וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל שהדליף חומר מסווג לפעילי ימין מואשם בריגול חמור

13.4.2015 / 17:45

היועץ המשפטי לממשלה וינשטיין אישר את כתב האישום נגד אלעד יעקב סלע, שמסר לכאורה מידע סודי לאנשי ימין. מעצרו הוארך בשבועיים. העונש המקסימילי: מאסר עולם. פרקליטו: "המערכת לא מבדילה בין אוהב לאויב"

עריכה: גדי וינסטוק, שניר דבוש

כתב אישום הוגש היום (שני) בבית הדין הצבאי ביפו נגד החייל אלעד יעקב סלע בגין ריגול חמור. סלע נאשם בהדלפת מידע לגורמי ימין על פעולות מתוכננות של צה"ל ובשל חומרת סעיף העבירה, נדרש אישור היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בטרם הוגש כתב האישום. מעצרו הוארך בשבועיים והעונש המקסימלי שעשוי להיגזר עליו הוא מאסר עולם.

ההדלפות לפעילי הימין: "החייל נקרע בין הצבא לדעתו הפוליטית"

כתב האישום מתבסס ברובו על הודאותיו של הנאשם במהלך חקירותיו ובו מודגשת חומרת העבירות שביצע. לפי כתב האישום, "החייל ניצל פעם אחר פעם את הגישה שהייתה לו למידע סודי כדי למסור אותו לגורמים שהיו קשורים למידע. מדובר בחייל שהוצב בתפקיד מאוד רגיש, ולמעשה המערכת הצבאית נתנה בו אמון כדי שיבצע את תפקידו תוך נאמנות לצבא ולמדינה במעשיו המתוארים בכתב האישום הוא מעל באמון הזה בצורה החמורה ביותר שאפשר לעשות זאת. חלק משמעותי מאוד נוגע לחומר מסווג, לרבות עדויותיו של הנאשם, שבהן הוא מספר על המידע אליו נחשף".

עוד בוואלה חדשות:
ערב יום השואה: שליש מהניצולים ויתרו על מזון בשל מצוקה כלכלית
אסון בת המצווה: הושלם זיהוי גופת הנערה שנספתה בתאילנד
תיעוד: רעולי פנים ניסו לשדוד חנות עם שוקר - ונהדפו החוצה

משמאל אלעד יעקב סלע חייל החשוד בהדלפת מידע לימין הקיצוני, בית הדין הצבאי, יפו. מרץ 2015. שבתי בנדט, מערכת וואלה! NEWS
אלעד יעקב סלע/מערכת וואלה! NEWS, שבתי בנדט

פרקליטו של אלעד, עורך הדין עדי קידר מארגון "חוננו", נמסר: "האשמת חייל שהעביר מידע למתיישבים בריגול חמור מצביעה על איבוד עשתונות של מערכת הביטחון וטשטוש ההבדל שבין אוהב לאויב. חייל דרוזי שהואשם לאחרונה כי העביר מידע לאויב על תנועות צה"ל בגבול סוריה הואשם בעבירות פחותות יותר. גם היחס כלפי ענת קם, שהעבירה אלפי מסמכים סודיים שסייעו לאויב היה בכפפות משי, ואילו כלפי החייל מבת עין, שאין מחלוקת שהוא לא סייע לשום אויב מאויבי ישראל, מתנהלים בצורה מפחידה ומדאיגה".

סלע בן ה-25, תושב ההתנחלות בת עין שבגוש עציון, הוא חייל בדרגת רב-טוראי המשרת בשירות סדיר במסגרת פרויקט "שחר" לגיוס חרדים. לפני כמה שבועות עצרה אותו היחידה המרכזית (ימ"ר) של משטרת מחוז ש"י ביחידה לפשיעה לאומנית. מחקירתו של סלע עלה כי הוא העביר עשרות פעמים מידע על התנהלות כוחות הצבא ומידע על פעילות מבצעית נגד פעילי טרור פלסטינים. כמו כן, הדליף לפי החשד תכניות על מעצרים של פעילי ימין החשודים בפעילות לאומנית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אלעד יעקב סלע, חייל צה"ל החשוד שהדליף מידע לגורמי ימין. באדיבות המשפחה
סלע בבית החולים בילינסון/באדיבות המשפחה

לפני שבועיים אושפז סלע בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה לאחר שחש כאבים בחזה. בבדיקות שנעשו לו במקום עלה כי הוא צריך לעבור ניתוח בקע סרעפתי. במשפחתו טענו כי ההרעה במצבו הרפואי נגרמה מהתנאים שבהם הוא מוחזק בבית המעצר של השב"כ. "אנחנו לא רוצים לתאר מה עובר עליו בחקירות", אמרו מקורביו. "לחץ החקירות פוגע בבריאותו, וזו נורת אזהרה שצריכה להדאיג את כולנו".

(עדכון ראשון: 15:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully