וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מתקפה משולבת: דאעש עומד לכבוש עיר מרכזית בעיראק

לוחמי הארגון פוצצו שש מכוניות תופת ברמאדי שבמערב המדינה והצליחו להשתלט על מבני השלטון בעיר. לפי דיווחים, לפחות 200 איש נהרגו בקרבות ואלפים נמלטים ממנה. "המצב בעיר קריטי"

צלמים זמניים מורשים

(הקלטה של מנהיג הארגון אל-בגדאדי שנטען כי נפצע אנוש)

לוחמי דאעש כבשו היום (שישי) את מבני השלטון בעיר רמאדי שבמערב עיראק והניפו את דגל הארגון מעל המתחם. המתקפה על בירת מחוז אנבאר - שבה כחצי מיליון תושבים - החלה בשעות הלילה, כששש מכוניות תופת התפוצצו בעיר ואפשרו לכוחות הארגון הקיצוני להיכנס למרכזה. לפי רשת סקיי ניוז בשפה הערבית, לפחות 200 בני אדם, בהם אנשי כוחות הביטחון, לוחמי שבטים סוניים ותושבים, נהרגו מאז החלו הקרבות הבוקר.

קרבות בעיר רמאדי, עיראק, בין דאעש לבין כוחות הביטחון, 15 במאי 2015. טוויטר, צילום מסך
עשן מיתמר מרמאדי במהלך הקרבות היום/צילום מסך, טוויטר

"דאעש שולטים עתה במרכז הממשלה ברמאדי והם הניפו את דגל הארגון מעל מטה המשטרה של מחוז אנבאר", מסר בכיר במשטרה לסוכנות הידיעות הצרפתית. "הם השתלטו על המועצה האזורית ודגלם מתנוסס גם מעליה", מסר שייח חכמאת סולימאן, שמתאם את לחימת השבטים הסוניים באזור לצד כוחות הביטחון. לדבריו, "כוחות הממשלה היחידים שעדיין נלחמים נדחקו לכמה אזורים, אולם שרשרת הפיקוד לא קיימת יותר".

קרבות בעיר רמאדי, עיראק, בין דאעש לבין כוחות הביטחון, 15 במאי 2015. טוויטר, צילום מסך
עשן מיתמר מרמאדי במהלך הקרבות היום/צילום מסך, טוויטר

השליטה על העיר מחולקת מאז תחילת השנה שעברה בין לוחמי "המדינה האיסלאמית" לכוחות הביטחון, אולם בחודש שעבר חידש הארגון את המתקפה על רמאדי והצליח להשתלט על שטחים במזרחה ובצפונה. המשטרה המקומית דיווחה כי הלוחמים השתמשו בבולדוזר משוריין כדי להסיר חומות בטון המובילות למטה המשטרה ואז פוצצו מכונית תופת בסמוך לו. כלי רכב צבאי עמוס במטעני חבלה התפוצץ ליד מחלקת החינוך של העיר ומכונית תופת שלישית הופעלה בכניסה המערבית למבנה המושל במרכז רמאדי. במקביל, שלוש מכוניות תופת נוספות התפוצצו ליד מפקדת המבצעים של מחוז אנבאר.

"המצב בעיר קריטי בעקבות המתקפה של הטרוריסטים של דאעש", אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית אדחל עובייד אל-פהדוואי, חבר במועצה המחוזית. דאעש פתח במתקפה בכמה חזיתות במחוז המערבי, בניסיון לקחת בחזרה את היוזמה בשטח אחרי שנחל הפסדים לכוחות הביטחון בתקופה האחרונה, הבולט שבהם בעיר תיכרית שבמחוז סלאח א-דין השכן. לוחמי הארגון, שכבש שטחים נרחבים גם בסוריה, השתלטו גם על עיירה קטנה ליד העיר פלוג'ה, שנכבשה בידיו עוד בינואר אשתקד. בעקבות המתקפה, אזרחים רבים נמלטו ממנה. גם בחודש שעבר נהרו המוני פליטים מרמאדי אל חלקים אחרים במדינה, בהם הבירה בגדאד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully