וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: דאעש הוציא להורג מאות יזידים בעיראק

גורמים רשמיים אמרו כי הנרצחים היו שבויים של הארגון בצפון המדינה, אך מניין המתים אינו ברור. הדיווח מגיע במקביל לפרסום כי מנהיג "המדינה האיסלאמית", אבו-בכר אל-בגדאדי, נפצע קשה בתקיפה אווירית

אנשי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הוציאו להורג בין עשרות למאות שבויים מבני העדה היזידית בעיראק - כך אמרו בסוף השבוע בכירים יזידים וגורמים רשמיים בבגדאד. מניין הנרצחים אינו ברור. לטענת המפלגה היזידית הפרוגרסיבית, יותר מ-300 יזידים הוצאו להורג ביום שישי, בעיר תל-עפר הנמצאת ממערב למוסול. ואולם, הוועדה לזכויות אדם בעיראק, גוף לא-ממשלתי, נקבה במספר נרצחים נמוך יותר, כ-70.

סגן נשיא עיראק, אוסמה אל-נוג'אפי, הגדיר את הדיווחים כ"מחרידים וברבריים". ברשת בי-בי-סי ציינו כי אין אימות לדיווחים, וכי לא ברור כיצד הוצאו להורג היזידים. כמו כן, לא ברור מדוע דווח על ההוצאות להורג דווקא כעת. לאחרונה דווח כי מנהיג הארגון, אבו-בכר אל-בגדאדי, נפצע קשה בתקיפה אווירית. שלשום דיווח ה"גרדיאן" כי בגדאדי נותר משותק בשל פציעתו.

לקריאה נוספת
דיווח: מנהיג דאעש נותר נכה בעקבות ניסיון החיסול
דאעש בסרטון ראשון מתימן: "נשסף את גרונם של החות'ים"
מבקשי מקלט מאריתריאה שעזבו את ישראל הוצאו להורג בידי דאעש

יזידים בכינוס דתי מצפון לעיר מוסול, אפריל 2015. AP
יזידים בכינוס דתי מצפון למוסול, בחודש שעבר/AP

היזידים הם ברובם כורדים, שמאמינים בדת עתיקה שמשלבת הלכות מהאיסלאם, מהנצרות ומהדת הזורואסטרית. פעילים מהקהילה היזידית טוענים כי רבים מבני עמם נותרו עדיין בשבי דאעש, שהפך נשים יזידיות רבות לשפחות מין. האו"ם אמר בחודש פברואר כי ייתן שהארגון ביצע פשעים נגד האנושות ביחסו כלפי בני המיעוט.

בחודש אפריל, שוחררו יותר מ-200 יזידים, שהוחזקו בשבי דאעש בצפון עיראק. הקבוצה כללה זקנים וחולים, שהוחזקו בידי הארגון הסוני מאז כבש את כפריהם באזור בקיץ הקודם. הקבוצה נמסרה לכוחות כורדיים באזור העיר כירכוכ. לא ידוע מה גרם לשחרורם של בני המיעוט, שנתפסים בידי דאעש ככופרים ורבים מהם הוצאו להורג על ידי במהלך השנה האחרונה. זו הייתה הפעם השנייה בכמה חודשים שבה הארגון שיחרר מאות יזידים לחופשי, בנסיבות לא-ברורות.

בתוך כך, 17 בני אדם נהרגו ביום שבת בפיגוע כפול בבגדאד. לדברי המשטרה, שתי מכוניות ממולכדות התפוצצו ברובע מסחרי הומה במרכז העיר, במרווח של דקות ספורות זו מזו. אחת מהמכוניות הייתה נהוגה בידי מחבל מתאבד. בכירים במועצת העיר הטילו על דאעש את האחריות לשני הפיגועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully