וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת ענק למאגרי מידע בארה"ב; נתונים על מיליוני עובדים נגנבו

המשרד לניהול כוח האדם של הממשל האמריקני הודיע כי מאגרי המידע שלו, שהכילו נתונים על כארבעה מיליון עובדים, נפרצו. גורמים בממשל חושדים כי מקור התקיפה בסין, אך זו מכחישה וטוענת: "הקפיצה למסקנות לא אחראית"

אילוסטרציה. ShutterStock
"ייתכן ומקור הפריצה הוא בסין"/ShutterStock

המשרד לניהול כוח האדם של הממשל האמריקני הודיע הלילה (שישי) כי מאגרי המידע השייכים לו נפרצו - דבר שהביא לגניבת מידע הנוגע לכארבעה מיליון עובדים בממשל. מדובר בסוכנות עצמאית של הממשל האמריקני האחראית בין היתר על איסוף מידע אישי על עובדי הממשל ועל סיווגים ביטחוניים. גורם בממשל אמר כי הפריצה עשויה להשפיע על כל סוכנות פדרלית.

גורמים רשמיים מרשויות החוק במדינה אמרו כי גוף או ממשל זר ככל הנראה אחראים לפריצה. נוסף על כך, כמה גורמים רשמיים בממשל חושדים שמקור התקיפה הוא בסין. הסנאטורית סוזן קולינס, חברת ועדת המודיעין של הסנאט האמריקני, אמרה כי ייתכן שהאקרים מסין הם אלו שפרצו למאגרי המידע, והוסיפה: "הפריצה היא עוד אינדיקציה לכך שכוח זר מתמקד במידע שיזהה אנשים בעלי סיווג ביטחוני".

עם זאת, דובר שגרירות סין בוושינגטון, צו האיקוואן, הגיב לטענות ואמר: "הקפיצה למסקנות וההאשמות ההיפותטיות אינן אחראיות ואינן מועילות". לדבריו, סין עשתה מאמצים כדי להילחם במתקפות הסייבר.

עוד בוואלה חדשות:
מנכ"ל אורנג' לא מתחרט: "להחלטה אין שום קשר למצב הפוליטי"
השרה רגב נגד ביטול העונש לחייל: "רוצה חזיר? תאכל בבית"
תיעוד: המורדים הסורים פוגעים בלוחמי חיזבאללה עם טיל נ"ט

סוכנים של ה-FBI. Doug Mills, AP
ה-FBI החל בחקירת הפריצה/AP, Doug Mills

על פי הודעת המשרד, הפריצה התגלתה באפריל האחרון. כמו כן, המחלקה האמריקנית לביטחון המולדת הודיעה כי בתחילת מאי היא הגיעה למסקנה שהמאגרים נפרצו. גורם מהמחלקה לביטחון המולדת אמר כי מאגרי המידע שנפרצו היו מאוחסנים במרכז המידע של משרד הפנים האמריקני.

"בשנה האחרונה, הסוכנות עשתה מאמצים כבירים כדי לעדכן את מערך האבטחה האינטרנטי שלה", נמסר בהודעת המשרד. "כתוצאה מכך, באפריל 2015 המשרד גילה חדירה אינטרנטית המשפיעה על מערכות טכנולוגיית המידע שברשותה".

לדברי המשרד, מאז הפרצה באפריל חוזקה אבטחת הרשתות שלו. המשרד הדגיש כי הוא יודיע לאותם ארבעה מיליון בני אדם שהושפעו מהפריצה ויציע להם סיוע כדי לבדוק אם גורם כלשהו עשה שימוש במידע האישי שלהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"נמצא את האחראים לפריצה"

לשכת החקירות הפדרלית (ה-FBI) הודיעה כי החלה בחקירת המקרה. "אנו לוקחים כל איום פוטנציאלי על המגזר הציבורי והפרטי באופן רציני ביותר", מסר ה-FBI לרשת NBC האמריקנית. "אנו נמשיך לחקור ולמצוא את האחראים על אלה שמהווים איום על המרחב האינטרנטי"

בנובמבר האחרון חשף גורם רשמי מהמחלה לביטחון המולדת פרצה נוספת במערך האבטחה של המשרד לניהול כוח האדם. אז נחשפו פרטיהם של יותר מ-25 אלף מעובדי המחלקה לביטחון המולדת וכן מידע הנוגע לאלפי עובדים נוספים בממשל האמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully