וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמן החליטה: תבוטל החובה להפלרת מי השתייה

שרת הבריאות הכריעה וחתמה על תקנות המים, על אף הסעיף השנוי במחלוקת הנוגע לביטול הוספת הפלואור. "קודם כל התקנות צריכות להיות בתוקף כדי שמשרד הבריאות יפקח על המים"

שרת הבריאות, יעל גרמן, הודיעה היום (חמישי) במסיבת עיתונאים שכינסה כי בעוד שנה תבוטל החובה להפליר – להוסיף פלואור – למי השתייה בישראל. זאת לאחר שחתמה על תקנות המים שהמתינו לחתימה עוד מימי הממשלה הקודמת. נושא הפלרת המים בישראל הוא שנוי במחלוקת, מאחר שמצד אחד הוכח קשר בין ההפלרה למניעת עששת, אך ישנם מחקרים המעידים על כך שחומר עלול לגרום לנזקים בריאותיים.

גרמן הבהירה כי עד שייכנסו התקנות לתוקפן בעוד שנה, יהיה מנכ"ל משרדה, רוני גמזו, אחראי על החינוך לבריאות השן בקרב אוכלוסיות מוחלשות, בקרבן התחום לוקה בחסר. "במכלול השיקולים היה לי ברור שקודם כל התקנות צריכות להיות בתוקף כדי שמשרד הבריאות יפקח על המים", הסבירה גרמן. הרשויות המקומיות בישראל חויבו ב-2002 להפליר את מי השתייה, לאחר שמשרד הבריאות קבע שמדובר בצעד נטול סיכונים בריאותיים, שימנע עששת שיניים והפעלתו נשענת על בסיס מדעי מוצק.

ברז מים. ShutterStock
החובה להפליר את מי השתייה נכנסה לתוקף ב-2002/ShutterStock

אולם, ועדת מומחים למים שמונתה ב-2004 על ידי משרד הבריאות קבעה כי יש להמשיך בחובת ההפלרה - אך לשוב ולדון בכך שוב לאחר שתבוצע בדיקת השפעות ההפלרה. בסופו של דבר ניתנו המלצות הוועדה ב-2007, ועליהן התבססו תקנות המים, שהחתימה עליהם השתהתה בשל חילוקי דעות מקצועיים. ביטול החובה להפליר את המים הוא המהלך השני אותו מובילה גרמן במשרד הבריאות, פחות מחודש לאחר שנכנסה לתפקידה.

לפני כשלושה שבועות הודיעה גרמן כי הורתה לדרג המקצועי במשרדה לבחון מחדש את האיסור על הומוסקסואלים לתרום דם. כיום מופיע סעיף בשאלון תורמי הדם האוסר על גברים אשר קיימו יחסי מין חד-מיניים מאז שנת 1977 לתת תרומה. לאחר חג הפסח תתכנס במשרד הבריאות הוועדה המייעצת לרפואת עירויים לדיון בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully