וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: רוסיה פינתה עשרות יועצים בכירים מדמשק

הדיווח פורסם ברקע טענות של גורמים במפרץ הפרסי, ולפיהן "הקרמלין מפנה עורף" למשטרו של בשאר אסד. בסוף השבוע נחל הנשיא הסורי מפלה סמלית נוספת, כאשר דאעש פוצץ את בית הכלא הידוע לשמצה בתדמור

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

רוסיה פינתה 100 יועצים בכירים מדמשק ואת בני משפחותיהם - כך דיווח בסוף השבוע העיתון "אל-שרק אל-אווסט", הרואה אור בלונדון. על פי הדיווח, היועצים פונו דרך לטקיה, ולקבוצה שפונתה צורפו גם גורמים איראנים וכאלה המזוהים עם חיזבאללה.

הדיווח פורסם ברקע טענות של גורמים מהמפרץ הפרסי, ולפיהן חל "שינוי של ממש" בעמדתה של מוסקבה כלפי הנשיא בשאר אסד. על פי העיתון הסעודי, המתנגד לשלטונו של אסד, הקרמלין "מפנה עורף" לנשיא הסורי, בין היתר בשל העיצומים הכלכליים הכבדים שהוטלו על רוסיה בשל המלחמה באוקראינה.

הפרסום האחרון מצטרף לדיווח מיום חמישי, ולפיו מטוס איליושין Il-76 של ממשלת רוסיה, שהוביל אספקה הומניטרית בלטקיה, המריא בחזרה לרוסיה ועמו עשרות אזרחים רוסים. סוכנויות הידיעות ברוסיה ציטטו הודעה רשמית, ולפיה המטוס פינה בסך הכל 80 אזרחים, בהם 66 רוסים, 7 אזרחי בלרוס, ארבעה אוקראינים ושלושה מאוזבקיסטן. על פי ההודעה שפורסמה, כמחצית מהנוסעים היו ילדים קטנים.

מטוס של ממשלת רוסיה חונה בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק. אוקטובר 2012. AP
מטוס איליושין של ממשלת רוסיה בדמשק/AP

בסוף השבוע ספג משטר אסד מפלה סמלית נוספת, כאשר אנשי דאעש פוצצו את בית הכלא הצבאי בעיר תדמור. הכלא הצבאי בעיר נחשב לאחד מסמלי הדיכוי של המשטר הסורי, עוד מתקופת שלטונו של חאפז אסד, והמקום התפרסם כאחד מבתי הכלא האכזריים בעולם. במרתפים שבמקום בוצעו, על פי עדויות, עינויים קשים במתנגדי המשטר ובשבויי מלחמה.

העיר תדמור שבמרכז סוריה, שבה עיר עתיקה המוכרת כאתר מורשת עולמי של אונסק"ו, נכבשה לפני שבועיים בידי דאעש. מאז, על פי דיווחי ארגון זכויות האדם הסורי, נרצחו מאות תושבים וחיילים שהגנו על המקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully