינסק הולך ומתקדם. "המצב הפך לרגוע יותר, אולם עדיין נותרו בעיות", הבהיר נשיא רוסיה. מרקל, מצדה, התייחסה לסיפוח חצי האי קרים מצד רוסיה אשתקד ואמרה כי הוא גרם ל"פגיעה קשה ביחסים בין המדינות". עם זאת, היא הבהירה כי "ההיסטוריה מלמדת אותנו כי עלינו לעשות כל שביכולתנו כדי לפתור משברים – קשים ככל שיהיו – בדרכי שלום ודרך דו-שיח".

יומיים לאחר מכן נפגש שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, עם פוטין ועם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב. יועץ הקרמלין יורי אושקוב אמר בתום הפגישה עם פוטין כי "לא הושגה פריצת דרך". בפגישה בין קרי ללברוב אמר האחרון כי הניסיונות להפעיל לחץ על רוסיה באמצעות הסנקציות נגדה "רק יובילו למבוי סתום". לדברי לברוב, רוסיה מוכנה לשיתוף פעולה עם ארצות הברית על בסיס של שותפות בין שווים. "רוסיה לא תתכופף בפני הלחץ ותנטוש את האינטרסים הלאומיים שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully