וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי חיזבאללה נהרגו בסוריה; נסראללה: "נמשיך בכל מחיר"

מפקדים צבאיים של הארגון הלבנוני נהרגו באזור הרי קלמון, ככל הנראה בעימותים עם הארגונים הקיצוניים. מזכ"ל הארגון: "אנחנו לא התחלנו בתוקפנות. מטרתנו היא להגן על סוריה, על פלסטין ועל האזור"

מערכת וואלה!

שני בכירי חיזבאללה בסוריה נהרגו אתמול (שלישי) בקרבות באזור הרי קלמון שבסוריה. על פי הדיווחים בכלי התקשורת הערביים, הבכירים הם עלי עליאן, המפקד הצבאי של הארגון הלבנוני השיעי בסוריה, ותופיק א-נג'אר, ככל הנראה המפקד הצבאי של הארגון בגזרת קלמון. על פי דיווחים נוספים, עשרות לוחמים של "ג'יש אל-פתח", קואליציה של 18 ארגוני מורדים ובהם ארגון ג'בהת א-נוסרה המסונף לאל-קאעדה, נהרגו בעימותים באזור קלמון.

להערכת ארגון זכויות האדם הסורי, שמושבו בבריטניה, מדובר ב"מתקפת מנע נגד חיזבאללה, שתכנן מתקפה נגד המורדים באזור קלמון בימים הקרובים". מוקדם יותר אתמול דווח על קרבות עזים בין כוחות חיזבאללה לאנשי ארגון ג'בהת א-נוסרה במזרח לבנון, בסמוך לגבול עם סוריה. בשני נהרגו לוחמים נוספים בעימותים באזור.

עוד בוואלה חדשות:
נסראללה: נפילת אסד פירושה קריסת חיזבאללה
כך מסתיר חיזבאללה את מספר ההרוגים שלו בלחימה בסוריה
חיזבאללה רוצה מאזן הרתעה מול ישראל, אך לא מוכן להסתכן

הלוויית לוחמי חיזבאללה שנהרגו במזרח לבנון, בעלבכ, לבנון, מאי 2015. רויטרס
"חיזבאללה שם אתכם בחזית בעוד שהוא מסתתר מאחוריכם". הלוויית לוחמי חיזבאללה, בשני/רויטרס

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התייחס ללחימה בנאום שנשא אמש ושודר ברשתות הטלוויזיה. הוא יצא נגד "התוקפנות של הארגונים החמושים" וטען כי "מדובר בתוקפנות של ממש. אנחנו לא התחלנו בה". הוא הדגיש כי מטרתו של הארגון בסוריה היא "להגן על סוריה, על פלסטין ועל האזור", והזהיר מפני השתלטות הארגונים הקיצוניים על המדינה. "נמשיך במאמץ זה בכל מחיר", הבהיר, "השתתפנו בקרבות באזורים שלא לחמנו בהם בעבר".

נסראללה התייחס בדבריו גם ללחימה בתימן וטען כי מבצע "סופה נחרצת", בהובלת ערב הסעודית, נכשל. "תנו לי מטרה אחת של המבצע שהושגה עד כה", אמר, "מדובר בכישלון סעודי ברור וניצחון תימני ברור. הסיבה לכישלון היא הנחישות והאחדות של התימנים".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
כיבוש העיר ג'יסר א-שורור הנמצאת בצפון-מערב סוריה על ידי ג'בהת א-נוסרה. רויטרס
"השתתפנו בקרבות באזורים שלא לחמנו בהם בעבר". העיר ג'יסר א-שורור שנכבשה על ידי ג'בהת א-נוסרה/רויטרס

בתוך כך, פורסם אתמול סרטון של חיילי צבא לבנון שנלקחו בשבי על ידי ג'בהת א-נוסרה. בסרטון, הם הזהירו את צבא לבנון מפני שיתוף פעולה עם חיזבאללה בלחימה נגד מיליציות באזור הגבול הסורי. ששת החיילים השבויים הופיעו בסרטון בלבוש אזרחי, כשמצבם ככל הנראה טוב. "חיזבאללה גורם למותכם", קרא אחד החיילים, "הוא שם אתכם בחזית בעוד שהוא מסתתר מאחוריכם".

"הפרות חמורות של החוק הבינלאומי בחאלב"

במקביל פורסם אתמול דוח של ארגון "אמנסטי אינטרנשיונל" בנוגע להפרות של זכויות אדם בלחימה בעיר חאלב שבסוריה, מצד כוחות הממשל ומצד מיליציות אחרות. "יותר מארבע שנים מתחילת המשבר בסוריה, סיומו נראה רחוק מתמיד", נכתב בפתח הדוח, "הצדדים בעימות ממשיכים לבצע הפרות חמורות של החוק הבינלאומי, והאוכלוסייה האזרחית נושאת את עול האלימות".

למרות הפסקת האש שקרא לה שליח האו"ם לסוריה, סטפאן דה מיסטורה, בחאלב בסוף שנת 2014, "האלימות רק החריפה". הדוח התבסס על עשרות ריאיונות עם תושבים ועם עובדי סיוע בעיר, לצד ניתוח תיעוד מהלחימה בעיר. "האזרחים בחאלב סובלים מזוועות שלא ניתן להעלות על הדעת", צוין, בין היתר בהתייחסות להפצצת בתי מגורים, בתי חולים, בתי ספר ומסגדים על ידי כוחות הממשל.

על פי הדוח, נעשה שימוש נרחב בפצצות מצרר ופצצות חבית, שהשימוש בהן אסור בחוק הבינלאומי. לפחות 3,124 אזרחים ו-35 לוחמים נהרגו מפצצות מצרר מאז תחילת 2014. כמו כן, הדוח קובע כי הפצצות אוויריות של הממשל כוונו במודע נגד מטרות אזרחיות. בנוסף, צוין כי בחודשים האחרונים תדירות התקיפות האוויריות רק עלתה.

הריסות בעיר חאלב מחביות נפץ שהשליך חיל האוויר של סוריה, 1 במאי 2015. רויטרס
העיר חאלב לאחר הפצצה של כוחות הממשל/רויטרס

שליח האו"ם דה מיסטורה הכריז אתמול על חידוש המאמצים להשגת פשרה בין הצדדים הלוחמים בסוריה והזמין נציגים מכ-40 ארגונים להגיע לשיחות בז'נבה במהלך החודשיים הקרובים. דה מיסטורה פתח את סבב השיחות בפגישה עם שגריר סוריה באו"ם, חוסאם א-דין עלא.

ארגונים שהוגדרו על ידי האו"ם כארגוני טרור – "המדינה האיסלאמית" (דאעש) וג'בהת א-נוסרה – לא הוזמנו לשיחות, למרות ששטחים נרחבים בסוריה נמצאים תחת שליטתם. לדברי דה מיסטורה, הוא לא יכול להבטיח כי הסכסוך יסתיים, אולם הוא התחייב "להפוך כל אבן".

(עדכון ראשון: 21:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully