וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בן הדוד של עימאד מורנייה נהרג בקרבות בסוריה

מרואן מורנייה, מפקד כוח המשימות המיוחדות של חיזבאללה, נהרג ככל הנראה בלחימה בהרי קלמון, שהפכו לאחרונה למוקד המערכה בין כוחות צבא אסד לארגוני המורדים. מוקדם יותר דווח על עשרות הרוגים לחיזבאללה

עריכה: שניר דבוש

מרואן מורנייה, בן דודו של ראש הזרוע הצבאית לשעבר של חיזבאללה עימאד מורנייה, נהרג אתמול (שישי) בלחימה נגד ארגוני המורדים הסורים בהרי קלמון, סמוך לגבול עם לבנון – כך דווח בכלי תקשורת מקומיים. על פי הדיווח, גופתו הועברה לבית חולים ברובע דאחייה של ביירות, שנחשב למעוז חיזבאללה בבירה הלבנונית. מורנייה היה ככל הנראה מפקד כוח המשימות המיוחדות של הארגון.

הדיווח לא אושר על ידי גורמים רשמיים, אולם מחיזבאללה נמסרה הודעה רשמית בנוגע למותם של שלושה מלוחמי הארגון. בהודעה שפורסמה בכלי התקשורת הלבנוניים לא נמסרו שמותיהם של ההרוגים, והובהר בה: "דיווחים שקריים הופצו בכלי התקשורת בימים האחרונים וטענו כי יותר מ-40 לוחמים נהרגו. מדובר במידע שקרי וחסר כל בסיס". זאת בעקבות דיווחים שהופצו על ידי ארגוני המורדים על מותם של עד כ-60 לוחמי חיזבאללה בקרבות.

עוד בוואלה חדשות:
בכירי חיזבאללה נהרגו בסוריה; נסראללה: "נמשיך בכל מחיר"
נסראללה: נפילת אסד פירושה קריסת חיזבאללה
כך מסתיר חיזבאללה את מספר ההרוגים שלו בלחימה בסוריה

הלוויית לוחמי חיזבאללה שנהרגו במזרח לבנון, בעלבכ, לבנון, מאי 2015. רויטרס
הלוויית לוחמי חיזבאללה שנהרגו בלחימה בקלמון, השבוע/רויטרס

העימותים ברכס קלמון בין צבא אסד בגיבוי חיזבאללה לבין קואליציית ארגוני המורדים נמשכים ומשני הצדדים נמסרים דיווחים על כיבוש עמדות. למרות שהלחימה בין הצדדים ממשיכה גם באזורים אחרים של סוריה, קלמון הפך למוקד מרכזי בקרבות ובעל משמעות בנוגע למערכה כולה.

מלבד לוחמי חיזבאללה שנהרגו כאמור, דווח על עוד תשעה הרוגים מקרב חיילי צבא אסד וארבעה מקרב המורדים. מקורות ביטחוניים מסרו לעיתון הלבנוני "דיילי סטאר" כי חיזבאללה השתלט על העיירה אל-ג'ובה ועל הגבעות המקיפות אותה. זאת לאחר שמוקדם יותר השבוע השתלט הארגון על עמדות נוספות לאורך הגבול הלבנוני שהיו בשליטת המורדים.

עוד דווח כי הצבא הסורי שיגר רקטות לעבר עמדות של המורדים בעיירה ואדי אל-קורן, בסמוך לעיירה נוספת, עסאל אל-ורד, שנכבשה על ידי חיזבאללה. ברשת הלבנונית "אל-מנאר" המזוהה עם חיזבאללה דווח כי בעיר נתפסו "מפעלים" להכנת מטעני נפץ למכוניות. על פי חלק מהדיווחים, הקרבות שבהם נהרגו אתמול לוחמי חיזבאללה היו באזור עסאל אל-ורד, אולם לא התקבל לכך כל אישור רשמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully