וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל החשוד בפגיעה בביטחון המדינה אושפז: "בגלל תנאי המעצר"

31.3.2015 / 22:51

רב"ט אלעד יעקב סלע, שנעצר בחשד שהדליף מידע לגורמי ימין על פעולות מתוכננות של צה"ל, התלונן במהלך הלילה על כאבים בחזהו. הוא פונה לבית חולים שם עבר ניתוח. במשפחתו מאשימים: "לחץ החקירות פוגע בבריאותו"

צילום: דוד קורן, עריכה: טל רזניק

אלעד יעקב סלע, חייל צה"ל החשוד בהדלפת מידע לגורמי ימין על פעולות מתוכננות של צה"ל במטרה לחבל בתכניות הצבא, אושפז הלילה (שלישי) בבית החולים לאחר שחש ברע. במשפחתו טוענים כי מה שגרם להרעה במצבו הרפואי זה התנאים שבהם הוא מוחזק בבית המעצר של השב"כ. סלע חשוד במסירת ידיעות מסווגות, חריגה מסמכות עד כדי סיכון ביטחון המדינה ושיבוש מהלכי משפט.

סלע בן ה-25, תושב ההתנחלות בת עין שבגוש עציון, הוא חייל בדרגת רב-טוראי המשרת בשירות סדיר במסגרת פרויקט "שחר" לגיוס חרדים. הוא נעצר לפני כמה שבועות על ידי היחידה המרכזית (ימ"ר) של משטרת מחוז ש"י ביחידה לפשיעה לאומנית. מחקירתו של סלע עלה כי הוא העביר עשרות פעמים מידע על התנהלות כוחות הצבא ומידע על פעילות מבצעית נגד פעילי טרור פלסטינים. כמו כן, הדליף לפי החשד תכניות על מעצרים של פעילי ימין החשודים בפעילות לאומנית.

עוד בנושא:
חייל חשוד בהדלפת עשרות מבצעים של צה"ל לימין הקיצוני
ההדלפות לפעילי הימין: "החייל נקרע בין הצבא לדעתו הפוליטית"

אלעד יעקב סלע, חייל צה"ל החשוד שהדליף מידע לגורמי ימין. באדיבות המשפחה
סלע, הלילה בבית החולים/באדיבות המשפחה

במהלך הלילה האחרון התלונן סלע על כאבים בחזה. רופא בבית המעצר שבו הוא שוהה בדק אותו והורה לפנות אותו לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה. בבדיקות שנעשו לו במקום עלה כי הוא צריך לעבור ניתוח בקע סרעפתי וב-3:00 לפנות בוקר הוא נכנס לחדר הניתוח.

בעקבות הניתוח הוא נשאר באשפוז במהלך היום. בשל כך, הדיון בהארכת מעצרו התקיים בבית החולים בנוכחות שופט בית הדין הצבאי ביפו, שקבע כי הוא יישאר במעצר שישה ימים נוספים. השופט התייחס גם לעניין הצו החריג שהוציא בית המשפט, אשר אסר על סלע להיפגש עם עורך דינו והגבילו עד מחר.

מקורביו של סלע מתחו היום ביקורת על התנהלות חקירתו במתקן השב"כ והעלו את האפשרות לפיה הצורך בניתוח הדחוף עלה בעקבות תנאי מעצרו."אנחנו לא רוצים לתאר מה עובר עליו בחקירות", אמרו מקורביו. "לחץ החקירות פוגע בבריאותו, וזו נורת אזהרה שצריכה להדאיג את כולנו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"מודאגים ממצבו הרפואי"

רעייתו של סלע, מלכה, האשימה כי "צה"ל תוקע לאלעד סכין בגב". לדבריה, "לא ייתכן שחייל טוב ומסור שיום לפני מעצרו היה שותף למעצרם של 17 מחבלים ימצא עצמו תחת צווים הזויים ותנאי מעצר קשים. אנו מודאגים ממצבו הרפואי שהידרדר במהלך החקירות - והשיא הוא הניתוח הדחוף שעבר הלילה. זו בושה שהיה צריך לעבור את הניתוח ללא ידיעת ותמיכת המשפחה".

פרקליטו של סלע, עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, מסר: "עצוב שרשויות החקירה מפעילות על חייל צה"ל שיטות חקירה וסנקציות אשר שמורות לאחרוני המחבלים. התרענו בפני רשויות החקירה על מצבו הרפואי מן הרגע הראשון. לצערנו, הצבא והשב"כ לא ייחסו חשיבות מספקת לנושא והתוצאות ידועות לכולם. אני שמח שבית המשפט המחוזי קיבל את עמדתנו וקיצר באופן משמעותי את הצו המונע ממרשי לפגוש עו"ד".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully