וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי כיל נגד ההנהלה: "משתמשת במשטרה כדי להפחיד אותנו"

13.5.2015 / 16:30

במהלך השביתה שהחלה לפני שלושה חודשים, הוגשו 22 תלונות נגד עובדים, בין היתר בשל חסימת מפעלים. העובדים טוענים כי מדובר בשיטה שנועדה להשתיקם. צפו בעימות באולפן וואלה! NEWS

מערכת וואלה!

ביום ראשון הקרוב תתקיים בעיר דימונה שביתה כללית כאות הזדהות עם עובדי מפעלי כיל, שכ-40% מהם מתגוררים בעיר ובהם רבים הנמצאים עתה בהליכי פיטורים. על רקע המחאה, טוענים העובדים, השובתים במחאה על מהלכי ההנהלה, כי האחרונה נוקטת שיטה של הגשת תלונות למשטרה נגדם בגין האשמות שונות. בין היתר, בהנהלה מתלוננים על חסימת שערים של המפעלים, מניעת כניסת בכירים אליהם ועוד. מאז החלה השביתה הוגשו כבר 22 תלונות, שתיים מהן ביום שני נגד שני עובדים במפעלי ים המלח, שלכאורה לא אפשרו לבכירים בהנהלה לבוא בשערי אחד המפעלים.

"בכל השביתה נקטה ההנהלה גישה שלפיה העובדים הם פושעים, וככאלה, יש לפעול נגדם בכל האמצעים", טוען יו"ר ועד עובדי מפעלי ברום אבנר בן סניור. מנתוני ועד העובדים עולה כי התלונות הוגשו בגין חסימת שערים על ידי רכבים, פריצה של עובד מחסן שנכנס לחבר את החשמל, אי-מתן כניסה לבכירים, הסגת גבול, מעשי אלימות והפגנה מול בתי המנהלים. זאת בנוסף לתביעת נזיקין בסך 1.5 מיליון שקל שהוגשה נגד חברי הוועד וכן תביעת לשון הרע נגד אחד העובדים.

לקריאה נוספת:
עוד מפעל בסכנת סגירה בדרום: "60 משפחות במצב כלכלי קשה"
בית הדין הארצי קבע: הפיטורים של עובדי כיל יוקפאו
המשבר שגבה את החברות: האחד יו"ר ועד כיל, השני מפטר עובדים

מאוד עובדי כיל מפגינים מול מפעלי כיל בים המלח, מרץ 2015. שי מכלוף
הפגנה מול מפעלי כיל בים המלח, מרץ/שי מכלוף

"כיל הפכה את הבריונות, ההפחדה והאלימות לשיטה", אמר יו"ר ועד עובדי מפעלי ים המלח, ארמונד לנקרי. "היא מנסה להשתמש במשטרת ישראל להרתעת העובדים כדי שיישבו בשקט ולא יפריעו לה להבריח את כיל מישראל בניגוד לתנאי מניית הזהב. כיל נוהגת בשיטות אלימות לא רק מול העובדים, אלא מול מדינת ישראל, תוך שהיא מצפצפת עליה ועושה ככל העולה על רוחה עם אוצרות הטבע שלנו. אנחנו מצפים שהממשלה החדשה תעשה לזה סוף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מאוד עובדי כיל מפגינים מול מפעלי כיל בים המלח, מרץ 2015. שי מכלוף
הפגנה מול מפעלי כיל בים המלח, מרץ/שי מכלוף

מכיל נמסר בתגובה: "הנהלת כיל מכבדת את זכות המחאה והשביתה של העובדים, אך היא עומדת על כך שהם ייעשו במסגרת החוק והכללים המקובלים. ההנהלה רואה בחומרה מעשי אלימות פיזית או מילולית נגד עובדיה או מי מטעמה, כמו גם פגיעה או חבלה בזדון ברכוש החברה ומתקניה. לצערנו הרב, סכסוך עבודה לגיטימי הפך לעתים למאבק אלים ומסוכן שלווה ברטוריקה מסיתה ומשלהבת. זוהי חובתה של ההנהלה, כפי שזו חובתו של כל אזרח, לפנות למשטרה בכל מעשה אלים ולא חוקי, ולכן נגד כל עובד שהתנהג באלימות הוגשה תלונה במשטרה. עמדתה החד-משמעית והבלתי מתפשרת של ההנהלה בנוסף למעורבות המשטרה הובילו לצמצום ומניעה של מעשים ברוטליים, אלימים ופליליים".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully