וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מצוד של 30 שנה: נלכד מאפיונר איטלקי שהורשע ב-26 מעשי רצח

27.5.2015 / 12:07

פסקוואלה סקוטי נעצר בברזיל בזמן שהסיע את ילדיו לבית הספר. בשנות ה-80 הוא עמד בראש ארגון פשע בנאפולי, נפצע ונעצר, אך נמלט מבית החולים. מאז, חי בזהות בדויה בדרום אמריקה

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

משטרת ברזיל הודיעה כי עצרה מאפיונר איטלקי מפורסם, שחי במחתרת במשך יותר מ-30 שנה, והורשע ברצח של יותר מעשרים בני אדם. פסקוואלה סקוטי, בן 56, נעצר אתמול בעיר רסיפה שבצפון ברזיל, במבצע משותף של המשטרה המקומית והאינטרפול. הוא נלכד בשעה שהסיע את ילדיו לבית הספר, וממשלת איטליה מבקשת את הסגרתו.

סקוטי עמד בראש ארגון הפשיעה "קאמורה" שפעל בנאפולי בשנות ה-80, ושבשיאו כלל 7,000 חברים, שעשו את הונם מהברחות סמים וסיגריות. ב-1991, הוא הורשע בהיעדרו ב-26 סעיפי רצח, ובעבירות נוספות של סחיטה ואחזקת כלי נשק.

ב-1983, הוא נקלע לחילופי אש עם המשטרה, במהלכם נורה כמה פעמים ונעצר. שנה לאחר מכן, נמלט מבית החולים. לאורך השנים, ניסתה משטרת איטליה לאתרו, אך פשיטות רבות ואלפי מחסומים לא הובילו ללכידתו. "הוא לא הותיר שום עקבות", נכתב בשעתו במאמר בעיתון "לה רפובליקה", "זה כאילו שהוא נעלם".

לדברי המשטרה בברזיל, סקוטי התגורר ברסיפה בזהות בדויה, אך זוהה באמצעות טביעות אצבעותיו. בתקשורת המקומית דווח כי הוא הצהיר שמשפחתו לא ידעה על זהותו הקודמת.

פאסקואלה סקוטי – מאפיונר איטלקי שנעצר בעיר רסיפה, ברזיל – מאי 2015. רויטרס
פסקוואלה סקוטי אחרי מעצרו, אתמול/רויטרס

ראש היחידה לפשיעה חמורה בנאפולי, פאוסטו למפרלי, מיהר לברך אמש על מעצרו של המאפיונר הנמלט. "במוקדם או במאוחר, הצדק יגיע אליך. המדינה אינה שוכחת", אמר. שר המשפטים, אנג'לינו אלפנו, כתב בטוויטר כי מדובר ב"ניצחון לצוות איטליה".

סקוטי חי בברזיל תחת השם פרנצ'סקו דה קסטרו ויסקונטי. הוא נישא לאישה מקומית ב-1995 והציג את עצמו כאיש עסקים, עסק בייבוא מזון והיה שותף בבעלות על מועדון לילה. ככל הנראה, הוא בא לברזיל ב-1986, וב-1987 עבר לרסיפה, עיר נמל גדולה בצפון-מזרח המדינה. ככל הידוע, הוא לא היה מעורב בפלילים מאז שהגיע למדינה.

מסתמן שסקוטי בחר להימלט דווקא לברזיל בשל מדיניות ההסגרה הנוחה שלה. ג'ובאני סנטורו, דובר המשטרה המקומית, מסר כי סקוטי לא התנגד למעצרו. "ניגשנו אליו בבוקר כשהוא יצא מהבית. השוטרים הרשו לו לקחת את הילדים לבית הספר, עקבו אחריו, ולאחר מכן עצרו אותו. לא הייתה כל התנגדות, והכל היה מאוד דיסקרטי", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
צו מעצר של פאסקואלה סקוטי – מאפיונר איטלקי שפעל בשנות ה-80. משטרת איטליה, צילום מסך
תצלומים של סקוטי משנות ה-80, בצו מעצר שהפיצה משטרת איטליה./צילום מסך, משטרת איטליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully