וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורבנות הפלסטינים מקווים שמעצר החייל המדליף יביא לצדק

17.4.2015 / 18:07

שני תושבי הכפר ג'בעה, הסמוך להתנחלות שבה מתגורר החייל המואשם בריגול לפעילי ימין, דוחים את הטענה שמדובר במקרה לא מייצג. הם הביעו תקווה שעם הגשת כתב האישום, ימוצה הדין גם עם המתנחלים שתקפו אותם וריססו כתובות גרפיטי על מסגד

צילום: באדיבות "מתגייסים באמונה"

(צפו במועמד לגיוס תומך באלעד סלע: "חייל יהודי צריך להיות נאמן לתורת ישראל")

יממה לאחר הגשת כתב האישום נגד החייל אלעד יעקב סלע בגין שתי עבירות של ריגול חמור לאחר שהדליף מידע מסווג לפעילי ימין קיצוני, בהתנחלות בת עין שבה הוא מתגורר התייחסו לעניין כאירוע פרטי של אדם בודד, שאינו מייצג אותם. "כל מעשה קטן מכתיב את סדר היום ומכתים אותנו שלא בצדק", אמר אחד התושבים.

אלא שפלסטינים המתגוררים בכפר ג'בעה הסמוך לבת עין, מתארים מציאות אחרת. לדברי עבדאל רחים תוס ונועמן חמדן, מדי יום מתרחשים אירועים שבהם מתנכלים המתנחלים מבת עין לתושבי הכפר. הכפר, שבו 1,200 תושבים, ממוקם בסמוך לכביש מגוש עציון לעמק האלה ובקו אווירי המרחק בינו לבין בת עין עומד על כקילומטר וחצי. הקרקעות החקלאיות של חלק מהתושבים ממוקמות ממש ליד בת עין ולדברי השניים הפגיעה בעצים וכן אירועי אלימות אחרים היא עניין שבשגרה.

לקריאה נוספת:
ביקורת במשטרה על צה"ל: "איך החייל המדליף קיבל סיווג ביטחוני?"
החייל שהדליף חומר מסווג לפעילי ימין מואשם בריגול חמור
האם מערכת הביטחון מסוגלת למנוע ריגול מבפנים?

החייל אלעד יעקב סלע מובא לבית משפט, מרץ 2015. אוליבייה פיטוסי / עיתון הארץ, מערכת וואלה! NEWS
החייל אלעד יעקב סלע מובא לבית המשפט, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, אוליבייה פיטוסי / עיתון הארץ

אירוע מסוג זה התרחש ב-24 בפברואר. בתאריך זה הגיע חמדן, יו"ר ועד הכפר, לשטח החקלאי שלו שבסמוך לבת עין. בזמן שבדק את החלקה תקפו אותו כמה מתנחלים והכו אותו בכל גופו. מעצרו של סלע נעשה יום לאחר שהמשטרה עצרה שני חשודים בבת עין בחשד לפגיעה בחמדן, ועל פי כתב האישום סלע העביר לחשודים מידע מראש על הכוונה לעצרם.

"הייתי בשטח ופתאום הרגשתי שאבנים עפות מסביבי", סיפר חמדן. "הסתובבתי וראיתי שבעה מתנחלים ולאחר זמן קצר הגיעו נוספים והחלו לתקוף אותי. הם היכו אותי באגרופים ובמקלות. לאחר זמן רב ואחרי שרכז הביטחון של בת עין הבהיר לי שאסור שאף אחד ממשפחתי, שהיו בדרך, לא יגיעו למקום, הוא הוציא אותי משם".

לדבריו המשטרה בתחילה חשדה שהיה בצד התוקף, מה שהוביל למעצרו - ולשחרור לאחר כמה שעות. על אף שכמה חשודים נעצרו בחשד לתקיפתו, חקירת המקרה עדיין נמשכת. לדברי חמדן, לאחר מעצרו הגיע לשטח חקלאי אחר שבבעלותו ואז חייליו אמרו לו שאסור לו להיות בשטח הזה. "זו האדמה שלי", אמר לוואלה חדשות. "למה עושים לי דבר כזה? למה חושדים בי, וסותמים לי את הפה ולא מאפשרים לי להגיע לאדמה שלי?"

"הציר בכניסה לכפר משרת את כל המתנחלים בגוש עציון. לעולם לא זרקו שם אבן, כולם מרגישים בטוחים וזה מה שמגיע לנו?" הוסיף ושאל. לדבריו רק בשבועיים האחרונים אירעו כמה מקרים של פגיעה בעצים שלו ושל תושבים אחרים, בהם נגרם נזק גדול.

"אם אירועים כאלה ימשיכו אני לא יודע מה יהיה"

עבדאל רחים תוס אחראי על המסגד בכפר. משפחתו מחזיקה קיוסק בכניסה אליו, על הכביש המוביל מגוש עציון לעמק האלה. לדבריו, ב-25 לפברואר, יום לאחר תקיפתו של חמדן, רוססו כתובות נאצה על המסגד וזה הוצת. האחראים למעשים הם על פי חשד, המשטרה, תושבי בת עין. "שני פועלים זיהו את הכתובות בשעה 4:00 ולאחר מכן את האש בתוך המסגד. הגענו וכיבינו את האש. למזלנו כל החלונות היו סגורים והדליקה לא התפשטה במהירות". על פי תיאורו נגרם נזק לשטיח המסגד, סימני פיח נותרו על הקירות וחלק מהאבנים שמרכיבים את מעטפת המבנה נפלו מהחום הרב.

גם במקרה זה, על פי כתב האישום נגד סלע, הוא העביר מידע לחשודים במעשה המתגוררים בבת עין. לדברי רחים, "טוב שעצרו את החייל שעזר להם. צריך לטפל בזה כמו שצריך. רק אתמול אחיינים שלי כמעט והותקפו על ידי מתנחלים משם ותוך רבע שעה הגיעו כוחות ומנעו את זה. ככה צריך להתנהג איתם. יש לנו סבלנות אבל בסופו של דבר אם אירועים כאלו ימשיכו אני לא יודע מה יהיה, חייבם לשים לדברים האלה סוף. אם יזרקו מפה אבנים על הכביש יגידו שאנחנו טרוריסטים אבל המעשים שלהם שקורים כל הזמן צריכים להיפסק. עכשיו המסגד סגור ובשערים ובסורגים. למה אנחנו צריכים לחיות ככה?"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כתובת שרוססה על המסגד שהוצת בכפר ג'בעה בחודש פברואר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"חבל שעושים דברים כאלה, זה פוגע בכולם", הוסיף. "אנחנו כפר שאין בו שום בעיות והמשטרה, הצבא ושב"כ יודעים את זה. אנחנו רוצים לחיות בשלום, להתפרנס בכבוד ולגדל את הילדים. לא שום דבר מעבר לזה. מתנחלים כאלה הורסים את החיים המשותפים".

"אני כואב על כל הרוג", הבהיר, "זה אסור על פי הקוראן. כולנו בני אדם וצריך לחיות ביחד בשלום ואז הכול יהיה טוב פה. הצבא חייב לטפל באנשים האלו, שלא יפגעו בנו בשטחים החקלאים שלנו ובכפר. אפילו מתנחלים מתקוע ומאפרת באו אלינו אחרי שהמסגד נפגע ואמרו שדברים כאלה אסור לעשות. האנשים האלו צריכים ללכת לבית סוהר ולשלם על המעשים שלהם".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מתנחלים מתקוע ומאפרת באו אחרי שהמסגד הוצת ואמרו שדברים כאלה אסור לעשות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully