וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלכה אליזבת: משאל עם על החברות באיחוד - עד סוף 2017

מלכת בריטניה הציגה את מדיניות הממשלה החדשה בבית הלורדים. "ממשלתי תדון מחדש על יחסיה של בריטניה עם האיחוד האירופי", אמרה. לדבריה, הממשלה תפעל למתן אוטונומיה גדולה יותר לסקוטלנד

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

מלכת בריטניה, אליזבת השנייה, הגיעה היום (רביעי) לבית הלורדים, הבית העליון של הפרלמנט הבריטי, והציגה את מתווה תכנית העבודה של ממשלתו החדשה של דייויד קמרון, אשר נבחר לכהונה נוספת לפני כשלושה שבועות. בדבריה, אמרה המלכה כי הפרלמנט ידון בהצעת חוק לקיום משאל עם במדינה בנוגע להמשך החברות באיחוד האירופי.

"ממשלתי תדון מחדש על יחסיה של בריטניה עם האיחוד האירופי ותישאף לערוך שינויים באיחוד כך שהוא ייטיב עם כל החברות בה", אמרה המלכה לקהל הרב שהתקבץ באולם, בעודה יושבת על הכס המלכותי ולראשה כתר מהודר. "לצד זאת, תוצג לפרלמנט הצעת חוק לקיום משאל עם בנוגע לחברות באיחוד האירופי לפני סוף שנת 2017".

הצעת החוק לקיום משאל העם תוצג לפרלמנט ביום חמישי הקרוב, בזמן שקמרון יערוך מסע דילוגים באירופה כדי לנסות ולשכנע את מנהיגי היבשת לערוך שינויים באיחוד. קמרון צפוי לשוחח עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד בפריז ועם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בברלין.

עוד חדשות מהעולם:
דיווח: טוני בלייר, שליח הקוורטט למזרח התיכון, התפטר מתפקידו
אחרי מצוד של 30 שנה: נלכד מאפיונר איטלקי שהורשע ב-26 מעשי רצח
רוסיה מבהירה: לא יועברו לאיראן מערכות S-300 בעתיד הנראה לעין

מלכת אנגליה הציגה את מדיניות הממשלה החדשה בפרלמנט. רויטרס
המלכה אליזבת בבית הלורדים, היום/רויטרס

עניינים נוספים שהעלתה המלכה בנאומה כללו נקיטת צעדים נגד ההגירה הבלתי-חוקית, מתן אוטונומיה גדולה יותר לסקוטלנד, ויילס וצפון אירלנד, וכן קידום חוק שימנע העלאת מסים מסוימים לפני שנת 2020. כמו כן, המלכה הציגה חוקים הנוגעים לתעסוקה, דיור ורווחה."ממשלתי תחוקק חוקים על פי האינטרסים של כל תושבי המדינה. היא תסייע לאנשים עובדים ותעניק הזדמנויות חדשות לאוכלוסייה חלשה, ותאחד בין חלקים שונים של המדינה", אמרה המלכה.

ראש הממשלה קמרון אמר כי המדיניות שהוצגה, שכוללת 26 חוקים, הולכת לקראת האדם העובד. "צריכה להיות עבודה לכל מי שחפץ בה, או במלים אחרות – תעסוקה מלאה", אמר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נאום המלכה אליזבת בבית הלורדים – לונדון, 27 במאי 2015. GettyImages
"ממשלתי תחוקק חוקים על פי האינטרסים של כל תושבי המדינה". המלכה אליזבת, היום/GettyImages

בתחילת החודש זכתה מפלגת השמרנים בראשות קמרון ב-331 מושבים, לעומת 232 בלבד שקיבלה מפלגת הלייבור. זאת בניגוד לסקרים שקדמו לבחירות והצביעו על קרב צמוד בין שתי המפלגות. נשיא הנציבות האירופית, דונלד טאסק, התייחס לאחר הבחירות לכוונתו של קמרון לקיים משאל עם במדינה. "אני סומך על הממשלה הבריטית החדשה שתפעל לכך שבריטניה תמשיך להיות חברה באיחוד האירופי", אמר טאסק והדגיש כי הוא מוכן לסייע לממשלה החדשה במשימה זו.

"אני משוכנע כי אין מציאות טובה יותר מחוץ לאיחוד האירופי", הוסיף בהצהרתו. "איחוד אירופי טוב יותר הוא אינטרס לא רק של בריטניה, אלא גם של כל מדינה החברה בארגון". טאסק הדגיש כי לבריטניה היה תפקיד מפתח בהבטחת נקיטת "סדר יום הגיוני" באיחוד האירופי, תוך שימת דגש על הצורך בכלכלה תחרותית, בשוק יחיד ובסחר חופשי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully