וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בבריטניה: השמרנים זכו ברוב מוחץ, מפלה ללייבור

אחרי ספירת הקולות, עולה כי מפלגתו של ראש הממשלה קמרון תוכל להקים ממשלה לבדה. מנהיג הלייבור מיליבנד התפטר בשל ההפסד. המפלגה הליברלית דמוקרטית התרסקה, הישג ללאומנים בסקוטלנד

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

הבחירות בבריטניה: מספירת כל קולות הבוחרים, עולה כי השמרנים זוכים ב-331 מושבים לעומת 232 בלבד שקיבלה מפלגת הלייבור. זאת בניגוד לסקרים שקדמו לבחירות והצביעו על קרב צמוד בין שתי המפלגות. כמו כן, גם המפלגה הליברלית-דמוקרטית התרסקה וקיבלה רק שמונה מושבים. המפלגה הסקוטית הלאומית רשמה הישג גדול, כשזכתה ב-56 מושבים מתוך 59 המושבים המוקצים לסקוטלנד. בשעות הצהריים (שישי) יפגוש ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון את המלכה אליזבת בארמונה בלונדון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוקר אמר קמרון בתגובה לתוצאות הראשוניות כי הוא מקווה להקים ממשלה כבר בימים הקרובים, אחרי שלדבריו מפלגתו עברה "לילה חזק מאוד". אחרי שזכה במושבו במחוז הבחירה אוקספורדשייר, הבהיר קמרון כי מוקדם מדי לדעת מה תהיה התוצאה הסופית, אולם הוא מקווה כי הוא יוכל להיות המנהיג של כולם. "אני רוצה לאחד את המדינה ואת הממלכה המאוחדת שלנו", הבטיח קמרון.

במקביל, המפלגה היוניוניסטית הדמוקרטית מצפון אירלנד שמרה על כוחה עם שמונה מושבים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מנהיג השמרנים בבריטניה דיוויד קמרון בנאום הניצחון שלו, מאי 2015. AP
זכה בניצחון גורף בניגוד לתחזיות. קמרון, הבוקר/AP

מן הצד השני, מנהיג מפלגת הלייבור אד מיליבנד הודה כי מפלגתו חוותה לילה "מאכזב מאוד" ובהמשך היום הודיע על התפטרותו. "לא רשמנו את ההישגים שרצינו באנגליה ובוויילס ובסקטולנד התמיכה הניכרת בלאומיות היממה את המפלגה שלנו", אמר הבוקר מיליבנד המאוכזב. הוא התייחס לעובדה שהמפלגה הלאומית הסקוטית זכתה ברוב מוחץ של המושבים המוקצים לסקוטלנד, שהייתה בעבר מעוז של מפלגת הלייבור. בכיר המפלגה אד בולס, שהיה שר האוצר בממשלת הצללים, איבד את מושבו בפרלמנט לטובת השמרנים.

חרף ההפסד הצורם של מפלגתה, חברת הלייבור ממוצא פקיסטיני נאז שאה רשמה ניצחון מקומי - היא הדיחה את ג'ורג' גאלווי, חבר הפרלמנט האנטישמי ממפלגת השמאל הקיצוני "כבוד", שהכריז על "אזור ללא ישראלים" במחוז הבחירה שלו בברדפורד ובמהלך מבצע "צוק איתן" הוכה באגרופים.

מנהיג מפלגת הלייבור הבריטית אד מיליבנד, 08 במאי 2015. רויטרס
לילה קשה. מנהיג הלייבור מיליבנד, הבוקר/רויטרס

כמו כן, ניק קלג, מנהיג המפלגה הליברלית-דמוקרטית וסגן ראש הממשלה היוצא, הודה אף הוא בתבוסה הקשה שנחלה מפלגתו. "זה היה לילה אכזרי עבורנו", הודה קלג. בהמשך היום הוא הודיע על התפטרותו מתפקיד יו"ר המפלגה. בבחירות הקודמות מפלגתו רשמה הישג מפתיע, כשקיבלה 56 מושבים והקימה יחד עם המפלגה השמרנית קואליציה.

בנוסף לכך, המפלגה "מפלגת העצמאות" (UKIP), שהובילה קמפיין נגד המהגרים בבריטניה ונגד האיחוד האירופי, זכתה במושב בודד המהווה ניצחון חשוב, גם אם סמלי. עם זאת, מנהיג המפלגה נייג'ל פאראג' לא הצליח לנצח במחוז הבחירה שלו ולהיכנס לפרלמנט. בתגובה, הוא הודיע כי הוא מתפטר מראשות המפלגה לאחר שנכשל בניסיונו השביעי להיכנס לפרלמנט, אולם הוא לא שלל כי הוא יתמודד על ההנהגה פעם נוספת בפריימריז שיתקיימו בחודש ספטמבר.

(עדכון ראשון: 10:03)

יו"ר המפלגה הליברלית-דמוקרטית בבריטניה, ניק קלג, 8 במאי 2015. רויטרס
יו"ר המפלגה הליברלית-דמוקרטית, ניק קלג, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully