וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הרוגים מצבא אסד ומחיזבאללה בתקיפות בסוריה

26.4.2015 / 10:20

בכיר בארגון מורדים סורי צוטט באומרו כי הבסיסים שהותקפו הושמדו כליל. יעדי התקיפות, שיוחסו לישראל בתקשורת הזרה, כללו גם בסיס שריון, אולם לדברי הבכיר גם בו אוחסנו טילים לטווח ארוך. דיווח מאולפן וואלה

מערכת וואלה!

בימים שאחרי רצף התקיפות בבסיסי צבא סוריה באזור אל-קטייפה שבדרום-מערב המדינה, המיוחסות בתקשורת הזרה לחיל האוויר הישראלי, הולכים ומתבהרים פרטים בנוגע ליעדי התקיפות ולתוצאותיהן. בכיר בארגון "הצבא הסורי החופשי", גנרל אבו מוחמד אל-ביטאר, צוטט הבוקר בכלי תקשורת סעודיים ואמר כי מספר רב של אנשי צבא אסד וחיזבאללה נהרגו בתקיפות, והבסיסים נהרסו כליל.

גורמים שצוטטו בדיווחים של כלי תקשורת זרים העריכו כי התקיפות בוצעו מרחוק באמצעות טילים חכמים, מה שאפשר למטוסי הקרב שלא לשהות מעל המטרות עצמן. על פי הדיווחים, היו שלושה יעדים לתקיפה. האחת, מפקדת חטיבת ההגנה האווירית 93, המספקת מטריית הגנה אווירית לאזור, כולל לחטיבה 155 שהייתה היעד השני של התקיפה. חטיבה 155 כוללת את הנשק האסטרטגי של הצבא סורי, ובו טילים ארוכי טווח כמו טילי סקאד. היעד השלישי היה, לפי הדיווחים, חטיבת השריון 65.

עוד על התקיפות בסוריה:
התקיפה בסוריה מעמידה במבחן את מערכת היחסים של צה"ל ונסראללה
האם חיזבאללה יבליג על ההתקפה המיוחסת לישראל בסוריה?

אזור התקיפה בהרי קלמון, סוריה, אפריל 2015. יוטיוב, צילום מסך
אזור התקיפה/צילום מסך, יוטיוב

המניע לתקיפת הבסיס של חטיבה 155 ברור – הטילים ארוכי הטווח המאוחסנים בו. ברשות משטר אסד טילי סקאד מדגם B המיושנים מאוד ועד לדגם D המתקדם ביותר, והמשופר מבחינת הטווח והדיוק. בנוגע למערכות ההגנה האוויריות של סוריה, ייתכן שהתקיפה נועדה "לעוור" את צבא סוריה כשלב הכנה לתקיפה הנוספת, או למנוע מעבר של מערכות הגנה מתקדמות לידי חיזבאללה בנתיבי ההברחה.

עם זאת, נשאלת השאלה מדוע הותקפה חטיבת השריון 65? הכוחות המשוריינים של החטיבה פועלים בשגרה להגנה אזורית ולתקיפת כיסי מורדים באזור הרי קלמון, המאיימים בין היתר לתקוף את בסיסי צבא סוריה באזור ולפלוש לאזור לבנון. עם זאת, בשנה האחרונה גם ארגון חיזבאללה השתמש בטנקים של צבא סוריה בקרבות נגד המורדים באזורים סמוכים לזירת התקיפה לכאורה של חיל האוויר הישראלי. כמו כן, בדברים שמסר גנרל אל-ביטאר לעיתון "עוכאז", הוא אמר כי גם בבסיס של חטיבת השריון שהותקף מאוחסנים טילים סקאד.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully