וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטח הפקר: שני מסתננים טורקים שחדרו מירדן נתפסו ביטבתה

14.4.2015 / 0:18

שני מסתננים נוספים הצליחו להיכנס לישראל דרך הגבול הפרוץ. במערכת הביטחון מעריכים שניסיונות החדירה רק יתגברו: "ברור לכולם מה יהיו התוצאות, אם לא תהיה פה גדר"

גבול ישראל-ירדן, מרץ 2015. AP
גבול ירדן-ישראל/AP

כוח של חטיבת הערבה בפיקודו של אלוף-משנה איציק כהן, לכד אמש (שני) שני מסתננים שחדרו לישראל מירדן באזור יטבתה שבערבה. בתום מרדף קצר נתפסו, וכאשר תוחקרו התברר כי מדובר באזרחים טורקים שהגיעו לישראל כדי למצוא עבודה. בתום בידוק בשטח, הם הועברו להמשך טיפולה של המשטרה.

"לא ברור עדיין אם מדובר בגל הגירה נוסף של פועלים זרים, אבל ברור לכולם מה יהיו התוצאות אם לא תהיה פה גדר", אמר לוואלה חדשות גורם צבאי.

עוד בנושא:
"מחכים שיהיה פיגוע": כך הפך גבול ישראל-ירדן בערבה לשטח הפקר
חשש בישראל: דאעש צובר כוח בקרוב לערבה, עשרות ק"מ מהגבול

פיגוע בגבול מצרים ,יוני 2012. רויטרס
כוחות צה"ל בגבול מצרים/רויטרס

כאשר הושלמה בניית גדר המערכת לאורך גבול מצרים לפני כשנתיים, העריכו בפיקוד הדרום כי סגירת הגבול המצרי תביא להתעוררות בגבול הירדני. בהתאם לכך, הוחלט לבחון הקמת גדר חדשה גם בגבול ירדן. אך מאחר ועלות הפרויקט נאמדת במיליארדי שקלים, החליטו בצה"ל לגדר רק קילומטרים בודדים בגבול, סמוך לאילת. התוצאה: רק בחודשים האחרונים הצליחו לחדור שבעה מסתננים מירדן לישראל, מבלי שנתפסו.

"הפעם הצליח הצבא ללכוד את המסתננים, אולם בשבעה מקרים דומים שאירעו בחודשים האחרונים, לא הצליחו הכוחות להביא למעצרם, והם נעלמו בשטח הישראלי", הדגיש הגורם הצבאי. בנוסף, במערכת הביטחון מעריכים כי למרות מאמץ כוחות הביטחון הירדניים לסכל חדירות משטחם לישראל, ניסיונות החדירה רק יתגברו.

אל"מ כהן, קצין עתיר ניסיון מחטיבת גבעתי, המפקד על הכוח שתפס אמש את המסתננים, מונה על ידי צה"ל כדי להכין תשתית מבצעית לעצירת המסתננים. אלא שבפועל, לא עובו מערכי האיסוף המודיעיני ולא השתנה היקף הכוחות הפועלים לאורך הגבול. כמו כן, מפקד פלוגה בגבול ירדן אחראי על אבטחת שטח הגדול פי שלושה מזה שעליו אחראי מקבילו בגבול מצרים.

למרות הנתונים שלא פועלים לטובתה, חטיבת הערבה מפעילה מאמצים רבים כגון חשיבה מבצעית, מארבים ואיסוף מודיעין טקטי, כדי לסכל חדירות מירדן, כפי שהתרחש הלילה. "יש לחטיבת הערבה משאבים מאוד מצומצמים בהשוואה לגזרות אחרות. עם המעט שיש מנסים לעשות את המקסימום".

(עדכון ראשון: 23:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully