וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהתנחלות בת עין מתנערים מהחייל המדליף: "הוא מכתים אותנו"

14.4.2015 / 23:37

לאחר שהוגש כתב האישום החמור נגד אלעד יעקב סלע בגין העברת מידע לגורמי ימין, בהתנחלות שבה גר מנסים להניח לפרשה ולשוב לשגרה. "כשחייל מספר בבית על הפעילות שהוא עושה, הוא עובר עבירה של ביטחון שדה. זו הרמה של מה שהוא עשה – ולא שום דבר מעבר לכך"

יממה לאחר הגשת כתב האישום הקשה נגד החייל אלעד יעקב סלע בגין שתי עבירות של ריגול חמור, בהתנחלות בת עין שבה הוא גר מנסים לשמור על השגרה ומשתדלים לא לתת לפרשה לערער על סדר היום. סלע מואשם כי הדליף מידע מסווג לגורמי ימין על פעולות מתוכננות של צה"ל. העונש המקסימלי שעלול להיגזר עליו הוא מאסר עולם. עם זאת, ביישוב מעדיפים שלא להתייחס לנושא כחלק ממגמה מסוימת בקרב יושבי ההתנחלות, אלא כפעולה של חייל אשר עשה את הדברים על דעת עצמו.

ביישוב בת עין מנסים לשמור על השגרה ומשתדלים שפרשת תושב המקום אלעד יעקב סלע שהואשם בריגול חמור לא תשפיע על סדר יום הרגיל. רובם לא רוצים להתעסק בעניין ומתייחסים לזה כאירוע פרטי של אדם בודד ולא מגמה שאמורה לייצג אותם ולהשחיר את שמם של כלל התושבים במקום. "צריך להבין שיש ילדים שלא פועלים בחוכמה, וזה קורה בכל מקום", סיפר לוואלה חדשות אחד מתושבי ההתנחלות. "אפשר לייחס את זה, למשל, לטראומה שחלקם חווים בעקבות פעילות חבלנית שקרוביהם נפגעו בה, אבל היישוב פועל כדי למגר את התופעה ולהמציא פתרונות נכונים לכל מי שזקוק להם".

משמאל אלעד יעקב סלע חייל החשוד בהדלפת מידע לימין הקיצוני, בית הדין הצבאי, יפו. מרץ 2015. שבתי בנדט, מערכת וואלה! NEWS
משמאל אלעד יעקב סלע חייל החשוד בהדלפת מידע לימין הקיצוני, בית הדין הצבאי, יפו. מרץ 2015/מערכת וואלה! NEWS, שבתי בנדט

התושב מתאר תמונת מצב לפיה מצטיירת בת עין כהתנחלות אשר משתפת פעולה עם הצבא, בניגוד לפעילות שבה מואשם סלע. לטענתו, במקום מתגוררים חיילי צה"ל ובהם לוחמי יחידות מובחרות, נכי צה"ל ומתנדבים אזרחיים רבים. "לאחר ששני נערים נעצרו לפני חודש וחצי על ידי המשטרה והשב"כ בחשד לפעילות לאומנית, התקיימה פגישה עם מפקד חטיבת עציון ובה הוא ציין את הפעילות של בת עין כיישוב שהוציא את פעולות 'תג המחיר' מתחומו", סיפר התושב. לדבריו, "המח"ט ציין לשבח את פעילות היישוב בתחום החינוך והנוער לטיפול במעשים חריגים, ובהקניית דרך נכונה וטובה לנוער".

לפיכך, פרשת ההדלפה של סלע הייתה עבור תושבי בת עין, לדברי התושב, כרעם ביום בהיר. "התעוררו וגילינו פתאום שישנו חייל, תושב היישוב, שחשוד בהדלפת מידע בתקופה האחרונה", סיפר. על אף האישומים נגד סלע, התושב טוען כי לא עשה שום דבר פסול. "כל פעם שיוצא הביתה חייל ומספר על הפעילות שהוא עושה, הוא עובר עבירה של ביטחון שדה. מן הסתם, זו הרמה של מה שהוא עשה – ולא שום דבר מעבר לכך. זו וודאי לא רמה של ריגול ופגיעה בביטחון המדינה. הוא עשה טעות וזה לא בסדר והוא צריך לשאת באחריות על כך, אבל זה הכול".

על אף שלדעתו אין מדובר במעשה יוצא דופן, התושב טוען כי יתר אנשי ההתנחלות לא מזדהים עם מעשיו של סלע, ומעדיפים להתרחק מהתדמית שמעשיו מייצרים למקום. "אנחנו רוצים לחיות את החיים שלנו בשקט, לעסוק ביישוב הארץ ובגידול משפחותינו בשלום", אמר. "לצערנו, כל מעשה קטן מכתיב את סדר היום ומכתים אותנו וממש לא בצדק. אני לא מכיר אף תושב שמגבה מעשים כאלו. אסור לשכוח את ואנונו שהעביר סודות גרעין ואת ענת קם שהוציאה אלפי מסמכים מלשכת אלוף, מייחסים לו דברים חמורים בהרבה ולא בצדק. צריך לזכור שמדובר ביהודי בעל משפחה, שבחר לשרת ולא השתמט. ברור לי שבראש מעייניו ביטחון המדינה והעם, ובטח לא לפגוע בהם".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully