וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טוני בלייר, שליח הקוורטט למזרח התיכון, התפטר מתפקידו

27.5.2015 / 18:22

גורם רשמי אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי בלייר, אשר כיהן בתפקיד בשמונה השנים האחרונות, הגיש למזכ"ל האו"ם, באן קי מון, מכתב התפטרות. נתניהו: "בלייר השקיע מאמצים רבים לקידום השלום באזור"

טוני בלייר – 12 באוקטובר, קהיר. רויטרס
התפטר מתפקידו. טוני בלייר/רויטרס

שליח הקוורטט למזרח התיכון, טוני בלייר, הגיש היום (רביעי) את התפטרותו לאחר שמונה שנים בתפקיד – כך אמר גורם רשמי לסוכנות הידיעות אי-פי. בלייר, פוליטיקאי בריטי שכיהן כראש ממשלת בריטניה משנת 1997 ועד לשנת 2007, התמנה ביום פרישתו על ידי הקוורטט לשליח למזרח התיכון ועבר להתגורר בירושלים.

לדברי הגורם, בלייר כתב מכתב למזכ"ל האו"ם, באן קי מון, ובו מסר כי בכוונתו להתפטר. עוד מסר הגורם כי ההתפטרות תכנס לתוקפה בסוף חודש יוני.

במרץ האחרון דווח כי בלייר מתכנן להתפטר, ככל הנראה בשל יחסיו הרעועים עם בכירי הרשות הפלסטינית. דיפלומט בכיר אמר אז ל"אינדפנדנט" הבריטי: "הוא לא אפקטיבי בעבודתו. הוא איבד את אמינותו בחלק זה של העולם". כמו כן, דווח אז כי בלייר נפגש עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בנוגע להתפטרותו.

עוד בוואלה חדשות:
שריפה גדולה בשומרון: "הילדים לא יכולים לחזור הביתה"
הניה: "מיליון ישראלים נכנסו להלם מטיל אקראי"
אולפן וואלה: איך עובדים בחוץ בחום של 48 מעלות?

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם טוני בלייר, יוני 2014. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
בלייר במהלך פגישתו עם ראש הממשלה נתניהו, יוני האחרון/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיבח את בלייר על פועלו בשמונה השנים האחרונות. "טוני בלייר השקיע בשנים האחרונות מאמצים רבים בקידום היציבות והשלום באזור", אמר נתניהו והוסיף: "הבנתו העמוקה את המזרח התיכון סייעה לפתח מערכת קשרים אמינה עם ראשי מדינות האזור. טוני בלייר פעל לקידום פרויקטים כלכליים חשובים בין ישראל והרשות הפלסטינית, ובתבונתו סייע פעמים רבות לגשר בין עמדות הצדדים באזור, כולל בעתות משבר". נתניהו הדגיש כי "ישראל מעריכה ומוקירה את פועלו ונחישותו של מר בלייר. אני מקווה שגם בעתיד יתאפשר לו להמשיך לתרום מניסיונו למען השלום והיציבות באזור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"הוכחה לייאוש של הקהילה הבינלאומית ממדיניותה של ישראל"

יצחק הרצוג, יו"ר האופוזיציה, התייחס גם הוא להתפטרותו של בלייר ואמר: "מדובר בהוכחה חמורה לחוסר הביטחון שגובל בייאוש של הקהילה הבינלאומית ממדיניותה של ישראל ומכישלון המנהיגות החמור של שני הצדדים. כדי להשיג ביטחון ושקט לאזרחי ישראל צריך להפסיק להילחם בידידים שלנו בכל העולם". הרצוג הוסיף כי "הגנה בלתי מתפשרת על חיי האזרחים היא שילוב של הפעלת הכוח הצבאי יחד עם שיתוף פעולה של כוחות בינלאומיים מול מהלכים חד צדדים ומגמות חרם מסוכנות-את החלק השני של המשוואה אפילו שישה שרים במשרד החוץ לא יצליחו לעשות".

שר החוץ לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר כי הוא הצטער לשמוע על התפטרותו של בלייר. "בלייר הכיר היטב את המציאות באזור, עשה מאמצים גדולים להביא להסדר, פעל בצורה כנה ומסורה לפתרון הבעיות במזרח התיכון כולו והסכסוך הישראלי-פלסטיני, ופעל רבות גם כדי לקרב בין ישראל למדינות ערב המתונות". ליברמן הוסיף ואמר כי "גם כראש ממשלת בריטניה תרם בלייר רבות לחיזוק הקשר עם ישראל. בלייר הוא גם ידיד אמת של ישראל וגם ידיד אישי ואני מודה לו על פעילותו החשובה במשך השנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully