וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיסור על תרומת דם של הומואים ייבחן מחדש

בהחלטתה הראשונה בתפקיד, הודיעה שרת הבריאות יעל גרמן כי הנוהל מעורר המחלוקת יועלה לדיון אחרי החג. ב-2007 ביטל המשרד את האיסור על תרומה מאתיופים אחרי שנים ארוכות

הקץ לנוהל מעורר המחלוקת? בהחלטתה הראשונה בתפקיד, הודיעה היום (ראשון) שרת הבריאות יעל גרמן כי הורתה לדרג המקצועי במשרדה לבחון מחדש את האיסור על הומוסקסואלים לתרום דם.

כיום מופיע סעיף בשאלון תורמי הדם האוסר על גברים אשר קיימו יחסי מין חד-מיניים מאז שנת 1977 לתת תרומה. לאחר חג הפסח תתכנס במשרד הבריאות הוועדה המייעצת לרפואת עירויים לדיון בנושא.

ממשרד הבריאות נמסר כי "הוועדה תזמן את הגורמים המקצועיים הנוגעים בדבר וכן את ראשי הקהילה ההומו-לסבית, במטרה לשמוע את עמדתם וכן לבחון במידת האפשר את שינוי הסעיף".

יעל גרמן מיש עתיד, תוצאות המדגם -יום הבחירות ינואר 2013. ברני ארדוב
שרת הבריאות, יעל גרמן. הנוהל הנוכחי קיים עשרות שנים/ברני ארדוב

בקהילת הלהט"ב (הומוסקסואלים, לסביות, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים) בירכו על ההחלטה. דובר אגודת הלהט"ב, עופר דנציגר, מסר כי "אני מאוד שמח ששרת הבריאות החדשה, יעל גרמן, פועלת על מנת למגר את האפליה בקריטריונים של מד"א בנוגע לתרומות דם. ביטול הסעיף המפלה יהווה עוד צעד לעבר שוויון זכויות מלא עבור הקהילה הגאה בישראל, ויתקן עוול שנמשך זה שנים רבות".

ההגבלה על תרומת דם של הומוסקסואלים החלה להופיע בשאלון התרומה בשנות ה-80 בעקבות התפרצות מגפת האיידס. בין היתר, מד"א אוסר על תרומות דם גם מחולים קשים, ממשתמשים בסמים, מאנשים ששהו במדינות שבהן יש תפוצה של מחלת קרויצפלד יעקב (הגרסה האנושית של "הפרה המשוגעת"), או ממי שגר באנגליה לתקופה ארוכה עד שנת 1996.

ב-2007 הודיע מד"א על שינוי במדיניות קבלת תרומות הדם, ולפיו גם בני העדה האתיופית שנולדו בארץ יוכלו לתרום לבנק הדם. נוהל השמדת מנות דם של בני העדה עורר סערה ציבורית אחרי חשיפתו בשנות ה-90. בעבר, ילידי אתיופיה לא היו יכולים לתרום דם מחשש להעברת מחלות הנפוצות מאוד באתיופיה, בעיקר איידס ודלקת כבד נגיפית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully