וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנמרק: הרוג בניסיון התנקשות באמן שפרסם קריקטורות נגד האיסלאם

אלמונים ירו עשרות כדורים למפגש שנערך על ידי האמן השוודי השנוי במחלוקת לארס וילקס, שהופיע ברשימת חיסול של אל-קאעדה. אחת ממארגנות הכנס סיפרה שהיא ווילקס התחבאו במקפיא. "שמר על קור רוח"

כנס ביריות למען חופש הדיבור בקופנהגן דנמרק, פברואר 2015. AP
זירת הירי בקופנהגן, היום/AP

אזרח נהרג ושלושה שוטרים נפצעו היום (שבת) מירי לעבר מפגש בבית קפה שעסק בנושא חופש הביטוי בקופנהגן בירת דנמרק. האירוע נערך על ידי האמן השוודי השנוי במחלוקת לארס וילקס, שפרסם בעבר קריקטורות נגד הנביא מוחמד. לדברי משטרת דנמרק, הירי מוגדר כניסיון התנקשות בחייו של וילקס. הכינוס נערך תחת אבטחה כבדה, בשל האיומים הממושכים על חייו של וילקס, והנוכחים עברו חיפוש בכניסה. לפחות 30 יריות נורו לעבר המקום.

האזור שבו בוצע הירי

המשטרה מעריכה שהיורים הם שני גברים דוברי דנית ולבושים בשחור. הם נמלטו במכונית פולו בצבע כהה והמשטרה פתחה במרדף אחרי השניים. המכונית נמצאה נטושה במרחק חמש דקות נסיעה מבית הקפה. עיתון בדנמרק מצטט עדי ראייה שטענו כי החשודים צעקו דווקא בערבית, ולא בדנית.

העיתון הדני ברלינסקה מדווח כי אחת ממארגנות הכנס בקופנהגן העידה כי היא ו-וילקס הסתתרו במקפיא בזמן שהאש נפתחה לעבר בית הקפה. "החזקתי את ידו בזמן שהיינו בחדר המקפיא", סיפרה המארגנת, הלנה מרתה בריקס. "הוא שמר על קור רוח. עמדנו שם וסיפרנו בדיחות גרועות. שומרי הראש שלו עשו עבודה מעולה"

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקריקטורה של מוחמד שפרסם וילקס/מערכת וואלה!, צילום מסך

באירוע נכח גם שגריר צרפת במדינה פרנסואה זימראיי. זימראיי עצמו כתב מיד בטוויטר: "אני עדיין חי בחדר". נשיא צרפת פרנסואה הולנד גינה את הפיגוע ומסר וכי צרפת תשלח את שר הפנים שלה לקופנהגן בהקדם האפשרי. בנוסף לכך, הולנד שלח תנחומים לראש ממשלת דנמרק, הלה ת'ורנינג שמידט. לורן פביוס, שר החוץ של צרפת, גינה גם הוא את האירוע בהודעה נפרדת וכינה אותו "מתקפת טרור".

הרב יצחק לוונטל, שליח חב"ד בדנמרק, סיפר לוואלה חדשות כי "בינתיים, ממה שידוע לנו, לא מעורבים ישראלים או יהודים באירוע הירי. הגברנו את רמת כוננות האבטחה בכל הקשור למוסדות היהודים בדנמרק בין אם זה בית חב"ד, בית כנסת ובתי ספר. יש תחושה דאגה גדולה בקרב הקהילה, יחד עם זאת אנחנו לא מופתעים. זה משהו שהיינו מוכנים אליו. זה לא הגיע אלינו בהפתעה. יש לנו תכנית פעולה למקרים כאלו. אני חייב לומר שלכל הקהילות היהודיות באירופה יש תכנית פעולה שעוסקת בעיקר בהגברת נוכחות האבטחה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונתו של לארס וילקס ברשימת החיסול של אל-קאעדה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דניס מייהוף ברינק, חוקר סאטירה שהיה בכנס, סיפר: "שמעתי 30 יריות בפרק זמן של שתי דקות. כוחות המשטרה הדנים אמרו לכולם להישאר בפנים. השוטרים נכנסו פנימה בנשקים שלופים והבריחו את לארס וילקס מהדלת האחורית". לדבריו, היריות נורו בדיוק כשהשגריר הצרפתי סיים את נאומו בכינוס.

וילקס עורר שערורייה בשנת 2007, כאשר פרסם קריקטורות שבהן אויר ראשו של הנביא מוחמד עם גוף של כלב. בעקבות זאת ארגוני טרור איימו על חייו ואבטחה כבדה הוצמדה לוילקס מאז. האמן השוודי הופיע לאחרונה ב"רשימת חיסול" שהפיץ ארגון אל-קאעדה, שבה הוא "כיכב" עם המאיירים של המגזין הצרפתי שרלי הבדו, שם נערך בחודש שעבר הפיגוע על ידי האחים קואשי, שרצחו 12 בני אדם.

לפי האתר הרשמי של וילקס, הכינוס בקופנהגן נועד לציין את יום השנה ה-26 לציון הפתווה שפורסמה נגד הסופר הבריטי-מוסלמי סלמן רושדי. הפתווה, שפורסמה ב-14 בפברואר 1989 על-ידי מנהיג איראן חומייני, קראה לרצוח את רושדי בשל פרסום הספר "פסוקי השטן"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלון בית הקפה שבו נערך האירוע ונפגע מהיריות/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully