וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת במשטרה על צה"ל: "איך החייל המדליף קיבל סיווג ביטחוני?"

14.4.2015 / 13:24

יממה לאחר הגשת כתב האישום נגד אלעד יעקב סלע בעבירת ריגול חמור, תוקפים במחוז ש"י את הצבא: "אי אפשר להתעלם מהאידיאולוגיה שלו, שגוברת על נאמנותו לביטחון המדינה". לטענת גורם במחוז, "האנשים שלהם הדליף שלטו בפעילות שלנו במשך חודשים"

עריכה: גדי וינסטוק, שניר דבוש

במחוז יהודה ושומרון (ש"י) במשטרה תוקפים היום (שלישי) את צה"ל בעקבות הגשת כתב האישום בעבירת ריגול חמור נגד החייל אלעד יעקב סלע. לטענת גורם במחוז, "הצבא חייב לעשות בדק בית אצלו בשל העובדה שאדם כמו סלע קיבל סיווג ביטחוני והיה נגיש למידע כזה. אי אפשר להתעלם מהעובדה שהוא תושב בת עין ומהאידיאולוגיה שלו".

לדבריו, סלע קיבל אמון מופרז מצד המערכת. "בסופו של דבר, אצל אנשים כאלה, האידיאולוגיה שלהם גוברת על נאמנותם לביטחון המדינה. השיקול אם לשים אדם בתפקיד קרוב לבית מסיבות כאלה ואחרות לא יכול לבוא על חשבון השמירה על הביטחון. צה"ל צריך לבדוק את עצמו בעניין".

הוא הוסיף כי סלע הדליף מידע רגיש מחקירות ומבצעים שפגעו בעבודת המשטרה והצבא. "החבר'ה האלה (אשר להם הודלפו הפרטים – ש"ב) ידעו בעזרת המידע לשלוט בפעילות שלהם בכל אותם החודשים שבהם הוא פעל", הסביר הגורם, "וזה הסב לנו נזק משמעותי. אנחנו מקווים שהחשיפה שלו וכתב האישום החמור שהוגש נגדו ישיג הרתעה טובה כלפי גורמים אחרים שמבצעים פעילות עבריינית על רקע לאומני".

משמאל אלעד יעקב סלע חייל החשוד בהדלפת מידע לימין הקיצוני, בית הדין הצבאי, יפו. מרץ 2015. שבתי בנדט, מערכת וואלה! NEWS
"מקווים שכתב האישום נגדו ישיג הרתעה". אלעד יעקב סלע/מערכת וואלה! NEWS, שבתי בנדט

חרף שביעות הרצון על חשיפת הפרשה וחקירת הנאשם עוד בתחילתה, מתאר הגורם נזק רב בשל המעשים המיוחסים לסלע. "הוא פגע בפעילות שלנו בכמה מישורים. בראש ובראשונה הוא גרם לפגיעה בפעולות האכיפה שלנו בנוגע למעצר חשודים בפעולות הקשורות לפשיעה לאומנית. נוסף על כך, הוא חיבל לנו בעבודת המניעה. כאשר עלה מידע על כוונה לפגוע בפלסטינים, למשל, הוא עדכן את החשודים והם בחרו את הזמן והמקום המתאים לפעול. זאת, כאשר הם מודעים מראש מתי יש פעילות שלנו או של הצבא בשטח שבו הם תכננו לפגוע".

לקריאה נוספת:
השב"כ סיכל פיגוע ירי של חמאס באזור ירושלים בפורים
שטח הפקר: שני מסתננים טורקים שחדרו מירדן נתפסו ביטבתה
האם מערכת הביטחון מסוגלת למנוע ריגול מבפנים?

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

הנאשם בריגול חשף פרטי חקירה לחשודים בהצתה ובתקיפה

"סלע עדכן חשוד ואמר לו כי כדאי שיוריד פרופיל, שכן מצטבר נגדו מידע קונקרטי. במקרה אחר חשף פרטים בפני חשוד בהצתת מסגד"

כתב האישום נגדו סלע מתאר כמה דוגמאות לכך. למשל, סלע שם את ידו על מידע של המשטרה, שלפיו בכוונתה לעצור שמונה חשודים בתקיפת פלסטיני בסוף חודש פברואר האחרון. הוא עדכן כמה מהחשודים בדבר, ואף אמר לאחד מהם כי עליו לעזוב את ביתו כדי שלא ייעצר. במקרה אחר, עדכן סלע חשוד ואמר לו כי כדאי שיוריד פרופיל, שכן מצטבר נגדו מידע קונקרטי. באירוע נוסף, עדכן סלע את אחד החשודים בהצתת המסגד בכפר הפלסטיני ג'בעה הסמוך לבת עין במידע הקיים נגדו, וסיפר לו את שמות החשודים במקרה ומה היה תפקידם באירוע לפי הידוע למשטרה.

"המעשים האלו פגעו מאוד בפעילות האכיפה, המניעה וההרתעה שלנו", הוסיף הגורם. "הוא העביר מידע לחשודים והם ידעו מתי לפעול ומתי לא, לפי פרישת הכוחות, לדוגמה. הפעילות שלו חיבלה באופן משמעותי בעבודת המשטרה. בימים אלו נבדק כמה נזק מודיעיני הוא גרם לנו". הוא הוסיף כי "המסמכים הרבים שהוא העביר כללו מידע מבצעי אופרטיבי שהיה מבחינתנו מסונכרן עם הצבא, ולא ברור כמה זה השפיע וישפיע בהמשך".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully