וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "הרצוג עדיין מחכה שנתניהו יצרף אותו למסיבה"

9.5.2015 / 14:47

יו"ר יש עתיד התייחס למלאכת הרכבת הממשלה באירוע "שבתרבות" בתל אביב: "מוכרים את המדינה, ובוז'י וחבריו במפלגה שותקים". במחנה הציוני הגיבו לדבריו: "לפיד מפלג את האופוזיציה"

צילום: יותם רונן עריכה: שניר דבוש

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, התייחס הבוקר (שבת) להרכבת הממשלה החדשה ותקף את יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג. "בוז'י שותק כי הוא עדיין מחכה לטלפון מנתניהו שיקרא לו להצטרף למסיבה", אמר לפיד. במחנה הציוני הגיבו לדברי לפיד: "הוא מסייע לנתניהו ומפלג את האופוזיציה".

"קורים פה דברים נוראים בשבועות האחרונים. מוכרים את המדינה ובוז'י וחבריו במפלגה שותקים", אמר לפיד באירוע "שבתרבות" בתל אביב. "הם שותקים כי כולם יודעים שהם היו משלמים לחרדים בדיוק מה שנתניהו שילם ואפילו יותר. הם שותקים כי הם עדיין מחכים לטלפון שיקרא להם להצטרף למסיבה".

עוד בוואלה! NEWS:
מצרים: שלוש שנות מאסר למובארק ולבניו בגין שחיתות
פוטין בחגיגות 70 שנה לניצחון על הנאצים: ארה"ב מנסה לשלוט בעולם
צפו: תנין נלכד לאחר שנמצא משוטט ליד קיסריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרב באופוזיציה. הרצוג ולפיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך התייחס לפיד ליחסיו עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ואמר כי הם משתפים פעולה. "ברכתי אותו על כך שוויתר על תפקיד שר החוץ בגלל העקרונות שלו", אמר. "ליברמן ואני משתפים פעולה כבר הרבה זמן, ונמשיך לעשות זאת יחד באופוזיציה. יש עתיד הולכת להוביל אופוזיציה נחושה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שר החוץ אביגדור ליברמן ועמיתו הרוסי סרגיי לברוב – מוסקבה, 26 בינואר 2015. AP
ברכתי אותו על כך שוויתר על תפקיד שר החוץ בגלל עקרונותיו". ליברמן/AP

לפיד התייחס גם לניסיונות של נתניהו לשנות את החוק כדי להגדיל את מספר השרים בממשלה. "ההחלטה הראשונה שנתניהו רוצה להעביר עם הקמת הקואליציה זה להרחיב את הממשלה. זו שחיתות פוליטית על חשבון כספי הציבור. והוא עושה זאת תוך כדי שהוא מרמה את הציבור", אמר. "בהחלטת הממשלה שעולה ביום ראשון נכתב כי אין משמעות תקציבית להגדלת הממשלה. הייתי שר אוצר. אני יודע מה העלות של זה. זה לא כמה מיליונים בודדים כמו שמנסים למכור לציבור, זה מאות מיליונים. זה ג'ובים למקורבים, זה עוד לשכה, נהג ומזכירה. זה כסף שצריך ללכת לרווחה, חינוך ובריאות ולמה שחשוב לציבור הישראלי, לא בשביל שלראש הממשלה יהיה נוח פוליטית.

"נגיע עד בג"ץ אם צריך", הוסיף לפיד. "פנינו ליועץ המשפטי של הממשלה והכנסת בדרישה לעצור את זה. יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, חייב לעצור את זה. הוא אחראי לשמור על כבודה של הכנסת, אסור לו לתת יד לגניבה שנתניהו מנסה להוביל".

המחנה הציוני: מוטב שלפיד ילמד מהרצוג

במחנה הציוני לא נשארו חייבים והשיבו לדברי לפיד. "מצחיק לראות את מי שחמאת ממשלת לפיד-נתניהו הכושלת עדיין מרוחה על ראשו, משחק אותה אופוזיציה", נמסר מהמחנה הציוני. "מוטב שילמד מהרצוג שכשהוא אומר משהו הוא מתכוון לזה, ויפסיק לסייע לממשלת הכישלון הלאומי שנתניהו מקים באמירות חסרות אחריות שמפלגות את האופוזיציה".

ח"כ עמר בר-לב (המחנה הציוני), תקף אף הוא את דברי לפיד. "תמוה מאוד שמי שנכנס לממשלה הקודמת ובמו ידיו הכניס אליה גם את בנט עד שפוטר וכעת בוחר לחבק דווקא את ליברמן שברור שבכוונתו לאגף את הממשלה מימין, מותח ביקורת על הרצוג", אמר. "קודם בנט, עכשיו ליברמן. לפיד מרשה לעצמו מתוך אופורטוניזם זול לתקוף את מפלגת העבודה שבחרה לא להיכנס לממשלה הקודמת, דבקה בעקרונותיה בכדי ליצור אלטרנטיבה ותמשיך לעשות זאת גם בקדנציה הנוכחית. הייתי מציע לו, אם המטרה שלו היא אכן לפעול מול ממשלת נתניהו הרעועה וכחבר חדש באופוזיציה, לא לפעול נגד רצון רוב בוחריו ולירוק לבאר שממנה מחנה המרכז-שמאל שותה, ללמוד את העבודה ולהתמקד במשימות שלפנינו ולא בגחמות פוליטיות אישיות".

בתוך כך, ח"כ איציק שמולי מהמחנה הציוני תקף היום את נתניהו ואת הממשלה שהוא מגבש. "לא ברור איך הצליח הקוסם נתניהו להפוך ניצחון מפואר לכתב כניעה מביש", אמר שמולי באירוע "שבתרבות" בגבעתיים. לדבריו, הממשלה הבאה תהיה "ממשלה שתוותר על השוויון בנטל, תחתור למציאות של מדינה דו-לאומית ותעלה מיסים רק כדי להעבירם לישיבות ולהתנחלויות. זו אינה ממשלה לאומית אלא ממשלה צרה שמוכרת ברגע את כל האינטרסים הלאומיים בתמורה להישרדות שלה". הוא הוסיף כי "הפעם הימין יצטרך להסתדר בלי הבייביסיטר השמאלני התורן שבא לנקות אחריו".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully