וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מבהירה: לא יועברו לאיראן מערכות S-300 בעתיד הנראה לעין

בניגוד להצהרות החגיגיות באיראן, גורמים ביטחוניים במוסקבה אומרים כי מערכות ההגנה לא יסופקו לטהראן מהמלאי הקיים, אלא ייוצרו במיוחד. משמעות הדבר היא עיכוב משמעותי במסירתן, אם אכן תתרחש

מערכת טילים מדגם S-300 במצעד צבאי – מוסקבה, מאי 2015. GettyImages
מערכת S-300 במצעד צבאי במוסקבה בתחילת החודש/GettyImages

רוסיה מבהירה כי מערכות ההגנה האווירית מדגם S-300 לא יימסרו לאיראן "בעתיד הנראה לעין". ההצהרה, שהיא האחרונה בשורה של דיווחים שונים בנושא, מגיעה ממוסקבה יממה אחרי שבכיר איראני אמר כי "המשא ומתן בין הצדדים הושלם בהצלחה".

יבגני לוקיאנוב, סגן מזכיר המועצה לביטחון לאומי ברוסיה, אמר אתמול כי "לא בשלה העת" להעברת מערכות הטילים לאיראן. אולג בוצ'קרב, סגן הוועדה המפקחת על התעשיות הביטחוניות, הוסיף כי מערכות הטילים לא יסופקו מהמלאי הקיים של רוסיה, אלא יורכבו עבורה מחדש. על פי גורם ביטחוני נוסף שצוטט בתקשורת הרוסית, משמעות הדבר היא שייתכן שיחלפו חודשים רבים - ואף שנים - עד לאספקת המערכות.

האמירות הזהירות מצד הגורמים הביטחוניים במוסקבה עומדות בסתירה ברורה להצהרות החגיגיות שנשמעות מצד איראן, הטוענת כי מערכות הטילים יסופקו לה עד סוף 2015. סגן שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדוללהיאן, ביקר השבוע ברוסיה, והצהיר כי "העסקה תושלם מוקדם ככל שניתן".

המו"מ למכירת המערכת מגיעים על רקע שיחות הגרעין בין איראן לשש המעצמות בנוגע לתכנית הגרעין של טהראן. בחודש שעבר, אמר הנשיא ולדימיר פוטין כי טהראן הפגינה "גמישות" במהלך שיחות הגרעין, ולפיכך אין מניעה לספק לה את המערכת, שכל ייעודה "הגנתי", ושמכירתה ממילא מעולם לא נאסרה על ידי מועצת הביטחון.

לקריאה נוספת:
איראן: "הושלמו בהצלחה המגעים להעברת S-300 מרוסיה"
טהראן מאיימת: בידינו 80 אלף טילים שמכוונים לחיפה ות"א
פוטין על מכירת ה-S-300: מדוע שלא נספק נשק שכל מטרתו להרתיע?

  • עוד באותו נושא:
  • איראן
  • S-300

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully