וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: "לא נקבל הסכם עם איראן ללא פיקוח על מתקני צבא"

27.5.2015 / 23:15

שר החוץ לורן פביוס אמר כי מדינתו לא תחתום על הסכם שלא יאפשר לפקחים בינלאומיים להיכנס לכל מתקני הגרעין, כולל לבסיסי צבא. סגן שר החוץ של איראן: ייתכן שהשיחות יימשכו לאחר תאריך היעד. קרי וזריף צפויים להיפגש בשבת הקרובה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, הזהיר היום (רביעי) כי מדינתו לא תחתום על הסכם גרעין עם איראן אם טהראן לא תסכים לאפשר לפקחים בינלאומיים להיכנס לכל מתקני הגרעין השייכים לה, כולל לבסיסים צבאיים. זאת, לאחר ששלשום הבהיר סגן שר החוץ של איראן, עבאס עראקצ'י, כי בטהראן יסכימו ל"גישה מבוקרת" בלבד לאתרי הגרעין ולא יאפשרו כל פיקוח בינלאומי של האתרים הצבאיים.

"צרפת לא תקבל את ההסכם אם לא יהיה ברור כי ניתן יהיה לפקח על כל מתקני הגרעין של איראן, כולל בסיסים צבאיים", אמר פביוס למחוקקים במדינתו. הוא הוסיף ואמר כי הוא מקווה שיתר המעצמות יאמצו את עמדתה של צרפת. "כן להסכם, אך לא לא לכזה שייאפשר לאיראן להשיג פצצה גרעינית – זו עמדתה של צרפת", הדגיש.

עוד כתבות מהעולם:
המלכה אליזבת: משאל עם על החברות באיחוד - עד סוף 2017
דיווח: טוני בלייר, שליח הקוורטט למזרח התיכון, התפטר מתפקידו
אחרי מצוד של 30 שנה: נלכד מאפיונר איטלקי שהורשע ב-26 מעשי רצח

לורן פביוס, שר החוץ של צרפת, במהלך פגישתו עם מחוקקים, שבה אמר כי הסכם גרעין לא ייחתם אם טהראן לא תאפשר גישה לכול מתקניה הגרעיניים. רויטרס
"כן להסכם, לא לפצצה גרעינית". שר החוץ של צרפת, לורן פביוס. היום/רויטרס

לפני שבוע התייחס לסוגיה המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, והצהיר כי טהראן לא תסכים ל"דרישות בלתי-הגיוניות" מצד המעצמות במסגרת המשא ומתן. הוא שלל את האפשרות שמדעני הגרעין של איראן יתוחקרו בידי פקחים ואמר: "איראן לא תאפשר גישה למדעניה או פגיעה בכל נושא חשוב אחר". חמינאי, שאמור לאשר כל הסכם סופי, שלל בחודש שעבר את האפשרות שיופעלו מנגנוני פיקוח מקיפים על פעילות הגרעין של מדינתו, והבהיר כי לא יתיר גישה לפקחים להיכנס לאתרים צבאיים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, אפריל 2015. AP
"דרישות בלתי הגיוניות". עלי חמינאי/AP

השיחות בין איראן ושש המעצמות חודשו היום בווינה, בירת אוסטריה, במטרה להגיע להסכם סופי עד לתאריך היעד – 30 ביוני. עם זאת, כלי התקשורת באיראן דיווחו כי עראקצ'י אמר כי ניתן יהיה לדחות את המועד הסופי. "ייתכן שהשיחות יימשכו לאחר 30 ביוני", אמר עראקצ'י. "איננו מחוייבים לתאריך ספציפי, אנו רוצים הסכם טוב שיענה על דרישותינו".

עם זאת, מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה היום כי ארצות הברית לא שוקלת את האפשרות להאריך את השיחות אל מעבר לתאריך היעד. עוד הודיעה מחלקת המדינה כי שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, ייפגש בשבת הקרובה עם שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, בז'נבה שבשוויץ.

אתמול נערך דיון של ארגון "המועצה האטלנטית" בוושינגטון, בהשתתפות שגריר צרפת במדינה ז'ראר ארו, שגריר בריטניה פיטר ווסטמקוט, ושגריר גרמניה פיטר ויטיג. השגריר הצרפתי אמר כי מועד החתימה עשוי להידחות לתחילת יולי, שכן עשוי להיות צורך ב"השלמת הנספחים הטכניים" להסכם. שגריר גרמניה אמר כי ההקלה בסנקציות שהוטלו על איראן במסגרת הסכם הגרעין המסתמן עם המעצמות לא תיכנס לתוקף לפני סוף 2015, "במקרה הטוב ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully