וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: המיליציות הפרו-איראניות הוזעקו לשחרר את רמאדי מידי דאעש

דובר הכוחות השיעיים אמר כי אנשיו קיבלו פקודה לנוע לעבר העיר שנפלה לידי "המדינה האיסלאמית". שר החוץ קרי: מקווה שהעיר תשוחרר בשבועות הקרובים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

ממשלת עיראק הזעיקה את המיליציות השיעיות הנתמכות בידי איראן, כדי לשחרר את העיר רמאדי מידי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) - כך אישר הבוקר (שני) דובר הכוחות השיעיים. עם זאת, הדובר, עלי אל-סראי, סירב לנקוב במוקד המדויק להגעת הכוחות. רמאדי, בירת המחוז הגדול ביותר בעיראק, נפלה בסוף השבוע לידי דאעש, במהלומה הקשה ביותר לכוחות הקואליציה מאז נפילת מוסול בשנה שעברה.

כוחות הצבא העיראקי נסוגו מרמאדי ביום שבת, ודגלי דאעש הונפו על מבני הממשל בעיר. המיליציות השיעיות הן כוח רב עוצמה, שסייע לצבא עיראק להשתלט מחדש על העיר תיכרית בחודש אפריל. הן נסוגו מהאזור בחודש שעבר, כשברקע דיווחים מרובים על ביזה ומעשי אלימות שכוונו נגד התושבים הסונים באזור. גם בוושינגטון מתחו ביקורת נוקבת על השימוש במיליציות השיעיות, בפיקודו של הגנרל האיראני קאסם סולימאני.

המערכה נגד דאעש - כותרות אחרונות
המבצע הנועז בסוריה: את מי באמת חיפש הקומנדו האמריקני?
רמאדי נפלה לידי דאעש: מאות הרוגים ואלפי עקורים ביומיים
אחרי השמועות על פציעתו: פורסמה קלטת אודיו של מנהיג דאעש

רמאדי – עיראק, 16 במאי, 2015. רויטרס
זירת קרב ברמאדי ביום שבת/רויטרס

שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, הביע ביטחון ביכולתם של הכוחות המקומיים לכבוש מחדש את רמאדי "בשבועות הקרובים". במסיבת עיתונאים בסיאול, אמר הבוקר קרי כי הוא משוכנע ש"המצב ישתנה ככל שהכוחות נערכים מחדש וככל שהימים חולפים". בדבריו, התייחס קרי גם לפעולת הכוחות המיוחדים של צבא ארצות הברית בעומק סוריה בסוף השבוע, שבהן חוסל - לדברי הבית הלבן - בכיר בהנהגת דאעש, שזוהה בשם אבו סיאף. קרי אמר כי בפעולה "חוסל מנהיג חשוב" בארגון, וכי הפעולה "הניבה מודיעין משמעותי".

רשת בי-בי-סי דיווחה הבוקר כי רמאדי כבר נמצאת תחת שליטה מוחלטת של דאעש, וכי כל חיילי הצבא העיראקי נסוגו מתחומיה. מקור בכיר במחוז אנבאר, שרמאדי היא בירתו, אמר לבי-בי-סי כי חיילי הצבא נסוגו לעיר הסמוכה חאלידיה, והפרו פקודה ישירה של ראש ממשלת עיראק, חיידר עבאדי, להישאר בעמדותיהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
לוחמים שיעים משגרים רקטות בלחימה עם דאעש מצפון לתיכרית – עיראק, מרץ 2015. רויטרס
לוחמים שיעיים בתיכרית בחודש מרץ. הניצחון בעיר הגיע עם מחיר כבד כלפי האוכלוסיה הסונית/רויטרס

אתמול הודיע דאעש ברשתות החברתיות כי "חיילי המדינה האיסלאמית טיהרו את העיר רמאדי מאנשי המשטר הטמא", וכי אנשי הארגון השתלטו על בסיסי הצבא באזור, כולל על מאגרי הטנקים והרקטות של כוחות הביטחון העיראקיים.

גורמים רשמיים במחוז אנבאר מסרו כי בלחימה ביומיים האחרונים נהרגו כ-500 בני אדם. במהלך הלחימה, הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית ביצעה שבע תקיפות אוויריות באזור רמאדי. למרות שמדובר במספר התקיפות הגבוה ביותר לאזור אחד במהלך המבצע נגד דאעש, הן לא הצליחו להניס את לוחמי דאעש מהאזור.

הארגון הבינלאומי להגירה מסר אתמול כי קרוב ל-8,000 בני אדם נמלטו מרמאדי בתוך יומיים בלבד. זאת בנוסף לעשרות אלפים שנמלטו מהמחוז בחודשים האחרונים בשל פעילות דאעש באזור. אולם ברשת "סקיי ניוז" בערבית דווח אמש על סגירת גשר בזיבז, המהווה נתיב בריחה מאנבאר לכיוון בגדאד ולשאר חלקי המדינה, שאינם תחת שלטון "המדינה האיסלאמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully