וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא אוקראינה: "על הצבא להיערך לקראת פלישה רוסית מלאה"

5.6.2015 / 3:08

נשיא אוקראינה, פטרו פורושנקו, אמר את הדברים בפני הפרלמנט במדינה, יממה לאחר הקרבות העזים ביותר שפרצו במזרח המדינה מאז החתימה על הפסקת האש בפברואר. האיחוד האירופי: "מוכנים לחזק הסנקציות על רוסיה"

נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו – קייב, פברואר 2015. רויטרס
"יש להתכונן לפלישה מלאה". נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו/רויטרס

יממה לאחר הקרבות העזים שפרצו במזרח אוקראינה בין הבדלנים הפרו-רוסים והכוחות הביטחון של המדינה, נשיא אוקראינה, פטרו פורושנקו, הורה לצבאו להתכונן ל"פלישה בקנה מידה מלא" של רוסיה לאורך הגבול המשותף בין שתי המדינות. את הדברים אמר פורושנקו בפרלמנט, וזו אחת הפעמים היחידות שבהן הוא השתמש במילה "פלישה" בהתייחסו למעורבותה של רוסיה במלחמת האזרחים במדינה.

"על הצבא להיות מוכן לחידוש מתקפות האויב באזור הדונבס שבמזרח אוקראינה וכן לפלישה מלאה לאורך הגבול עם רוסיה", אמר פורושנקו והוסיף: "עלינו להיות ערוכים לכך באופן ממשי". בנוגע לחידוש הקרבות, אשר מהוות את ההפרה המשמעותית ביותר של הפסקת האש שנחתמה בין הצדדים בפברואר, אמר פורושנקו: "ישנו איום קולוסאלי מצד קבוצות הטרור הרוסיות לחידוש המבצע הצבאי הנרחב".

דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, מארי הארף, לא הגיבה לשאלה אם ארצות הברית רואה סימנים לפלישה קרבה, אך הזהירה את רוסיה כי עליה להימנע מפעולות אגרסיביות באזור. בוושינגטון התייחסו גם לחידוש הקרבות במדינה, וצ'רלס קופצ'אן, בכיר במועצה לביטחון לאומי, אמר כי ארצות הברית מודאגת מההסלמה במצב. "אנחנו מודאגים בעיקר מהלחימה ביממה האחרונה", אמר, "יותר מ-26 בני אדם נהרגו במזרח אוקראינה".

עוד חדשות מהעולם:
פריצת ענק למאגרי מידע בארה"ב; נתונים על מיליוני עובדים נגנבו
סקר: איראן ודאעש מדאיגים את הסעודים יותר מישראל
ניו יורק: מצוד אחר חשוד שהשליך טרנסג'נדרית לפסי הרכבת

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין – מוסקבה, 26 במאי 2015. AP
הקרמלין האשים את קייב בחידוש הקרבות. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין/AP

הקרמלין האשים אתמול את קייב בחידוש הקרבות וטען כי הדבר נעשה במטרה ללחוץ על האיחוד האירופי, אשר צפוי בקרוב להחליט אם להאריך את הסנקציות הכלכליות שהוטלו על רוסיה בשל מעורבותה במלחמה. "האוקראינים פעלו פעמים רבות בעבר כדי להגביר את המתח לקראת אירועים בינלאומייים גדולים", אמר דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב. "אנו חוששים כי מדובר כעת באותה הפעילות".

האיחוד האירופי איים כי מנהיגי מדינות אירופה מוכנים להאריך את הסנקציות על רוסיה ואף לחזק אותן. כמו כן, בן רודס, סגן היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, אמר כי הם ימשיכו בהפעלת סנקציות על רוסיה. "לסנקציות יהיו השלכות על כלכלת רוסיה והלחץ לא יעלם עד שיהיה פתרון דיפלומטי", ציין. מחר צפויה מועצת הביטחון של האו"ם להפגש על מנת לדון במצב באוקראינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
לוחמים פרו-רוסים בדונייצק, מזרח אוקראינה, 22 במאי 2015. רויטרס
בדלנים פרו-רוסים במזרח אוקראינה, בחודש שעבר/רויטרס

צבא אוקראינה הודיע כי בקרבות שנערכו אתמול באזור העיירה מריינקה, שבמהלכן השתמשו שני הצדדים בכלי נשק כבדים, נהרגו חמישה חיילים ו-39 נוספים נפצעו. כמו כן, הבדלנים טוענים כי 15 אנשים נהרגו בהפצצות של צבא אוקראינה. לטענתם, אספקת החשמל לאזור הופסקה כתוצאה מההפגזות ומאות כורים נותרו לכודים מתחת לאדמה בשני מכרות פחם שונים. לטענת משרד ההגנה בקייב, המתקפה של המורדים על מריינקה נהדפה, אולם הבדלנים מאשימים את השלטון המרכזי בירי ארטילרי לעבר אזורים שבשליטתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully