וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל ימין נעצר בגלל מודעות תמיכה בחייל המדליף אלעד סלע

29.4.2015 / 20:55

בלשי משטרה בלבוש אזרחי עצרו בירושלים צעיר בן 23, שבמכוניתו נמצאו מודעות תמיכה בחייל תושב ההתנחלות בת עין, שמואשם בהעברת מידע מסווג לפעילי ימין. ארגון חוננו: "סתימת פיות המתאימה למשטרים אפלים"

צילום: באדיבות "מתגייסים באמונה"

(תומך באלעד סלע: "חייל יהודי צריך להיות נאמן לתורת ישראל")

צעיר בן 23 נעצר היום (רביעי) בירושלים, לאחר שבמכוניתו נמצאו מודעות תמיכה בחייל אלעד יעקב סלע, תושב ההתנחלות בת עין המואשם בהדלפת מידע מסווג לפעילי ימין. בלשי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז ש"י עצרו את כלי הרכב בשכונת קריית משה בעיר, החרימו את המודעות ועצרו אותו לחקירה. עד ראייה סיפר כי שלושה בלשים בלבוש אזרחי הסתערו עליו כשישב במכוניתו.

על המודעות מתנוססת תמונתו של סלע, בן 25, לצד הכיתוב "אלעד סלע - נעצר בגלל שהעביר מידע לאחיו המתנחלים", ו"מסירות לעם ישראל, נאמנות לה', ציות לתורה". עו"ד עדי קידר מארגון "חוננו" מסר כי יפעל לברר באיזו עילה נעצר החשוד. לטענתו, על פניו אין כל בעיה חוקית במודעה. החשוד נחקר במשרדי ימ"ר ש"י.

"המודעות הוחרמו בידי המשטרה ללא שנמסר לו נימוק או צו כלשהו", נמסר מארגון חוננו. לטענת הארגון, הוא שוחרר תום שעתיים של חקירה וזומן לחקירה נוספת מחר. לדברי החשוד, לכל אורך מעצרו לא נאמר לו במה הוא חשוד.

עוד בוואלה חדשות:
הקורבנות הפלסטינים מקווים שמעצר החייל המדליף יביא לצדק
בהתנחלות בת עין מתנערים מהחייל המדליף: "הוא מכתים אותנו"
ביקורת במשטרה על צה"ל: "איך החייל המדליף קיבל סיווג ביטחוני?"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כרזת התמיכה שנתפסה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשבועיים הוגש כתב אישום חמור נגד סלע בגין ריגול מתוך כוונה לסכן את ביטחון המדינה. על פי פרטי כתב האישום, הוא העביר לתושבי בת עין מסמכים מסווגים שאליהם נחשף במהלך שירותו הצבאי כמש"ק מודיעין בחטיבה המרחבית עציון. המסמכים עסקו במעקב שב"כ והמשטרה אחר פעילי ימין תושבי ההתנחלות, בחשדות שעלו נגדם ובחקירות שנוהלו בגין תקיפות פלסטינים באזור.

בכוונת ארגון חוננו לתבוע את המשטרה על חיפוש ומעצר שווא. מהארגון נמסר בתגובה: "מדובר בצעד נוסף של סתימת פיות המתאים למשטרים אפלים. המשטרה ושב"כ שכחו שמדובר במדינה דמוקרטית שבה ניתן להביע דעה ומחאה, ואף להצהיר על נאמנות לתורת ישראל, גם אם דעת מאן דהוא לא נוחה מכך. נראה כי מדובר בהמשך המגמה שבהגשת כתב האישום החמור בעבירות ריגול כנגד החייל אלעד סלע, אשר יצא מכל פרופורציה".

לפניות לכתב: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully