וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה רוצה מאזן הרתעה מול ישראל, אך לא מוכן להסתכן

27.4.2015 / 19:45

הארגון השיעי משתמש בדרוזים, בפלסטינים ובחיילי צבא אסד כדי לפגוע במטרות ישראליות. בפעולותיו, נמנע הארגון מהשארת עקבות שיגררו תגובה, אולם מבקש להבהיר כי יש מחיר לחציית הקווים האדומים

מערכת וואלה!

אירועי השבוע האחרון בגבול הצפון הבהירו יותר מכל, כי החזית הסורית וזו הלבנונית הפכו לאחת. כבר לא ניתן להפריד בין צבא אסד בסוריה והדרוזים הנאמנים לו - לחיזבאללה. הארגון השיעי משתמש בדרוזים, בפלסטינים וכמובן בחיילי צבא אסד, כדי לפגוע במטרות ישראליות. למעשה, כבר יותר משנה, חיזבאללה מנסה לנצל את הריק השלטוני במרחב הסורי כדי לייצר מאזן הרתעה מול ישראל.

ניסיון הנחת מטען החבלה בגבול רמת הגולן - פחות מ-48 שעות לאחר התקיפה הישראלית בסוריה - על פי דיווחים זרים, הוא חלק מאותו מאמץ. החוליה, שהורכבה מדרוזים, נפגעה מאש צה"ל, במהלך הניסיון להניח מטען גדול שיופעל בעתיד נגד כוחות צה"ל. אולם בניגוד לטענות הראשוניות שנשמעו בישראל, לא מדובר בפעילי חיזבאללה.

עוד בוואלה חדשות:
אבי שניים מהמחבלים שחוסלו בגולן: אסיר ביטחוני שעזב את הארץ
הערכה: ישראל אינה מעורבת בתקיפה הלילה בסוריה
מלחמת המוחות של ישראל עם הארגונים מעבר לגבול

חסן נסראללה. AP
בארגון השיעי מכינים עוד "מתקפה גדולה" בהרי קלמון. נסראללה/AP

הארגון הלבנוני אינו פועל כך בתקופה האחרונה. מלבד מתקפת הטילים על כוח גבעתי בסוף חודש ינואר האחרון, הארגון השיעי משתדל שלא להותיר עקבות או טביעות אצבע שיגררו תגובה מצד ישראל. גם לאחר התקיפה בלילה שבין שישי לשבת על מטרות באזור רכס קלמון שבסוריה, נראה היה כי חיזבאללה ינסה להגיב באופן מוגבל, אך לא כזה שעלול להוביל לעימות אלים נרחב. בכל זאת, הארגון רוצה להבהיר לישראל כי יש מחיר למה שנחשב עבורו חציית קו אדום.

גם הלילה נשמעו טענות בדבר תקיפה ישראלית נוספת, בין היתר בכלי תקשורת המזוהים עם חיזבאללה. עם זאת, נראה שמקור הפיצוצים בגזרה החמה של הרי קלמון הם דווקא הקרבות בין כוחות חיזבאללה והצבא הסורי ללוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ובעל בריתו האיסלאמיסטי ג'בהת א-נוסרה.

בעבר כבר הצליחו חיזבאללה והצבא לטהר את רצועת ההרים מכוחות האיסלאם הסוני הקיצוני, אך אנשי דאעש שבו והשתלטו על שטחים באזור. כעת, על פי דיווחים בלבנון, בארגון השיעי מכינים עוד "מתקפה גדולה" באזור. רכס קלמון הוא הדלת ללבנון, והרצועה שדרכה מועברים משלוחי הנשק לחיזבאללה. הרכס הוא גם הנתיב שמאפשר את כניסתם של פעילים סוניים המבקשים לפעול נגד חיזבאללה בלבנון, ולכן השליטה עליו נחוצה לארגון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אזור התקיפה בהרי קלמון, סוריה, אפריל 2015. יוטיוב, צילום מסך
אזור התקיפה בהרי קלמון/צילום מסך, יוטיוב

אמנם המצב בלבנון אינו דומה לסוריה השכנה או אפילו לעיראק, אולם המדינה הלבנונית כבר לא ממש קיימת. במקומה, לבנון הפכה לארצה של חיזבאללה. כבר חודשים ארוכים שגורמי הכוח השונים אינם מצליחים למנות נשיא חדש בגלל המחלוקת הקשה בין המחנות, ואפילו לגבי רמטכ"ל צבא לבנון אין הסכמה. אולם גם אם ימונה איש כזה או אחר לתפקידים הבכירים, זה לא ישנה והארגון השיעי ימשיך לשלוט במדינה, עם נשיא או בלעדיו.

לפניות לכתב: aviissacharoff@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully