וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה הכותרות שעשו את סוף השבוע

פלסטינים נפצעו מאש צה"ל בעזה, שרידי גז סארין נמצא בסוריה, בן דודו של מורנייה נהרג בקרבות, תנין נלכד ליד קיסריה, לפיד והרצוג תקפו זה את זה, והרוסים חגגו 70 לניצחון על הנאצים. אלה היו הסיפורים המרכזיים של השבת

פלסטיני נפצע מאש צה"ל בהפגנה בעזה; הפלסטינים: מצבו קשה

מפגין פלסטיני נפצע אתמול (שישי) מאש צה"ל במהלך הפגנה שנערכה בצפון רצועת עזה, בסמוך לבית לאהיא. כוח צה"ל שהוקפץ לגדר המערכת קרא למפגינים לעזוב את המקום והשתמש באמצעים לפיזור הפגנות. לאחר שהפרת הסדר נמשכה פגע הכוח באחד המפגינים המרכזיים.

אשרף אל-קודרה, דובר משרד הבריאות בעזה, אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי המפגין, נער בן 17, נפצע באורח קשה בראשו. נוסף על כך, לפי הדיווח ב"מען", דייג פלסטיני נפגע הערב מאש חיל הים מול החוף הצפוני של רצועת עזה, לאחר שככל הנראה חרג מהאזור המותר לדיג.

דיווח: נמצאו שרידי גז סארין באתר צבאי בסוריה

צוות חקירה בינלאומי מצא שרידים של גזי העצבים סארין ו-VX באתר מחקר צבאי בסוריה - כך מסרו מקורות דיפלומטים. זאת, למרות שהשלטון הסורי הודיע כי העביר את כל הנשק הכימי שברשותו לארגון למניעת הפצת נשק כימי (OPCW). המקורות טוענים כי הממצאים תומכים בהערכות של ממשלות המערב על כך שאסד שמר בידיו חלק ממאגר הנשק הכימי שברשותו, או שהוא לא חשף את כל הנשק הכימי הנמצא במדינה.

לפי המקורות, הדגימות, שנאספו על ידי צוות חקירה של הארגון למניעת הפצת נשק כימי, נלקחו ממרכז "סרס" ללימודים ומחקר מדעי - סוכנות ממשלתית שבה טוענים גופי מודיעין מערביים כי סוריה מפתחת נשק ביולוגי וכימי. המקורות הוסיפו כי סוריה לא העבירה לארגון למניעת הפצת נשק כימי שום מידע שלפיו באתר זה מיוצר נשק. כמו כן, המקורות טוענים כי בבדיקות שנעשו בדגימות, שנלקחו בדצמבר ובינואר, נמצאו רכיבים כימיים הדרושים בתהליך ליצירת הגזים הרעילים.

דיווח: בן הדוד של עימאד מורנייה נהרג בקרבות בסוריה

מרואן מורנייה, בן דודו של ראש הזרוע הצבאית לשעבר של חיזבאללה עימאד מורנייה, נהרג בלחימה נגד ארגוני המורדים הסורים בהרי קלמון, סמוך לגבול עם לבנון – כך דווח בכלי תקשורת מקומיים. על פי הדיווח, גופתו הועברה לבית חולים ברובע דאחייה של ביירות, שנחשב למעוז חיזבאללה בבירה הלבנונית. לא ידוע מה היה תפקידו המדויק של מורנייה.

הדיווח לא אושר על ידי גורמים רשמיים, אולם מחיזבאללה נמסרה הודעה רשמית בנוגע למותם של שלושה מלוחמי הארגון. בהודעה שפורסמה בכלי התקשורת הלבנוניים לא נמסרו שמותיהם של ההרוגים, והובהר בה: "דיווחים שקריים הופצו בכלי התקשורת בימים האחרונים וטענו כי יותר מ-40 לוחמים נהרגו. מדובר במידע שקרי וחסר כל בסיס". זאת בעקבות דיווחים שהופצו על ידי ארגוני המורדים על מותם של עד כ-60 לוחמי חיזבאללה בקרבות.

תנין נלכד לאחר שנמצא משוטט ליד קיסריה

תנין שברח במהלך הלילה מחוות "אמת התנינים" שביישוב בית חנניה שליד קיסריה נראה היום (שבת) זוחל באופן חופשי בסמוך ליישוב. רוכבי אופניים שהבחינו באורח הבלתי-צפוי התקשרו למוקד המשטרה ושוטרי השיטור הכפרי הגיעו למקום ודאגו לתחום את התנין ולעקוב אחר תנועותיו עד שהגיע בעל החווה, יגאל פירסט, לכד אותו והחזירו למקומו.

משטרת זיכרון יעקב פתחה בחקירת המקרה, והיא תבדוק אם קיימת רשלנות מצד בעלי החווה שאליה משתייך התנין. מרשות הטבע והגנים נמסר כי לחווה ניתן היתר להחזקת התנין לפני כמה שנים, וכי בעקבות המקרה תבוצע בדיקה חוזרת לגביו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

פוטין בחגיגות 70 שנה לניצחון על הנאצים: ארה"ב מנסה לשלוט בעולם

בעולם מציינים השבוע (שבת) 70 שנה לניצחון בעלות הברית על גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה. ברוסיה ציינו את יום הניצחון של הצבא האדום במצעד השנתי המסורתי בכיכר האדומה מוסקבה. היה זה המצעד הצבאי הגדול ביותר שנערך אי פעם ברוסיה. לצד הנשיא ולדימיר פוטין השתתפו מנהיגים של כ-20 מדינות. בין היתר הוזמנו נשיא סין שי ג'ינפינג ונשיא קובה ראול קסטרו.

שגרירת ישראל במוסקבה דורית גולנדר מייצגת את ישראל בטקס. מנהיגים רבים מרחבי העולם הוזמנו לטקס ברוסיה, אך רובם סרבו להגיע עקב מעורבותה של מוסקבה במשבר במזרח אוקראינה וסיפוח חצי האי קרים בשנה שעברה.

לפיד: "הרצוג עדיין מחכה שנתניהו יצרף אותו למסיבה"

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, התייחס הבוקר (שבת) להרכבת הממשלה החדשה ותקף את יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג. "בוז'י שותק כי הוא עדיין מחכה לטלפון מנתניהו שיקרא לו להצטרף למסיבה", אמר לפיד. במחנה הציוני הגיבו לדברי לפיד: "הוא מסייע לנתניהו ומפלג את האופוזיציה".

"קורים פה דברים נוראים בשבועות האחרונים. מוכרים את המדינה ובוז'י וחבריו במפלגה שותקים", אמר לפיד באירוע "שבתרבות" בתל אביב. "הם שותקים כי כולם יודעים שהם היו משלמים לחרדים בדיוק מה שנתניהו שילם ואפילו יותר. הם שותקים כי הם עדיין מחכים לטלפון שיקרא להם להצטרף למסיבה".

שישה מטיילים הותקפו על ידי זאבים ברמת הגולן בשני מקרים שונים

ארבעה מטיילים, ביניהם ילד בן תשע, נפגעו היום (שבת) באורח קל לאחר שהותקפו על ידי זאב באזור נבי חזורי שברמת הגולן. הארבעה הגיעו לבית החולים זיו שבצפת והם מטופלים בחדר המיון עם נשיכות וחתכים.

כמה שעות מאוחר יותר הותקפו שני בני אדם נוספים על ידי זאבה באזור נחל נמרוד שברמת הגולן. שניהם ננשכו והגיעו לטיפול במרכז הרפואי זיו שבצפת, שם חוסנו נגד כלבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully