וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקסס: שני חשודים פתחו באש בתחרות איורי מוחמד - וחוסלו

השניים ירו לעבר מאבטח בכנס מצפון לדאלאס, וחוסלו מאש שוטרים שהוזעקו למקום. נבדק אם ברכבם הוטמן מטען חבלה. זהות היורים אינה ברורה. הנואם המרכזי באירוע – מנהיג הימין הקיצוני מהולנד, חירט וילדרס

שוטר מחוץ לכנס איורי מוחמד בעיר גארלנד, טקסס – 3 במאי 2015. רויטרס
שוטר ליד אוטובוס שהובא כדי לפנות את משתתפי הכנס, לפנות בוקר/רויטרס

שני בני אדם פתחו הלילה (שני) באש לעבר מבנה בגארלנד, פרבר של דאלאס, טקסס, שבו נערכה תחרות קריקטורות של הנביא מוחמד. השניים פצעו מאבטח לא-חמוש, ושוטרים שהוזעקו למקום הרגו אותם. המאבטח פונה לבית החולים עם פציעות קלות.

שוטר מיחידה מיוחדת הודיע למשתתפי הכנס, במרכז קרטיס קולוול שבגרלנד, כי הוטל עוצר על המקום בעקבות הירי. המשטרה המקומית אישרה את הדיווח. טרם התבררה זהותם של החשודים, שהגיעו למקום במכוניתם ומיד לאחר מכן פתחו באש. עד כה, לא דווח על נפגעים מקרב משתתפי הכנס.

מנהיג "מפלגת החירות" של הולנד, חירט וילדרס, היה הנואם המרכזי בכנס. לדבריו, הוא עזב את הבניין אחרי שנאם במקום, ומסתמן כי לא נכח במרכז הכנסים בעת הירי.

המשטרה טרם זיהתה את שני החשודים ולא הודיעה מה המניע שנחקר בקשר לירי. פאמלה גלר, נשיאת הארגון "לעצור את האיסלאמיזציה של אמריקה" וממארגני הכנס, מיהרה לומר כי "התקרית קשורה בבירור לאופיו של האירוע שלנו, וההוכחה לכך היא ההודעות שפרסמו תומכי דאעש בטוויטר, ששיבחו את היורים".

עוד בוואלה חדשות:
מאייר השער האחרון של שרלי הבדו: "לא אצייר יותר את מוחמד"
חודשיים אחרי גל הטרור, פריז מנסה להרים ראש
הטבח "בשרלי הבדו": העיתון עבר את גבולות חופש הביטוי?

ירי בתחרות קריקטורות של הנביא מוחמד, דאלאס, טקסס, מאי 2015. AP
משתתפי הכנס במהלך העוצר/AP

ארגון "יוזמת ההגנה על החופש האמריקנית" אירח את התחרות, שנשאה פרס של 10,000 דולרים לקריקטורה הטובה ביותר. 350 מאיירים השתתפו בתחרות. בעיתון המקומי "דאלאס מורנינג ניוז" דווח כי למרות אופיו השנוי במחלוקת של האירוע, לא התקיימה מחאה נגד קיומו, ולטענת המארגנים לא מדובר באירוע אנטי-איסלאמי. עם זאת, נמסר כי הארגון שילם סכום של כ-10,000 דולרים עבור אבטחה מיוחדת של האירוע.

בחודש פברואר, נהרג יוצר הסרטים הדוקומנטריים הדני פין נורגארד מירי בכינוס למען חופש הביטוי שנערך בקופנהגן, בירת דנמרק. המשטרה המקומית הגדירה את האירוע ניסיון התנקשות בחייו של המאייר לארס וילקס, שב-2007 פרסם קריקטורה שלעגה לנביא מוחמד. הכינוס נערך תחת אבטחה כבדה, בשל האיומים הממושכים על חייו של וילקס, והנוכחים עברו חיפוש בכניסה. וילקס לא נפגע.

בחודש לפני כן, 12 בני אדם נרצחו במערכת כתב העת הסאטירי "שרלי הבדו" בפריז, בירת צרפת. כתב העת פרסם קריקטורות של הנביא מוחמד, שנחשבה בעיני מוסלמים רבים פוגענית ושנויה במחלוקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully