וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לדאעש בעיראק, 500 הרוגים ביומיים: "רמאדי נפלה"

לוחמי "המדינה האיסלאמית" השלימו את השתלטותם על בירת מחוז אנבאר שבמערב עיראק. כוחות הצבא נסוגו, אולם ראש הממשלה קרא להם להישאר בעמדותיהם. כ-8,000 אזרחים נמלטו מהאזור, אך הדרך לבגדאד נחסמה

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

"רמאדי נפלה" – כך הודיע היום (ראשון) דובר הממשל במחוז אנבאר העיראקי, לאחר דיווחים על התקדמות כוחות "המדינה האיסלאמית" (דאעש) באזור. הדובר, מוהנד חיימור, אישר כי המפקדה הצבאית בעיר נפלה גם היא לידי הלוחמים האיסלאמיסטים. מוקדם יותר היום, ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי הורה לכוחות הצבא לא לנטוש את העמדות במחוז אנבאר, נוכח התקדמות כוחות דאעש באזור.

בהודעה רשמית שהופצה ברשתות החברתיות, נמסר מדאעש כי "חיילי 'המדינה האיסלאמית' טיהרו את העיר רמאדי מאנשי המשטר הטמא. 'המדינה האיסלאמית' השתלטה על המעוז הגדול והחשוב ביותר של המשטר בעיר, בסיס חטיבה שמונה (של צבא עיראק) ושמה את ידה על מאגרי הטנקים והרקטות (של כוחות הביטחון)". לטענת הארגון, במבצע נהרגו "עשרות מאנשי המשטר".

עוד בוואלה חדשות:
המבצע הנועז בסוריה: את מי באמת חיפש הקומנדו האמריקני?
אחרי מתקפה משולבת: דאעש עומד לכבוש עיר מרכזית בעיראק
דיווח: דאעש הוציא להורג מאות יזידים בעיראק

קרבות בעיר רמאדי, עיראק, בין דאעש לבין כוחות הביטחון, 15 במאי 2015. טוויטר, צילום מסך
הלחימה ברמאדי, השבוע/צילום מסך, טוויטר

אזור העיר רמאדי:

גורמים רשמיים במחוז אנבאר מסרו כי בלחימה ביומיים האחרונים נהרגו כ-500 בני אדם. במהלך הלחימה, הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית ביצעה שבע תקיפות אוויריות באזור רמאדי. למרות שמדובר במספר התקיפות הגבוה ביותר לאזור אחד במהלך המבצע נגד דאעש, הן לא הצליחו כאמור להניס את לוחמי דאעש מהאזור.

בתוך כך, הארגון הבינלאומי להגירה מסר כי קרוב ל-8,000 בני אדם נמלטו מהאזור ביומיים האחרונים. זאת בנוסף לעשרות אלפים שנמלטו מהמחוז בחודשים האחרונים בשל פעילות דאעש באזור. אולם ברשת "סקיי ניוז" בערבית דווח היום כי נחסם למעבר אזרחים גשר בזיבז, המהווה נתיב בריחה מאנבאר לכיוון בגדאד וחלקי המדינה שאינם תחת שלטון "המדינה האיסלאמית".

פליטים מרמאדי בפרברי בגדאד, עיראק, מאי 2015. רויטרס
אזרחים שנמלטו מרמאדי בפאתי בגדאד, היום/רויטרס

במקביל, ארגון זכויות אדם סורי שמושבו בבריטניה דיווח היום כי לוחמי "המדינה האיסלאמית" נסוגו מחלקים של העיר ההיסטורית תדמור, שעליהם השתלטו אתמול. לדברי הממונה על העתיקות בממשלת סוריה, מאמון עבד אל-כרים, צבא סוריה השתלט על העיר והעתיקות, שהוכרזו אתר מורשת עולמי על ידי אונסק"ו, לא ניזוקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully