וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרומת דם טובה גם לתורמים

14.2.2007 / 19:14

מחקר חדש קובע כי תרומת דם כל חצי שנה מפחיתה את ריכוזי הברזל בגוף ומונעת נזק לכלי הדם, בייחוד במקרה של חולי לב

מסתבר ש[[תרומת דם]] מיטיבה עם בריאותם של התורמים בנוסף לתועלת שלה עבור הנתרמים, כך קובע מחקר חדש. תרומת הדם מסייעת לפעילות התקינה של מחזור הדם על ידי הפחתת מצבורי הברזל בגוף, אם כי המחקר מציין כי ההשפעה החיובית מורגשת פחות אצל קשישים.

החוקרים בדקו 1,277 גברים ונשים בגילאים 43-87 שסובלים ממחלת עורקים שגורמת להיצרות כלי הדם ולהפחתת זרימת הדם לגפיים. המעקב אחר הנבדקים נמשך שש שנים, במהלכן נלקח דם מחלק מהנבדקים כל חצי שנה. מניתוח תוצאות הבדיקות עלה, כי בקרב החולים בגילאי 43-61 שנלקח מהם דם באופן תקופתי, נרשמו פחות מקרי מוות ופחות התקפי לב ושבץ.

ד"ר ליאו זקרסקי, אחד החוקרים, אמר כי "על אף שהמחקר לא הראה שהפחתת ריכוזי הברזל בדם משפיעה על מקרי מוות באופן מיידי, הוא כן הראה שבטווח הרחוק הדבר מיטיב עם תקינות מערכת כלי הדם". לדבריו, תרומת דם היא דרך יעילה ולא יקרה להשיג את האפקט הזה. אולם, הוא הדגיש כי עד שיערכו עוד מחקרים בנושא לא צריך לתרום דם רק לשם הפחתת ריכוזי הברזל, "תוצאה דומה ניתן להשיג באמצעות דיאטה וטיפול תרופתי".

על פי המחקר, שפורסם בירחון של איגוד הרופאים האמריקאי, ריכוזים גבוהים מדי של ברזל בדם עלולים לקדם נזק של רדיקלים חופשיים לכלי הדם, במיוחד בשלבים המוקדמים של מחלת לב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully