וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: "הסנקציות נגד איראן לא יוסרו לפני 2016, במקרה הטוב"

בכינוס של שגרירי גרמניה, צרפת ובריטניה בארה"ב, הם הביעו נימה מהוססת בנוגע להשלמת שיחות הגרעין במועד שנקבע. תנאי ההסכם שפירטו מנוגדים לגרסה האיראנית, אך המערב לא מוכן לכשלון המסלול הדיפלומטי

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: שניר דבוש

שגריר גרמניה בארצות הברית, פיטר ויטיג, אמר היום (שלישי) כי ההקלה בסנקציות שהוטלו על איראן במסגרת הסכם הגרעין המסתמן עם המעצמות לא תיכנס לתוקף לפני סוף 2015, "במקרה הטוב ביותר". ויטיג אמר את הדברים בדיון של ארגון "המועצה האטלנטית" בוושינגטון, בהשתתפות שגריר צרפת במדינה ז'ראר ארו ושגריר בריטניה פיטר ווסטמקוט.

לדבריו של ויטיג הוסיף השגריר הצרפתי ארו, שהבהיר כי עשוי להיות צורך ב"השלמת הנספחים הטכניים" להסכם, גם לאחר חתימתו. הוא ציין כי מועד החתימה עשוי להיות בסוף יוני – כפי שנקבע על ידי הצדדים השונים המשתתפים בשיחות – או בתחילת יולי. מדובר בהתבטאות רשמית ראשונה שמרמזת על הארכת השיחות מעבר לתאריך היעד שנקבע, 30 ביוני, ועשויה להצביע על מבוי סתום במגעים.

עוד בוואלה חדשות:
איראן: "הושלמו בהצלחה המגעים להעברת S-300 מרוסיה"
בכיר משמרות המהפכה: "ארה"ב שותפה למזימה של דאעש"
ישראל התלוננה - ארה"ב הטילה עיצומים על חברות שסייעו לאיראן

שגרירי בריטניה, צרפת וגרמניה בארה"ב, וושינגטון, מאי 2015. שגרירות צרפת בוושינגטון, צילום מסך
השגרירים בדיון בוושינגטון, היום/צילום מסך, שגרירות צרפת בוושינגטון

ככל שמתקרב תאריך היעד, נציגות המערב – ארצות הברית, בריטניה, צרפת וגרמניה – מציגות גרסה שונה למדי מזו שמציגים האיראנים לבני עמם, ונדמה שהפער רק הולך וגדל. אתמול אמר סגן שר החוץ של איראן עבאס עראקצ'י כי בטהראן יסכימו ל"גישה מבוקרת" בלבד לאתרי הגרעין ולא יאפשרו כל פיקוח בינלאומי של האתרים הצבאיים. מנגד, השגריר ארו חזר והבהיר כי הסרת הסנקציות תושלם רק עם אישור מפקחי האו"ם על קיום חלקי העסקה מצד איראן.

השלושה הבהירו כי הסכם הגרעין נותר האופציה הטובה ביותר עבור ביטחון האזור, כולל ישראל. השגריר הבריטי ווסטמקוט טען כי "האיראנים הם לא אלה שמצבעים פיגועי התאבדות היום. הם רוצים להיות חלק מעולם ולהרוויח כסף". לדברי ויטיג, "אם הדיפלומטיה תיכשל, מדיניות הסנקציות הגלובלית תתפוגג והאיראנים ישובו להעשרה ללא כל מגבלות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שרי החוץ של איראן, גרמניה והאיחוד האירופי, אפריל 2015. AP
שרי החוץ של איראן, האיחוד האירופי וגרמניה בשיחות הגרעין בלוזן, שוויץ, בחודש שעבר/AP

השגריר ארו הוסיף כי קישור של הסכם הגרעין לסוגיות אזוריות נוספות, כולל המשבר בתימן והיחסים עם ישראל, עלול לסכן את ההסכם עצמו. עם זאת, לטענתו, חתימת ההסכם עשויה להביא עמה שינויים במדיניות האזורית של טהראן. השגריר ויטיג טען כי הסכם הביניים שנחתם בנובמבר 2013 בין הצדדים הצליח להשיג הגבלות משמעותיות על פעילות ההעשרה באיראן, להפסיק את פעילות כור המים הכבדים באראק ולאפשר פיקוח חסר תקדים של אתרי הגרעין באיראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully