וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שגרמן ביטלה, ליצמן ישיב את העשרת מי הברז בפלואור

31.5.2015 / 11:16

אחד הצעדים הראשונים של שרת הבריאות לשעבר היה ביטול הפלרת המים. עמדת סגן השר שונה מזו של גרמן, ובמשרדו עובדים על תיקון לעדכון שקבעה. ליצמן: "עמדה זו תואמת את עמדת אנשי המקצוע"

ח"כ יעקב ליצמן, הכנסת, מאי 2015. נועם מושקוביץ
סגן השר יעקב ליצמן/נועם מושקוביץ

חוזרים להפלרת המים בישראל: סגן שר הבריאות יעקב ליצמן מתכנן להפוך את החלטת שרת הבריאות לשעבר יעל גרמן, ולהשיב את העשרת מי הברז בפלואור. במשרד הבריאות עובדים בימים אלה על תיקון לעדכון תקנות מי השתייה, וזה יוצג לאישור ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, שטרם החלה לפעול לאחר הקמת הממשלה החדשה. "מדובר בצעד חשוב לקידום בריאות השן בישראל", מסר ליצמן.

נושא הפלרת המים בישראל שנוי במחלוקת. החלטתה של גרמן לבטל את הפלרת המים הייתה אחד הצעדים הראשונים שלה בתפקיד ועוררה ביקורת רבה בקרב אנשי משרד הבריאות ובקרב מומחים. הקשר בין ההפלרה למניעת עששת הוכח, אך יש מחקרים המעידים על כך שהחומר עלול לגרום נזק לבריאות.

עוד בוואלה!NEWS:
ביום שידליקו כאן ג'וינט בלי חשש
בכל שנה מתים בגלל עישון 700 אנשים שאינם מעשנים
דיווח: רוסיה פינתה עשרות יועצים בכירים מדמשק

יעל גרמן, יש עתיד, אפריל 2015. טלי מאייר
השרה לשעבר יעל גרמן/טלי מאייר

הרשויות המקומיות בישראל חויבו ב-2002 להפליר את מי השתייה, לאחר שמשרד הבריאות קבע שמדובר בצעד נטול סיכונים בריאותיים, שימנע עששת שיניים, והפעלתו נשענת על בסיס מדעי מוצק. ועדת מומחים למים שמינה ב-2004 משרד הבריאות קבעה כי יש להמשיך בחובת ההפלרה - אך לשוב ולדון בכך שוב לאחר שתבוצע בדיקת השפעותיה.

בסופו של דבר ניתנו המלצות הוועדה ב-2007, ועליהן התבססו תקנות המים, שהחתימה עליהם השתהתה בשל חילוקי דעות מקצועיים. השרה גרמן הורתה לבטל את החובה להפליר את המים פחות מחודש לאחר שנכנסה לתפקידה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"מהלך שמטרתו לקדם את תחום בריאות השן"

זמן קצר מאוד לאחר שנכנס לתפקידו, נראה כי החלטות רבות של סגן השר ליצמן סותרות החלטות ותכניות שנקבעו בתקופתה של גרמן, בין היתר כחלק ממסקנות הוועדה הנושאת את שמה. כעת מתברר כי גם בתחום הפלרת המים עמדתו של סגן השר שונה מזו של קודמתו בתפקיד.

בשבוע שעבר התקיים דיון במשרד הבריאות, ובו ביקש ליצמן מאנשי המשרד להכין את התיקון לחקיקה. "עמדה זו תואמת את עמדת אנשי המקצוע במשרד הבריאות", מסר סגן השר. "לא מדובר בהפלרה כוללת, אלא מדודה ונותנת מענה לבריאות של אזרחי ישראל. זה מהלך שמטרתו לקדם את תחום בריאות השן בישראל. לא מדובר בחידוש, אלא בחזרה לעמדת גורמי המקצוע במשרד הבריאות".

פרופ' אלי סומך, יו"ר האיגוד לרפואת ילדים מברך על החלטתו של ליצמן. "הפלרת המים היא צעד חשוב וחיוני בשמירת בריאות השיניים של ילדי ישראל ובמחיקת פערי בריאות בין אוכלוסיות בשכבות סוציו-אקונומיות שונות. במינונים המקובלים בישראל הפלרת המים היא אמצעי בטוח ויעיל", אמר. "החלטה זו של סגן השר תייתר את ההליך המשפטי להחזרת ההפלרה שהאיגוד לרפואת ילדים שותף לה ביחד עם גורמים וגופים ציבוריים".

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully