וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקדים דרוזים בקריאה לרמטכ"ל: "אל תפרק את המורשת שלנו"

19.5.2015 / 0:01

אל"מים במיל', שפיקדו על הגדוד הדרוזי "חרב", מתקשים להבין את החלטת איזנקוט לסגור אותו. "צריך להקים סיירת כשלב ביניים, אבל למחוק הכול?" אמרתי לרמטכ"ל שלא כך מקבלים החלטות". בכיר לשעבר במטכ"ל מעריך: מנהיג העדה תמך במהלך

יציאת גדוד חרב מלבנון להתרעננות מהלחימה. דובר צה"ל
חיילי גדוד חרב ביציאה להתרעננות במלחמת לבנון השנייה/דובר צה"ל

אלוף-משנה (במיל') אנואר סעב, לשעבר מפקד גדוד "חרב" הייעודי לבני העדה הדרוזית, מתקשה להבין את החלטתו של הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט לסגור את הגדוד. "זו החלטה שגויה, מורשת לא מפרקים", אמר אמש (שני) בריאיון לוואלה!NEWS.

לדברי סעב, מפקד הגדוד בשנים 2004-2002, המהלך מוכרח להיות הדרגתי. "למחוק ככה את כל מורשת הקרב? אי אפשר להכריח את הנוער להתגייס לגדוד, אבל כן היה צריך להשאיר את הלוחמים הטובים ביותר בסיירת כשלב ביניים. אם אחרי תקופה מסוימת לא יצליחו לגייס אותם גם לסיירת, אז באמת אפשר לסגור סופית. אמרתי לרמטכ"ל שלא ככה צריך לקבל את החלטה", אמר.

סעב הדגיש כי הקושי לגייס לוחמים לגדוד נובע, בין היתר, מאי קידום קצינים. "משנת 2007 לא קודם שום מג"ד של חרב לתפקיד מפקד חטיבה. רק לאחרונה מונה מג"ד לאל"מ, אך לא לתפקיד מח"ט. כתוצאה מכך, אנשים שחשבו על קריירה צבאית הלכו ליחידות אחרות. למה לא קודם אף מג"ד?", תהה.

לקריאה נוספת:
מאות יוצאי הפגינו בת"א: נבלם ניסיון לחסום את איילון
משרד החינוך מזגזג: במקום להסתגר בכיתה - תלמידים יפקידו ניידים
קנדה תגרש לשטחים נכד של מייסד חמאס: "ירצחו אותי שם"

יציאת גדוד חרב מלבנון להתרעננות מהלחימה. דובר צה"ל
"היה צריך להשאיר את הלוחמים הטובים ביותר כשלב ביניים". חייל בגדוד חרב/דובר צה"ל

אל"מ (במיל') חמדה גאנם, ששימש מפקד הגדוד בין השנים 1996-1994, מתח ביקורת אף הוא על המהלך. "אני קראתי מזמן לא לאלץ את בני הנוער להגיע אל הגדוד, אלא לאפשר לו לבחור כמו כל חייל בצה"ל. אסור להשאיר גדוד צולע, אבל נכון היה להשאיר מסגרת פלוגתית, כמו פלוגת סיור, שתאפשר לאלו שכן רוצים - ויש לא מעט כאלה - להתגייס למסגרת שכזו. עצוב לי מאוד לראות איך מפרקים את הגדוד. עיקר הקצונה הדרוזית התפתחה דרך הגדוד הזה", אמר. הוא הוסיף כי ברעיון הקמת פלס"ר תומכים קצינים רבים נוספים שפיקדו בעבר על גדוד חרב.

קצין בכיר, שנמנה בעבר עם חברי המטה הכללי בצה"ל, הסביר על השתלשלות האירועים שהובילה לסגירת הגדוד. "השיח במטכ"ל על פירוק הגדול החל עוד בתחילת שנות האלפיים. היה קושי לגייס בני נוער מהעדה הדרוזית לגדוד חרב. בשלב מסוים הגישו נגדנו בג"ץ שחייב את צה"ל להחתים את המועמדים לשירות ביטחון (מלש"בים) על טופס שלפיו הם רוצים ומוכנים להתגייס לגדוד, כי באותם ימים היו עושים כל מיני טריקים למלא את השורות", אמר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

לדבריו, מנהיג העדה הדרוזית, מוואפק טריף, התנגד למהלך בשעתו. בשיחות סגורות הוא אף אמר אז לקצינים בכירים: "זה נכון לפרק את הגדוד, אבל לא עכשיו, זה מוקדם מדי". עתה, העריך הגורם, המהלך לא היה יוצא לפועל ללא תמיכתו של טריף. "לאורך זמן המהלך ישתלם לעד הדרוזית, וקצינים בני העדה יגיעו לתפקידי מפתח מהר יותר", הוסיף.

הקצין בן העדה בדרגה הבכירה ביותר הוא תת-אלוף חסון חסון, מזכירו הצבאי של נשיא המדינה ראובן ריבלין. קצין בכיר נוסף בן העדה הוא מח"ט גולני, אל"מ רסאן עליאן, שנמצא בעמדת זינוק לתפקיד מפקד האוגדה ובעל פוטנציאל להתקדם לדרגת אלוף.

(עדכון ראשון: 23:00)

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully