וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה תגרש לשטחים נכד של מייסד חמאס: "ירצחו אותי שם"

ג'ון קלווין, שסבו היה ממקימי הארגון ברח לקנדה אחרי שהתנצר וחשש לחייו, אך הרשויות רוצות לסלקו בטענה שהוא חבר בארגון טרור. "הם לא מבדילים בין החלטות של אדם בן 35 לילד בן 14", אמר בריאיון ל"וייס ניוז"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אביו ניסה לדקור אותו לאחר שהתנצר. ג'ון קלווין/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאז שנולד ג'ון קלווין היה ברור לכולם שכשיגדל הוא יהיה אחד ממנהיגי חמאס. סבו, סעיד בילל, היה מייסד תנועת "האחים המוסלמים" בגדה המערבית ואחד ממייסדי חמאס. כל חמשת דודיו הם בכירים בארגון ובתור הבן הבכור במשפחתו הקרובה והמורחבת, גורלו של קלווין נקבע מראש. בריאיון ל"וייס ניוז" הוא מספר כי כעת, כשהרשויות בקנדה עומדות לגרשו בחזרה לשטחים, הוא עומד בפני סכנת מוות מידית.

"הייתה לי אחריות גדולה, כך סיפרו לי. מגיל צעיר מאוד הוכנתי לכך שאהפוך בעתיד למנהיג", סיפר. הוא נזכר כיצד בגיל 14 סבו העניק לו אקדח בתור מתנה על כך שהצליח לזכור בעל פה את הקוראן. למרות זאת, הוא טוען כי ההכשרה שלו בחמאס באותה תקופה לא הייתה מעבר ללימודי דת וליישום "שנאת האויב – הישראלים". החלטתו להתנצר וידיעתו מגיל צעיר כי הוא הומוסקסואל הפכו אותו ליוצא דופן במשפחתו וגרמו לו לברוח לצד השני של העולם. אחרי חמש שנים בקנדה שבהן שהה שם כפליט, הוא עומד בפני גירוש מידי בשל הטענה כי הוא עדיין קשור לחמאס, שלדבריו יהרוג אותו אם ישוב לשטחים.

בריאיון שנערך בשבוע שעבר, יומיים אחרי שהשלב הראשון בבקשתו לבחון מחדש את ההחלטה לגרש אותו לא צלח ובכך נגזר עליו כמעט באופן סופי לשוב לגדה המערבית, הוא אמר: "המשמעות של זה בפועל היא מוות. אני לא יודע אם אוכל להביע את הרגשתי ברגע זה. רק המום, מאוכזב ומפוחד".

פעיל חמאס בעזה, מרץ 2015. רויטרס
פעיל חמאס ברצועת עזה/רויטרס
"יתקיים מרוץ בין חמאס למשפחה שלי על מי יהרוג אותי קודם"

להגנתו, הוא טוען כי בזמן שהיה בחמאס הוא לא היה אחראי למעשיו וכי כשהתגבר הוא החל לערער על אמונתו של משפחתו. בגיל 16, סיפר, הוא נקלע עמם לוויכוח גדול שהסתיים במנוסתו לישראל, שם עבר חוויה ששינתה את תפיסתו כלפי המדינה שלמד לשנוא. קלווין נכלא לאחר שנכנס לישראל ללא אישורים וטען כי הוא הותקף מינית בידי גבר בעיר הולדתו. "קיבלתי יחס הומאני וזכיתי לחמלה מצד הסוהרים הישראלים שלי", סיפר. "זה היה בניגוד למה שמשפחתי לימדה אותי בכל חיי". אחרי שחיפש תשובות, הוא החל להתקרב לנצרות לאחר שקרא את הספר "צופן דה וינצ'י".

אחרי שעבר הטבלה, התנצרותו התגלה להוריו ההמומים. לדבריו, אביו ניסה לדקור אותו, אך הוא הצליח לברוח מהחלון. לאחר שהסתתר כמה שבועות ברחבי השטחים, סיפר קלווין כי פגש במקרה את אביו בתחנת אוטובוס, שם הוא הכה אותו לעיני כולם. אחרי שהכריח אותו לעלות לאוטובוס, הוא נעצר ונכלא בשכם ללא שימוע בשל "הפרעה לסדר הציבורי". אחרי שבילה 21 ימים בתא הסוהר עם 63 גברים נוספים בתא אחד, הוא שהה זמן קצר בבית של סבתו. בסופו של דבר הוא ברח גם משם, לאחר שגילה כי אביו מתכנן לרצוח אותו על רקע פגיעה בכבוד המשפחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בסיוע של כומר שעמו התיידד הוא התיישב בקנדה ב-2010 על בסיס אשרת כניסה של סטודנטים, אחרי שנרשם לבית ספר דתי בעיר טורונטו. לרוע מזלו, בדצמבר האחרון הוא קיבל מכתב מרשויות ההגירה והפליטים של קנדה שבו הודיעו לו כי הוא מגורש בחזרה לגדה המערבית בשל קשריו לארגון טרור. בסיוע הקהילה וארגון צדקה מוסלמי הוא גייס מספיק כסף כדי לערער על ההחלטה לגרשו, אולם הרשויות דחו את בקשתו וטענו כי קיים מידע מוצק לכך שקלווין היה פעיל בחמאס לפחות עד גיל 16 וחבר בארגון – לפחות באופן רשמי – עד גיל 18. עוד נטען כי קלווין היה בוגר מספיק מבחינה מנטלית לבצע את ההחלטות בעצמו – והוא בחר בחמאס.

קלווין חושב שלא נותר דבר שיוכל לעשות בתוך גבולותיה של קנדה. "צריך לשנות את החוקים", אמר. "הם לא מבדילים בין החלטות שנעשו על ידי אדם בן 35 לבין ילד בן 14". לדבריו, "יתקיים מרוץ בין חמאס למשפחה שלי על מי יהרוג אותי קודם". אם לא יוצא להורג על התנצרותו, הוא טוען כי ירצחו אותו על נטייתו המינית, אחרי שיצא מהארון בריאיון לתקשורת מוקדם יותר השנה. כמו כן, הוא עלול להירצח באשמת בגידה, אחרי ששוחח עם עיתונאים ישראלים על חוויותיו. עכשיו נגזר על קלווין רק להמתין לגירושו בחזרה לגדה המערבית ולחיות בפחד ובאי-ודאות.

  • עוד באותו נושא:
  • קנדה
  • חמאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully